וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר המוסד לשעבר מיכאל הררי הלך לעולמו בגיל 87

22.9.2014 / 6:45

הררי היה אחד ממפקדי אגף קיסריה בארגון ובין מבצעיו הבולטים היה חיסול מפקדי ארגון "ספטמבר השחור". לפני כמה שנים קיבל צל"ש על מבצע חשאי נגד תכנית הגרעין של איראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התגייס להגנה כבר בגיל 13. מיכאל הררי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכיר המוסד לשעבר וממפקדי אגף קיסריה בארגון מיכאל (מייק) הררי הלך אמש (ראשון) לעולמו, והוא בגיל 87. הררי היה גם ממקימי יחידת החיסולים המוסד כידון, האחראית על חיסולים בארגון, וכן חבר בהגנה, בפלמ"ח ובשב"כ. הוא הותיר אחריו אישה, שני ילדים ושבעה נכדים. הלווייתו של הררי תיערך מחר ב-16:00 בבית העלמין בקרית שאול בתל אביב.


בין מבצעיו הבולטים היה חיסול עלי חסן סלאמה, אחד מראשי ארגון "ספטמבר השחור" - האחראי לרצח הספורטאים באולימפיאדת מינכן - בלבנון בשנת 1979. כמו כן, באמצע העשור הקודם הררי חלק, לבקשתו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, במבצע מיוחד במסגרת הפעילות נגד תוכנית הגרעין האיראנית וקיבל על כך צל"ש מדגן.

יצחק ברזילי, שהיה ראש שלושה ראשי אגפים במוסד, ספד הבוקר להררי: "הוא היה גדול הלוחמים של הארגון, גדול מתכנני המבצעים, המוציא אל הפועל. אני יודע ומוקיר את פועלו ותרומתו תמיד". לדבריו, "לא הפסקנו מעולם להביע פליאה על תרומתו לביטחון המדינה ועל המבצעים שבהם לקח חלק והוביל, כמו הפעילות נגד המרצחים מאולימפיאדת מינכן. חייו היו מלאים ועשירים במבצעים מגיל צעיר מאוד. הוא היה פלמ"ח וגדעוני במלוא מובן המילה. את תרומתו הוא עוד החל לפני קום המדינה באירופה והשפעתו לאורך השנים הייתה מעל ומעבר לארגון המוסד".

עוד בוואלה! חדשות:
הרצח בבת ים: ”המשטרה ביקרה בבית החשוד 3 פעמים”
מת מפצעיו בן שנתיים שנפצע בתאונה במחלף גנות
מתקרבים? קרי וזריף נפגשו ושוחחו על דאעש

מיכאל מייק הררי הלך לעולמו. הארץ
צילום: דודו בכר, מערכת וואלה! NEWS
מייק הררי/מערכת וואלה! NEWS, הארץ צילום: דודו בכר

ראש המוסד לשעבר שבתי שביט, ספד הבוקר גם למי שהיה מפקדו: "הכרתי אותו כשהייתי בראשית דרכי במוסד. הוא היה מנהל המחלקה המרכזית של הארגון. כבר אז, בראשית שנות השישים, שמו הלך לפניו. הוא סחב על גבו היסטוריה שלמה של ביטחון ומודיעין. הוא היה ראשון בהרבה תחומים".

שביט הוסיף: "בשנות השבעים כבר הייתי פקוד ישיר שלו. המוח שלו תמיד היה מכפיל כוח. הוא ידע לשלב בין דיסיפלינות שונות בתחום המודיעין, ועסק במבצעים רבים ומורכבים שחלקם פורסם - כמו רדיפה אחרי מרצחים עם דם יהודי על הידיים. עם זאת, רוב המבצעים לא פורסמו וטוב שכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"פיתח תורת לחימה שעדיין מוקדם לדבר עליה"

"הייתה לו תרומה משמעותית ביכולת ההרתעה של מדינת ישראל נגד מדינות ערב", אמר שביט. "הוא פיתח תורת לחימה שלמה שעדיין מוקדם לדבר עליה. הוא היה איש כריזמטי, נהג תמיד בדוגמה אישית. היה תמיד נכון לעמוד בחוד החנית ולכן פקודיו היו מוכנים ללכת אחריו באש ובמים לאן שיגיד ולכל משימה".

הררי נולד ב-18 בפברואר 1927 בשכונת נווה צדק בתל אביב. הוא החל את שירותו בהגנה בגיל 13 ושימש שליח שהעביר מסרים בין היחידות השונות. ב-1943 התגייס לפלמ"ח, והשתתף בפעולות לפריצת מחנה עתלית ובפיצוץ גשר שייח' חוסיין במהלך מבצע "ליל הגשרים‏". הוא נתפס כמה פעמים על ידי הבריטים ונשלח למחנה המעצר בלטרון. לאחר שחרורו הוצב במרסיי ושם עסק, בין היתר, בהכנת אוניות מעפילים לארץ.

לאחר קום המדינה התגייס לשירות הביטחון, כיהן כאחראי על הביטחון במשרד החוץ והיה פעיל בארגון נתיב. ב-1954 גויס למוסד, הוצב באגף "צומת" לגיוס והפעלת סוכנים ושירת בפריז ובאתיופיה. ב-1965 עבר לאגף "קיסריה", אגף המבצעים המיוחדים ושירת כסגנו של יוסף יריב. בשנת 1970 מונה למפקד האגף‏. כראש האגף, פיקד הררי על "מבצע זעם האל" לחיסול חברי ארגון הטרור "ספטמבר השחור" שהיו אחראים לרצח 11 הספורטאים באולימפיאדת מינכן ב-1972.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully