וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשבון נסגר: רוצחי שלושת הנערים נורו למוות בחברון

23.9.2014 / 7:14

במהלך ניסיון לעצור את מרואן קוואסמה ועמאר אבו עיישה במקום מחבואם, התפתחו חילופי אש בינם לבין כוחות צה"ל וימ"מ, והשניים נפגעו. נעשים מאמצים לזיהוי ודאי של הגופות

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עופר מאיר, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

הרוצחים של שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח ביוני האחרון נהרגו הלילה (שלישי) מאש כוחות הביטחון בחברון - כך הותר הבוקר לפרסום. הפעילות של כוחות ימ"מ וצה"ל, נערכה בעקבות מידע מודיעיני של השב"כ שאפשר לאתר את מקום מחבואם של שני החשודים, מרואן סעדי קוואסמה ועאמר אבו עיישה. לוחמי הימ"מ ניסו לעצור את השניים, אך במקום התפתחו חילופי אש והם נהרגו.

חסאם בדראן, בכיר חמאס השוהה בחו"ל, אישר הבוקר שהשניים אכן נהרגו. בחשבון הטוויטר שלו כתב ברדאן כי "שני אנשי גדודי עז א-דין אל-קסאם, מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה, נהרגו אחרי מסע של ג'יהאד, הקרבה ונתינה. זוהי דרך ההתנגדות ואנו הולכים בדרך זו".

עוד ידיעות באותו נושא:
"מעורב בפיגוע ב'אפרופו' ב-97' תכנן את חטיפת הנערים"
220 אלף שקל מעזה: כך תוכנן ובוצע רצח שלושת הנערים
צה"ל הרס את בתי האחראים לחטיפה ורצח שלושת הנערים
חמאס מודה לראשונה: אחראים לרצח וחטיפת הנערים

הבית בו הסתתרו רוצחי הנערים בחברון, שם חוסלו ב-23.9.14. דובר צה"ל
כוחות צה"ל מקיפים את הבית שבו השתתרו המבוקשים, הלילה/דובר צה"ל

"הבוקר הסתיים מבצע 'שובו אחים' לאחר ששני המחבלים שביצעו את החטיפה והרצח נהרגו במבצע שב"כ ימ"מ דובדבן חטיבת חברון והנדסה", אמר הבוקר מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף תמיר ידעי. "מאז 12 ביוני אנחנו רודפים אחרי מרואן קוואסמה ואחרי עומר אבו עיישה. מדובר במבצע ארוך ומורכב. בערב הקודם הגענו לבשלות לגבי מיקום האנשים ומסביבות 01:00 בלילה אנחנו סביב המקום שבו הם התחבאו. לדברי ידעי, אחד מהם מת וכוחות הביטחון יוצאים מהנחה שגם השני מת. "אנחנו מתקשים לזהות מי ההרוג בשל מצבה של הגופה. נדע בקרוב".

"התחלנו בנוהל סיר לחץ על הבית. הבית הוא מבנה שהכביש הוא קומת הקרקע שלו. הם התחבאו בסליק בקומה מינוס אחת", סיפר תא"ל ידעי. "הם נלחצו, יצאו החוצה ופתחו באש. אחד נהרג במקום והשני נפל פנימה וחזר לתוך הבור. כוח של ימ"מ השליך רימונים ומטענים ומאז אין ירי. אנחנו עושים ניקיון מסביב כדי לזהות את הגופה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
החשודים בחטיפה: פעילי חמאס שהיו כלואים בישראל. צילום מסך
קוואסמה ואבו עיישה/צילום מסך

תא"ל ידעי סיפר על מקום המחבוא של השניים: "הקומה הראשונה זו חנות נעליים ומאפיה והקומה השנייה מתחת לפני הכביש זה בית מלאכה, מעין נגריה. אנחנו יודעים להגיד שהם היו במקביל למתחם משפחת קוואסמה, סמוך לבית החולים בחלק הצפוני של חברון. זה היה החלק הראשון והחלק השני של הבריחה שלהם הוא פה במבנה הזה. אנחנו לא יודעים אם היה משהו בטווח הזמן הזה. במהלך השבוע האחרון זה מתגלגל ומתחזק עד שאתמול התקבלה החלטה לעלות על זה".

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ שוחח הבוקר עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון, ובירך אותו על סגירת המעגל ועל הפגיעה ברוצחי הנערים. "בערב ראש השנה נסתם הגולל והסתיים מבצע שובו אחים שהחל ביום שישי, ה-13 ביוני, ונמשך לאורך כל תקופה זו בנחישות", אמר גנץ. "הבטחנו למשפחות שער, יפרח ופרנקל כי נגיע לרוצחי בניהם והבוקר עשיתם זאת. אין נחמה למשפחות באבלם הכבד ובכאבם אך אני מקווה כי הוקל להם במקצת עם קבלת הידיעה שפגענו ברוצחי בניהם".

שיחת הטלפון של גיל-עד שער למשטרה: "חטפו אותי". רויטרס
מימין לשמאל: נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/רויטרס

קוואסמה ואבו עיישה הם פעילי חמאס מרכזיים בגדה, שהיו בעבר כלואים בישראל. קוואסמה בן ה-29 הוא בן למשפחת פעילי חמאס. הוא היה עצור בעבר כמה פעמים על רקע מעורבותו בפעילות צבאית של חמאס. הוא נעצר לאחרונה ב-2010 לאחר שזוהה כחבר בתשתית צבאית של חמאס בחברון. מדובר באותה תשתית שממנה יצאה החוליה שביצעה פיגוע סמוך לבית חגי באוגוסט 2010, ובמסגרתו נרצחו ארבעה אזרחים.

עיישה בן ה-32 גם הוא בן למשפחת פעילי חמאס. הוא היה עצור בין השנים 2005 ו-2006 בשל פעילות חמאס שבה היה מעורב. כמו כן, בימים האחרונים נעצרו כמה פעילי חמאס החשודים בסיוע למבוקשים, והם הועברו לחקירת שב"כ. בין העצורים בשאר קוואסמה, מוחמד קוואסמה ותאאר קוואסמה, בניו של ערפאת קוואסמה, שנעצר ב-14 ביולי באשמת סיוע לרוצחים להסתתר לאחר רצח הנערים. לפני כחודשיים נעצר בשכונת שועפאט שבמזרח ירושלים חוסאם אל-קוואסמה, מפקד החוליה שחטפה את הנערים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

הבית בו הסתתרו רוצחי הנערים בחברון, שם חוסלו ב-23.9.14. דובר צה"ל
צה"ל סביב הבית, הלילה/דובר צה"ל
הבית בו הסתתרו רוצחי הנערים בחברון, שם חוסלו ב-23.9.14. דובר צה"ל
הבית בו הסתתרו רוצחי הנערים בחברון, שם חוסלו ב-23.9.14/דובר צה"ל
הבית בו הסתתרו רוצחי הנערים בחברון, שם חוסלו ב-23.9.14. דובר צה"ל
הבית בו הסתתרו רוצחי הנערים בחברון, שם חוסלו ב-23.9.14/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully