וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת החגים: "חשש שדאעש יוציא פיגוע נגד ישראלים באירופה"

15.9.2014 / 11:38

המטה ללוחמה בטרור פרסם תמונת מצב של אזהרות המסע לישראלים בחו"ל. בין היתר, מזהירים מפני פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים במערב היבשת. אזהרת המסע לטורקיה בתוקף

צילום: רויטרס, אבי כהן, רן שאולי; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

חשש מפיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים במערב אירופה: המטה ללוחמה בטרור פרסם היום (שני) תמונת מצב של אזהרות המסע לאזרחים ישראלים, לקראת חגי תשרי. במוקד תמונת המצב, מציינים במטה חשש לפיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים ברחבי העולם, בדגש על מערב אירופה.

אחת הסכנות המוזכרות היא כי גורמי ג'יהאד עולמי, בהם פעילי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אזרחי מדינות אירופה, ישובו לארצות מוצאם לאחר שהתאמנו בסוריה ובעיראק ויוציאו לפועל פיגועים. בין היתר, מציינים במטה את הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל, בו נהרגו ארבעה בני אדם, בהם שני ישראלים.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
יעלון על תקציב הביטחון: "4,500 רקטות על ישראל יעלו יותר"
"אבו מאזן יבקש מנשיא צרפת להכיר במדינה פלסטינית"
תמיכה בקצין שירה בבדואי: "החיילים חסרי אונים"

מרכז לונדון. ספטמבר 2014. AP
רצף החגים עלול להוות מטרה לכל ארגון טרור. מגדל השעון "ביג בן" בלונדון/AP

במטה מציינים כי רצף החגים, החל מערב ראש השנה החל ב-24 בספטמבר ועד לשמחת תורה החל ב-16 באוקטובר, עלול להוות מטרה לכלל גורמי הטרור בעולם לצורך מימוש הפיגועים. עוד הם מציינים, כי האיום הפוטנציאלי גבר גם עקב הלחימה בעזה במסגרת "צוק איתן", במהלכו אירעו הפגנות רבות נגד נציגויות ישראל ברחבי העולם ועלה היקף התקריות האנטישמיות.

לבד מדאעש, חוששים בישראל גם מפיגועים מצד איראן וחיזבאללה, שמוסיפים לנסות לפגוע ביעדים המכונים "רכים" – יעדי תיירות ישראליים וסמלים יהודיים, כמו בתי חב"ד ובתי קהילות יהודיות בחו"ל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

נסראללה: "יש לנו חשבון ישן עם ישראל"

אזהרת המסע למערב אירופה אינה היחידה אותה מבקשים להדגיש במטה ללוחמה בטרור. בין היתר, חידדו את אזהרת המסע החמורה לסיני, וכן הוגבר האיום לפיגועים נגד תיירים וגם נגד יעדי חברות עסקיות ישראליות באפריקה, בדגש על קניה וניגריה. באשר לטורקיה, יעד תיירות בולט בקרב ישראלים, נותרה אזהרת המסע במדרג הבסיסי ללא שינוי. דהיינו, הציבור מומלץ להימנע מנסיעות לא חיוניות למדינה.

בין שורת ארגוני הטרור אליהם מופנה הזרקור במסגרת פעילות כוחות הביטחון הישראליים נמצא חיזבאללה. בחודש אוגוסט האחרון התראיין מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, לכלי תקשורת זרים ורמז כי ארגונו טרם נקם את מותו של ראש הזרוע הצבאית של הארגון עימאד מורניה, שחוסל בחודש פברואר 2008, על פי פרסומים זרים בידי אנשי מוסד. "יש לנו חשבון ישן", אמר נסראללה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully