וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר בגולן: "דאעש רחוק, אך המציאות משתנה"

21.9.2014 / 18:54

סגן מפקד האוגדה המרחבית בגולן, אל"מ ניר בן דוד, אמר כי אין סממנים לאנשי "המדינה האיסלאמית" בקרבת הגבול אולם הוסיף כי צה"ל ערוך לכל תרחיש: "אנו מתבוננים בעיניים פקוחות"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: קשת סידי

"דאעש עוד רחוק מגבול ישראל, אבל המציאות בצד הסורי משתנה יום-יום", כך אמר היום (ראשון) סגן מפקד האוגדה המרחבית 210 בגולן, אלוף משנה ניר בן דוד בתדריך כתבים ברמה, שעות ספורות אחרי שצה"ל הודה כי העיירה קוניטרה הסמוכה לגבול נפלה כולה לידי המורדים.

על אף שלוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) זוכים לכותרות בינלאומית ומעלים חשש כבד גם בישראל, אל"מ בן דוד הבהיר שהארגון, שכבש שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה ופעל באכזריות לדכא אוכלוסייה אזרחית, נמצא מאות קילומטרים מהגבול הצפוני לכיוון מזרח – בגבול עיראק. "דאעש זה עניין רחוק, וכעת הוא עיסוק של המשטר הסורי בגבול השני שלו. אנחנו לא מזהים שום סממנים שלו בחזית הקרובה", אמר.

לטענתו – מה שישראל ניצבת בפניו, ומי ששולט למעשה ברמה הסורית זה ארגון ג'בהת א-נוסרה. "בחודשים האחרונים הפעילות שלו הלכה ותפסה תאוצה", הוסיף וציין כי המצב מייצר אתגרים רבים.

עוד על דאעש
איראן: ”נשתף פעולה נגד דאעש בתמורה להקלות בגרעין”
דעאש פרסם סרט בן שעה: אילץ סורים לחפור קבריהם
בעקבות מידע על כוונה לפיגוע: תוגברה האבטחה בוותיקן

"אנחנו מתבוננים במתרחש בצד השני בעיניים פקוחות ובוחנים כל העת כל מה שמתרחש בצד הסורי, בין אם הוא קשור למשטר ולצבא ובין אם הוא קשור לארגוני המורדים השונים, ומתאימים את התרגולות שלנו בהתאם. פיתחנו בשנים האחרונות יכולות רבות במרחב רמת הגולן שמסייעות לישראל להתמודד עם כל אחד מהתרחישים".

חרף אי-היציבות הביטחונית, וה"זליגות" מהלחימה לתוך שטחי ישראל - קרא הקצין הבכיר לציבור לא להימנע מלהגיע לטייל בגולן ש"בשונה מהצד השני, הוא ירוק ומשגשג". "הירי לא מכוון כנגד ישראל, הוא בתוך הסכסוך הסורי. הרמה שקטה, הרמה בטוחה, וכולם מוזמנים לבוא וליהנות מיופייה של רמת הגולן".

בהתייחסו להימשכות הלחימה בסוריה אמר היום קצין בכיר בפיקוד צפון כי כדי להדוף את המורדים וכדי להתגבר על החוסר בכוח האדם עושה אסד שימוש ב-90 עד 100 אלף חמושים מה"וועדות להגנת המולדת". לדבריו, חלקם "פועלים במתווה התקפי, גם בגזרת רמת הגולן בגבול ישראל".

מיעדי המורדים: כיבוש יעדים עם אמל"ח רב

הקצין הדגיש כי אחד מהיעדים של המורדים הוא לא רק כיבוש שטחים כסמל, אלא כיבוש שטחים שבהם יש מאגרי תחמושת, אמל"ח וטנקים. הוא הוסיף שלכל דרגי השטח יש אישור להגיב באש אם הם חשים סכנה מיידית, ללא אישור מראש מדרג בכיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חייל צה"ל בגבול סוריה, 1 בספטמבר 2014. AP
"אנחנו מתבוננים במתרחש בצד השני בעיניים פקוחות". לוחם צה"ל בגבול סוריה/AP

הקצין חשף את היקף הכוחות שנמצאים ברמת הגולן שמטרתם לתת מענה לאפשרות של התחממות בגבול ואמר: "יש כאן כוחות עתודה שכוללים את גדוד הסיור של גולני, חימוש מונחה מדויק, מסוקי קרב, גדודי חי"ר ושיריון ומטוסי קרב שיודעים לתת מענה מיידי".

לגבי פירוק הנשק הכימי אמר שהמשטר הסורי "סיים את עיקר העבודה, אבל אם מישהו חושב שהצבא הסורי לא ישאיר לעצמו אמצעים, שלא יעצור אותנו בעתיד על תמימות". לגבי חיזבאללה: "הארגון בשיתוף כוחות אל-קודס (האיראניים) הפעילו כוחות מקומיים ברמת הגולן לביצוע פיגועים. בשלב זה אין אנשי חיזבאללה ברמת הגולן. האם בעתיד הם יבואו לפה? התשובה היא כן".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully