וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמ"ש העתיד של צה"ל ימוגן ב"מעיל רוח"

7.9.2014 / 16:55

בתום דיון מכריע של גורמים ממשרד הביטחון ומהצבא הוחלט שנגמ"שי ה"נמר" ימוגנו במערכת ההגנה האקטיבית, שמיירטת נשק נגד משוריינים. תקציב 2015 יקבע מה יהיה היקף הכלים שימוגנו

נגמ"ש "נמר" של צה"ל. דובר צה"ל
בצה"ל ממתינים להחלטה על תקציב 2015 על מנת לדעת מה יהיה היקף הכלים שימוגנו ב"מעיל רוח". נגמ"ש מסוג "נמר"/דובר צה"ל

פרסום ראשון: בשנים האחרונות התנהל ויכוח בצה"ל ובמשרד הביטחון כיצד יש למגן את נגמ"שי העתיד של צה"ל מסוג "נמר" מפני טילי נ"ט מתקדמים. גורמים בזרוע היבשה של צה"ל טענו כי מערכת ההגנה האקטיבית מסוג "מעיל רוח" מתוצרת חברת "רפאל", שנמצאת בשימוש מבצעי כבר משנת 2011 בטנקי מרכבה, היא מערכת מעולה, אשר מתריעה ומיירטת נשק נגד כלי רכב משוריינים, אך כפי הנראה לא תדע להתמודד עם איומים עתידיים.

לכן, הציעו אותם גורמים לבחון את מערכת "חץ דורבן" של התעשייה הצבאית. בתום סדרת דיונים במשרד הביטחון ובצה"ל הוחלט לאפשר לשתי החברות, "רפאל" ותע"ש, לפתח מערכת משותפת כדי להאיץ את ייצור המערכת החדשה. הניסיון נכשל, ובתום דיון מכריע של גורמים ממשרד הביטחון ומהצבא הוחלט למגן את הנגמ"שים באמצעות מערכת "מעיל רוח".

עוד בוואלה! חדשות:
ליברמן על ההתנקשות במוחמד דף: יש מקום לאופטימיות
מנהיג הכת המשיחית ששידלה לזנות: דמות מוכרת מקריית ארבע
הפסקת האש באוקראינה: אש בדונייצק, הרוגה במריופול

פרס לביטחון ישראל הוענק למפתחי "מעיל רוח". משרד הביטחון
"הוכיחה את עצמה כיעילה מאוד ב'צוק איתן'". מערכת "מעיל רוח" בפעולה, בחודש יולי/משרד הביטחון

"מערכת 'מעיל רוח' הוכיחה את עצמה כיעילה מאוד במבצע 'צוק איתן'", הסביר גורם בזרוע היבשה. "היא הפכה להיות מערכת שמאפשרת התקפה, ולא רק הגנה. מכיוון שנכון לעכשיו היא המערכת המבצעית היחידה, הוחלט שהיא תמגן את נגמ"שי ה'נמר' וברגע שיהיו פתרונות מבצעיים נוספים נבחן אותם ונשקול מחדש את ההחלטה".

בצה"ל ממתינים להחלטה על תקציב 2015 על מנת לדעת מה יהיה היקף הכלים שימוגנו באמצעות "מעיל רוח". לדברי גורם נוסף בזרוע היבשה, "המערכת הפחיתה משמעותית את הלחץ ותרמה להפעלת הטנקים במבצע. ההחלטה למגן את ה"נמרים" היא דרמטית, ותשנה את תהליך קבלת ההחלטות של צה"ל בתכנון הלחימה".

מדובר צה"ל ומשרד הביטחון נמסר: "מערכת 'מעיל רוח' היא מערכת הגנה אקטיבית מבצעית היחידה מסוגה בעולם המותקנת על טנקי מרכבה. במהלך מבצע 'צוק איתן' הוכיחה את עצמה המערכת והצילה חיי אדם. בהמשך היא מיועדת להיות מותקנת גם על נגמ"שי נמר. צה"ל ומשרד הביטחון בוחנים כל העת את האפשרויות השונות לשיפור המערכות וכך יעשה גם בעתיד".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully