וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות ופקחים: כך תבטיח ישראל שחמאס לא יתעצם

4.9.2014 / 0:22

משכורות יועברו ישירות לחשבונות הפקידים כדי שלא יגיעו לזרוע הצבאית, תכניות בנייה ייבדקו כדי לקבוע בדיוק כמה מלט נדרש ומעבר רפיח יפוקח. זו התכנית המתגבשת לשיקום עזה

פלסטינים שבים לבתיהם ברצועת עזה, אחרי ההכרזה על הפסקת אש, 27 באוגוסט 2014. רויטרס
מבנה שהופצץ במהלך המבצע בעזה/רויטרס

היום שאחרי המלחמה: במערכת הביטחון שוקדים בימים אלה על הקמת מנגנון שיסדיר את שיקום רצועת עזה. על מנת לסייע לתושבי הרצועה לחזור לשגרת חייהם, המנגנון צפוי לכלול את פתיחת מעבר רפיח ואת העברתם של חומרי בנייה מישראל תחת פיקוח הדוק. בצעד מפתיע, תאפשר ישראל גם העברה של כספי משכורות לפקידי חמאס.

עוד חדשות בוואלה!:
צילום והפקה מקצועיים ואפילו מרצ'נדייז – השואו החולני של דעאש
הרואין ומזומנים: פשיטה על ארגון יריב של דומרני
המחלף שקע, התקרה קרסה. למה המדינה עוד עובדת עם החברה?

המשלחות הישראלית והפלסטינית ייפגשו בקרוב בקהיר ויציגו את דרישותיהן להמשך הפסקת האש. בנוגע לפתיחת המעבר בין עזה למצרים, ישראל צפויה לאפשרו בתנאי שאנשיו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ישלטו על צדו הפלסטיני. גורם ביטחוני בכיר אמר כי עמדתה של ישראל באשר לאופן שבו ייפתח המעבר מכרעת, וכך גם באשר לשאלות מי יורשה לעבור בו ובאיזה אופן תיבדק כבודה.

מעבר רפיח בין רפיח לחצי האי סיני – רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
ישראל מתנה את פתיחתו בכך שאנשי אבו מאזן ישלטו בצדו הפלסטיני. מעבר רפיח/רויטרס

במהלך מבצע "צוק איתן" החריבו מטוסי חיל האוויר מבנים רבים בשטח הרצועה. הגורם הביטחוני סיפר כי מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, הקים יחד עם שליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, מנגנון שתכליתו העברת חומרי בנייה לעזה בפיקוח נוקשה.

הרקע להקמת מנגנון זה הוא גילוי מודיעיני לפיו חמאס גונב את חומרי הבנייה ומשתמש במלט להקמת מנהרות. בעקבות הגילוי, הורה שר הביטחון משה (בוגי) יעלון להפסיק את העברת המלט, שמקורו היחיד לרצועה הוא ישראל. לשם כך, הוקם המנגנון שיתרחב משמעותית בחודשים הקרובים בכוח אדם ומשאבים. הגורם הביטחוני הסביר כי בהתאם למנגנון, "מי שרוצה לבנות ברצועה יגיש בקשה ותכנית למשרד הביטחון, כולל כתב כמויות של ברזל מלט וכן הלאה. במשרד הביטחון יבדקו אם הכמויות ריאליות, ואם כן - יוכנסו חומרים לבניית שלב היסודות. רק אחר כך יועברו חומרים לשלב הבא".

לדבריו, "חובתו של המנגנון ברצועת עזה לפקח על הבנייה ולראות שלא גונבים את החומרים למנהרות. יש להם מצלמות. אם גונבים להם שק אחד, הם אמורים לדווח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"לא נאפשר העברה של כספים לזרוע הצבאית"

הגורם הסביר כי חומרים דו-שימושיים כמו צינורות ברזל בקוטר מסוים, חומרים כימיים ומכונות ליפוף וחריטה - שיכולים לשמש לייצור רקטות וחומרי נפץ - לא יועברו מהצד הישראלי ולא מהצד המצרי. בהתאם לכך, תתוגבר הפעילות הימית למניעת הברחות.

כחלק מפעולות השיקום, תאפשר ישראל את העברת משכורותיהם של עשרות אלפי פקידי חמאס ברצועת עזה שמשרתים את כלל האוכלוסייה. ההעברה תתבצע דרך מנגנון שיוקם ברשות הפלסטינית כך שתורכב רשימה של שמות, וכסף יועבר רק לחשבונו הפרטי של אדם שאינו מעורב בפעילות טרור - ולא באופן כללי לידי חמאס.

"אין שום כוונה לאפשר העברת כספים לזרוע הצבאית של חמאס. זה לא יקרה", אמר גורם ביטחוני בכיר. "אנחנו נראה את הרשימות ונבדוק שמדובר באמת ברופאים, אנשי תברואה, מורים וכן הלאה - ולא בפעילי הזרוע הצבאית של חמאס".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 20:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully