וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר: "הברית עם הדרוזים לא נגמרת בגבול"

17.9.2014 / 17:56

אחרי שצעירים דרוזים רבים החלו לחצות את הגבול לסוריה כדי לסייע לבני העדה החיים שם, רמז אלוף אשל כי חיל האוויר משתף עמם פעולה. "חיל האוויר פועל בכל המזה"ת, כמעט כל הזמן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכול משתנה סביבנו". אלוף אשל יחד עם השיח מוואפק טריף, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

שנה וחצי אחרי שדרוזים יוצאי יחידות קרביות בצה"ל החלו להביע נכונות לחצות את הגבול לסוריה ולהתגייס להגנת אחיהם הדרוזים החיים במדינה, רמז השבוע מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, על פעילות רחבה של חיל האוויר ועל שיתוף פעולה חוצה גבולות עם העדה.

"מה שקורה פה סביבנו הוא שהכול משתנה, אך הברית שלנו עם דרוזים היא חזקה ואינה נגמרת בגבול. חיל האוויר פועל בכל המזרח התיכון, כמעט כל הזמן", אמר אשל ביום ראשון האחרון, במפגש של צמרת הפיקוד של חיל האוויר עם בכירי העדה הדרוזית בביתו של המנהיג הרוחני של העדה בישראל, השיח מוואפק טריף. הפגישה נערכה בכפר ג'וליס שבצפון, כאות הערכה על תרומת העדה למערך האווירי של צה"ל.

עוד בוואלה! חדשות:
מחר: נתב"ג יושבת ל-3 שעות במחאה על הפיטורים בדואר
אישום: הרב פינטו שיחד את תנ"צ ברכה בכ-400 אלף שקל
תגלית היסטורית: אותרו תאי הגזים במחנה סוביבור

צבא סוריה תוקף מורדים בעיר העתיקה של קוניטרה. 29 באוגוסט 2014. AP
זירת לחימה בסוריה, בסמוך לגבול עם ישראל/AP

בחודש מרץ 2013 הפגינו מאות צעירים ואנשי דת דרוזים בסמוך לגדר הגבול עם סוריה במחאה על רצח אזרחים ושיחים דרוזים על ידי לוחמי ארגון הטרור ג'בהת א-נוסרה ופלגים נוספים הנלחמים נגד צבאו של אסד, בכפר חדר הסמוך לגבול עם ישראל. ההפגנה הייתה חלק מתופעה רחבת-היקף שהחלה להתגבש באותם ימים, במסגרתה דרוזים בוגרי יחידות קרביות בצה"ל הביעו את נכונותם לחצות את הגבול ולהקריב את עצמם למען הגנה על בני העדה בסוריה.

"התחלנו במסע תרומות לסיוע הומניטרי לאחינו, אך אין ספק שאנחנו עוקבים בדריכות ובדאגה אחר המתרחש בצד השני של הגבול", אמר אז השיח טריף. "הצעירים מוכנים לכל דבר. להתגייס, להילחם, להתרים אנשים, הם מוכנים לעשות הכול. אבל אני מקווה שלא נגיע למצב שנעבור את הגבול ונעזור לאחינו הדרוזים. אנחנו אזרחים שומרי חוק ואנחנו בקשר עם הצבא ועם כל הגורמים הרלוונטיים כדי לא להגיע למצב הזה". כמה מנהיגים בעדה מאשרים כי במהלך הזמן שחלף מאז ננקטו פעולות סיוע רבות לאחיהם שמעבר לגבול, ביניהן גם מגעים לגיוס סיוע ממוסדות המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"יש לנו על מי לסמוך"

ההצהרה הפומבית מפיו של אשל השבוע, ראשונה מסוגה מצד בכיר בצה"ל, עוררה שביעות רצון רבה בקרב מנהיגי העדה. "אני באופן אישי עסוק מאוד בקשר שבין המדינה לבין הדרוזים בסוריה בעיקר", אמר לוואלה! חדשות מקורבו של השיח טריף, חבר הכנסת והשר לשעבר מטעם מפלגת העבודה סאלח טריף. "מדינת ישראל נתפסת אצלנו לא רק כמקור לערובה לקיומו של העם היהודי, אלא גם כערובה לקיומו של העם הדרוזי במרחב. אנחנו חוששים חשש כבד לגורלם של הדרוזים בסוריה".

רק לפני כשלושה שבועות נרצחו עוד 15 אזרחים ושיחים דרוזים באזור שבין הכפרים סוודה לדרעה שבדרום סוריה, בסמוך לגדר הגבול עם ישראל, באזור חמת גדר. "אנחנו עדיין מקבלים הרבה מאוד פניות של צעירים מהעדה שמוכנים לחצות את הגבול ואני חושב שגם המדינה מודעת לזה", הבהיר טריף. "אני מקווה שלא נזדקק לא לחיל האוויר ולא לשום דבר, אבל אנחנו בטוחים שאם נזדקק להם אז אנחנו נמצא אותם. אם מפקד חיל האוויר אמר את מה שהוא אמר, אז הוא יודע על מה הוא מדבר וחשוב לנו לדעת שיש לנו על מי לסמוך".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully