וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל חג הקורבן: תושבי עזה יוכלו להתפלל בהר הבית

1.10.2014 / 23:33

שר הביטחון ומתאם הפעולות בשטחים אישרו שורת הקלות לפלסטינים לקראת החג שיחול בשבוע הבא. בין השאר, יאושר ל-200 מתפללים מהרצועה להיכנס לישראל. "נדרש להיות חכמים להרגעת השטח"

שר הביטחון משה בוגי יעלון בקריה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
מקלים על האוכלוסייה הפלסטינית. שר הביטחון, משה יעלון/רויטרס

מאז הסתיים מבצע "צוק איתן" מגלה הדרג המדיני בישראל עמדה רכה כלפי האוכלוסייה הפלסטינית, המבקשת לשפר את מרקם החיים של האוכלוסייה הפלסטינית באזור יהודה ושומרון ורצועת עזה. במסגרת ואתה מדיניות, היקף הסחורות הנכנסות לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום גדל באופן משמעותי, נבנה מנגנון מיוחד יחד עם נציגי האו"ם באזור להתחלת שיקום הרצועה וראש השנה אף הוחלט שלא להטיל סגר מלא על
שטחי יהודה ושומרון ורצועת עזה כנהוג מדי שנה.

הערב (רביעי) הודיע דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, כי שר הביטחון, משה יעלון, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, אישרו שורת הקלות נוספות לפלסטינים, וזאת לקראת חג הקורבן שיחול בין ה-5 באוקטובר, יום ראשון הבא, לבין ה-7 באוקטובר, יום שלישי.

עוד בוואלה! חדשות:
העדויות נגד הרב ברלנד נחשפות: "נגע בחזה, נשק בצוואר"
"בנייה במזרח ירושלים תרחיק את ישראל מארה"ב"
גזירות התקציב: קיצוץ בהתנחלויות, יום חינוך ארוך ידחה

דייגים בעזה בזמן הפסקת האש בין ישראל לחמאס, מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. AP
יאושר ייצוא של דגה מהרצועה עזה ליהודה ושומרון. דייגים בנמל עזה במהלך "צוק איתן"/AP

במסגרת אותן הקלות, לתושבי יהודה ושומרון יאושרו ביקורי משפחה וטיולים בישראל במהלך החג ללא הגבלת גיל ותתאפשר כניסה לישראל של תושבים פלסטינים בני 60 ויותר ללא צורך בהיתרים מיוחדים. כמו כן, יאושרו 500 ביקורי משפחה ברצועת עזה לפלסטינים תושבי יהודה ושומרון בני 60 ויותר. נוסף על כך, יאושרו 200 היתרי יציאה לחו"ל לאנשי עסקים דרך נמל התעופה בן גוריון.

עוד נמסר, כי תותר מדי יום במהלך החג כניסתם להר הבית של 200 מתפללים תושבי רצועת עזה, בני 60 ויותר. נוסף על כך, יאושרו 500 ביקורים לתושבי רצועת עזה בני 60 ויותר לצורך ביקורי משפחה בדרגה ראשונה באזור יהודה ושומרון. כמו כן, יאושר ייצוא של חקלאות, לרבות דגה, מרצועת עזה לאזור יהודה ושומרון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"לא לאפשר התלהמות שתביא לאלימות"

בצה"ל ובמשרד מתאם הפעולות בשטחים הדגישו כי הם פועלים להפחתת הלחץ ברחוב הפלסטיני - הן ברצועת עזה והן בגדה המערבית -למרות המתיחות שנוצרה על רקע התבטאויותיו האחרונות של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נגד ישראל. "אין שום אופק מדיני, בטח לא אחרי שני נאומיו של אבו מאזן", אמר גורם ביטחוני בכיר. הוא התייחס לסיכוי של תהליך שלום ישראלי-פלסטיני ואמר: "במיוחד עכשיו כשברור לכולם שלא בונים בתים במקום שיש בו רעידות אדמה נדרש להיות חכמים כדי להרגיע את השטח ולא לאפשר התלהמות שתביא לאלימות".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully