וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון עוקץ את בנט: "מנהיגות לא נמדדת בפופוליזם"

30.9.2014 / 9:30

העימות נמשך: שר הביטחון נשא דברים ביום עיון בתל אביב והתייחס לדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני במהלך "צוק איתן". "חברי קבינט הצביעו בעד בישיבה ובחוץ דיברו על דברים אחרים"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס הבוקר (שלישי) לדיונים שערך הקבינט המדיני-ביטחוני במהלך מבצע "צוק איתן" וליעדי הלחימה שהציבה בהם הממשלה. "התקיים דיון לגבי כיבוש עזה ומיטוט חמאס, והמסקנה בחדר, תחת הניאונים, הייתה שבעת הזו ובאפשרויות שקיימות לגבי עתיד הרצועה – לא נכון להגדיר לצבא משימה כזאת", אמר יעלון, שנשא דברים ביום עיון לזכרו של אלוף אהרון יריב במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב.

בהמשך דבריו עקץ יעלון, ככל הנראה, את שר הכלכלה, נפתלי בנט, שביקר אותו על אופן ניהול המבצע, ואמר: "היו חברי קבינט שבישיבה הצביעו בעד, וזה לא הפריע להם בחוץ לדבר על דברים אחרים, על כך שבעוד רגע נפיל את חמאס. זה יצר בציבור פער ציפיות, תחושת החמצה וחמיצות. אבל מנהיגות לא נמדדת בפופוליזם ופופולאריות".

עוד בוואלה! חדשות:
אוסף הלהיטים של נתניהו לא כבש את הקהל באו"ם | פרשנות
עורכי דין עתרו נגד פירון לבג"ץ: "מציף את המקצוע"
נשיא צרפת: "למרות האבולה - נמשיך לטוס לגינאה"

משה בוגי יעלון ונפתלי בנט.. ראובן קסטרו, רויטרס
"תחושת חמיצות". יעלון ובנט/רויטרס, ראובן קסטרו

העימות בין שני האישים הבכירים כלל במהלך השבועות האחרונים חילופי האשמות קשים, על רקע טענות יו"ר הבית היהודי כי - בניגוד לעמדת הקבינט - הוא תמך בכיבוש הרצועה ובמיטוט שלטון חמאס ואף היה זה אשר יזם את פרויקט השמדת מנהרות הטרור. באחת הפעמים נטען נגד יעלון בסביבתו של בנט כי הוא "ישן בשטח בזמן שהוא (יעלון) ברח מהדרום".

בתגובה, גורם פוליטי בכיר גיבה את יעלון וטען כי "בנט ישן בשטח במהלך 'צוק איתן' כי הוא היה זקוק לתמונות ולייקים בפייסבוק, בזמן ששר הביטחון ניהל את המלחמה בשיקול דעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יורם כהן בועדת חו"ב. עומר מירון
הייתה התרעה? ראש השב"כ יורם כהן/עומר מירון

בהמשך דבריו הבוקר הבהיר שר הביטחון כי הוא מקבל את ההערכה באגף המודיעין של צה"ל לפיה חמאס לא תכנן מראש להיכנס למערכה צבאית ממושכת עם ישראל בקיץ האחרון ברצועת עזה. "יש הרבה ספקולציות לגבי השאלה 'האם חמאס תכנן מלחמה בקיץ?'. להערכתנו, לא", אמר יעלון.

בתחילת החודש דווח בוואלה! חדשות על ויכוח שהתנהל בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בין שרים בכירים לבין ראש שירות הביטחון הכללי, יורם כהן, לאחר שכהן טען כי השב"כ הציג כבר בחודש אפריל התרעה מפני עימות ממושך עם חמאס שיפרוץ בחודש יולי. זאת, בניגוד להערכה באמ"ן לפיה חמאס נגרר למערכה הצבאית בעל כורחו. השרים טענו בתגובה כי התרעה כזו לא הוצגה בפניהם, וכי אם אכן הייתה התרעה כזו זמן רב מראש, לא ברור מדוע היא לא הודגשה במהלך דיוני הקבינט בשבועות שקדמו למבצע "צוק איתן", ושבמהלכם פעל צה"ל בעוצמה נגד חמאס בגדה המערבית.

"יהיו עוד סבבים"

שר הביטחון הדגיש היום בכל הנוגע למצב הרגיש ברצועת עזה כי "אין עדיין פרספקטיבה מספקת, למשל אם השגנו הרתעה או לא - את זה נדע בעתיד, בין אם הקרוב או הרחוק". להערכתו, "יהיו עוד סבבים. אין זבנג וגמרנו".

בהמשך, התייחס למשבר שהתחולל במהלך החודש האחרון סביב תקציב הביטחון, עד לפשרה שהושגה בנושא בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין שר האוצר, יאיר לפיד, בה נקבע כי יתווספו לתקציב עוד 14 מיליארד שקל. "לצערי הדיון על תקציב הביטחון הוא דיון שטחי ורדוד עד כדי חסר אחריות", טען יעלון. "בתקציב הביטחון יש עיוותים קשים שהלכו ונוצרו במהלך השנים כדי המספר יישאר גבוה - אך מה שהולך לביטחון הוא רק חלק קטן ממנו. למשל, תקציבי הגמלאות והשיקום מחושבים בתקציב הבטחון, בניגוד לכל שאר משרדי הממשלה. למה אפשר שיהיה 0% מע"מ על דירה, אבל לא על מטוס? למה על דלק בתחבורה ציבורית לא משלמים בלו (מס), ועל דלק של טנקים כן?".

לסיום דבריו, התייחס להצהרותיו של ראש הממשלה נתניהו בדבר "אופק מדיני חדש" שנוצר בעקבות המלחמה בדרום. "כשמדברים על אופק מדיני צריך לחפש כאן כיוונים חדשים, ראש הממשלה רמז עליהם אתמול בנאומו באו"ם", אמר יעלון. "המזרח התיכון השתנה ויצר צירים חדשים, ושם אנו צריכים לחפש אופקים – לא בקונספציות הישנות שקרסו פעם אחר פעם. הדרך הארוכה היא הקצרה ביותר".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully