וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלקחי "צוק איתן": טירונים יתרגלו לחימה במנהרות

30.9.2014 / 19:07

זרוע היבשה תציג תכנית להקמת שטחי אימונים ללוחמה בשטח בנוי המדמים את רצועת עזה. המתקנים ישמשו לאימון אלפי טירונים חדשים ביחידות החי"ר - ולא עוד רק את יחידות העילית

תרגיל של גדוד 101 של חטיבת צנחנים, בגבול לבנון. פברואר 2014. ערן גילווארג
חיילי צנחנים מתרגלים לחימה בשטח בנוי בגבול לבנון/ערן גילווארג

זרוע היבשה צפויה להציג בשבוע הקרוב לפורום המטה הכללי של צה"ל תכנית להקמת מתקני מנהרות ולוחמה בשטח בנוי התואמים את הצפיפות של רצועת עזה, בכל בסיסי האימונים החטיבתיים. מטרת התכנית היא הכשרת הלוחמים עוד בתקופת הטירונות כדי להגיע לעליונות בלחימה בשדה קרב הדומה לזה הקיים ברצועה.

עוד בנושא צבא וביטחון:
הפתרון של מערכת הביטחון לחדירות: גדר חכמה בעוטף עזה
יעלון: "בעקבות המבצע, חמאס במצוקה אסטרטגית"
חשד: פועל הבניין שנפל מגובה בפתח תקווה - נרצח

במסגרת התכנית, שניצניה קיבלו את אישור מפקד הזרוע, אלוף גיא צור, הוקם מודל ראשוני בבסיס האימונים החטיבתי של הנח"ל. המודל כולל מנהרה שבה ניתן לדמות טכניקה קרבית תוך הליכה במרחב צפוף מאוד וחשוך. נוסף על כך, נבנה בית הדומה לבתים הקיימים ברצועת עזה שבו יתרגלו הכוחות עליה במדרגות תוך כדי ירי והתמודדות עם פתחים לא צפויים מהם יכולים לצאת מחבלים. כמו כן, נבנה מתקן לירי מצבים הכולל ירי מתוך חרך ומטווח מצבים מורכבים הכולל מתקן תרגול כניסה לחדר ומטווח רימונים.

התכנית תשפר משמעותית את ביצועי הלוחמים

התכנית, עליה שקדה חטיבת היבשה של זרוע היבשה בפיקודו של תת-אלוף אורן אבמן, כוללת שיטת אימונים חדשה עבור טירוני חטיבות החי"ר הסדירות של צה"ל. היא עתידה לשפר באופן משמעותי את ביצועי הלוחמים ומפקד הכיתה שיתורגלו בסדרי כוחות קטנים כיצד להתמודד עם תופעות שעולות בשטח, כולל סריקה של מבנים ומנהרות.

עד כה, רק יחידות עילית של צה"ל התאמנו על סוגיית המנהרות. "השאלה שאיתה יצאנו לדרך הייתה 'איך להכשיר אלפי חי"רניקים בשנה להתמודד עם לחימה בשטח בנוי ומנהרות", הסביר תא"ל אבמן בשיחה עם וואלה! חדשות. "אנחנו מתמודדים עם תפוצה מאוד רחבה של חיילים ומדברים באותה נשימה על רצון להגיע לעליונות בכפוף לרמת בטיחות גבוהה".

"לקחי מבצע 'צוק איתן' מסייעים לקידום הפרויקט"

גם עבור חיל השריון הוקמו מתקנים חדשים. בחטיבת ההכשרות של החיל בערבה הוקמו מתקנים המדמים עבור מפקד הטנק נסיעה בכפר. המכולות, אשר ידמו את המבנים, הונחו על קוביות בטון כך שיהיו בגובה הנראה לעין.

תא"ל אבמן התגאה בכך שהתכנית איננה עתירת משאבים וכוללת חומרי גלם זולים יחסית - עץ, מכולות וקוביות בטון. "פלוגה זורקת בממוצע 130 רימונים בחדר במהלך אימון והחדר נהרס", הסביר תא"ל אבמן. "עלות שיפוץ החדר היא כ-400 אלף שקל. בנינו סוללות עפר, ועמודי בטון כמו אלה הקיימים בגדר ההפרדה, וכך אנחנו חוסכים עלויות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
טנק של צה"ל בגבול רצועת עזה – 3 באוגוסט 2014. GettyImages
טנק של צה"ל בגבול רצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן"/GettyImages

"לעולם יהיה פער ולא הכול מושלם", הדגיש תא"ל אבמן. "בסופו של דבר בכל כניסה לבית יש גדר, שער, או חומה, ויש בו ריהוט ומראות קשים ואת זה לא נמצא במתקן". עם זאת, תא"ל אבמן הדגיש כי "בקצב הזה נגיע למצב של עליונות בשטחים בנויים בדגש על טכניקה ולא רק על אמצעי לחימה. לקחי מבצע צוק איתן מסייעים לקידום הפרויקט".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully