וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ויכוח על זכר ההרוג בכרמל: חדר ההנצחה סגור

שלומי גבאי

15.9.2014 / 16:38

העירייה החליטה לציין את זכרו של אלעד ריבן, מתנדב כבאות שנספה בשריפה, על קיר הזיכרון ב"יד לבנים". בארגון מחו: "לא יחד עם חללי מערכות ישראל". האם השכולה: אינני צד

במהלך שיפוץ בנערך בימים אלה בסניף "יד לבנים" בחיפה, משפחות של נופלים הבחינו כי שמו של אלעד ריבן, מתנדב כבאות בן 16 שנספה יחד עם עוד 43 בני אדם - כבאים, סוהרים ושוטרים - באסון הכרמל ב-2010, מונצח גם הוא על הקיר בחדר הזיכרון. זאת על אף שאינו נמנה על כוחות הביטחון, ובניגוד לכללים של משרד הביטחון.

משגילו את שמו של ריבן על הקיר, דרשו המשפחות השכולות להסירו. בתגובה, עיריית חיפה נעלה את חדר ההנצחה וכעת אין באפשרותם של בני המשפחות, לדבריהם, לגשת אליו ולהתייחד עם זכר יקיריהם. "נגרמה לנו עוגמת נפש רבה", אמר אחד מהם.

צביה ריבן, אמו של אלעד, הבהירה היום כי אינה צד בעניין: "אני לא מעורבת בכל הנושא הזה. אף אחד לא שאל אותי ולא התייעץ אתי". לדבריה, "אלעד, שנהרג בהיותו בן 16 במהלך התנדבות בשריפה בכרמל, מהווה דוגמה לנוער ולעוד הרבה מאוד אנשים. זאת הדרך שבה חינכתי אותו. מה שצריך לקרות זה מה שיקרה".

עוד על אסון הכרמל:
המשטרה בודקת: מפקד באסון הכרמל הפקיר סוהריו?
תאומות להורי הנער אלעד ריבן: ”שמחה מהולה בעצב”
פרס למשפחת אלעד ריבן: ”פעל במופת של אומץ לב”

יו"ר "יד לבנים", אלי בן שם, האשים היום: "ראש עיריית חיפה יונה יהב פעל על דעת עצמו ובניגוד לחוק. לא בסמכותו לקבוע אילו שמות חללים יונצחו. הדבר הוא רק בסמכות אגף ההנצחה במשרד הביטחון, שקובעים על פי הפרמטרים הנדרשים מי יונצח היכן ואיפה".

לטענת בן שם, "זו לא הפעם הראשונה שראש העיר עושה דין לעצמו. יונה יהב לא יכול לעשות מה שהוא רוצה וזה מעשה שפגע במשפחות רבות. המשפחות השכולות הציבו לראש העיר ולעיריית חיפה אולטימטום כי אם השם לא יוסר בתוך 24 שעות, ההורים יסירו את השם בעצמם. כרגע חדר ההנצחה בבית יד לבנים חיפה ננעל על ידי העירייה וזה לא צריך להיות". בן שם הדגיש: "כבודו של אלעד ריבן מונח במקומו, הוא היה גיבור. הוא ראוי להנצחה מכובדת אך לא יחד עם חללי מערכות ישראל".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "משרד הביטחון העביר בעבר הנחיה להנציח את כלל כוחות הביטחון לאחר אסון הכרמל. בין השאר הונצחו במקום קציני המשטרה אהובה תומר ואיציק מלינה זכרם לברכה, המונצחים על קיר הזיכרון. ראש העיר יונה יהב הנחה להנציח גם את אלעד ריבן ז"ל, שנמנה כמתנדב על כוחות לוחמי האש. אנו מסרבים להאמין שיעשו איפה ואיפה בזיכרון כוחות ביטחון הפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully