וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מפצעיו לוחם צנחנים שנפצע בלחימה בחאן יונס

31.8.2014 / 13:09

שחר שלו, בן 20 ממושב אלוני הבשן, נפצע קשה באירוע שבו נהרגו שלושה מחבריו בדרום הרצועה. מאז היה מאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה. שלו הוא ההרוג ה-72 של מבצע "צוק איתן"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

ההרוג ה-72 של מבצע "צוק איתן": סמל שחר שלו, לוחם חטיבת הצנחנים בן 20 ממושב אלוני הבשן שנפצע מפיצוץ מטען בחאן יונס, מת היום (ראשון) מפצעיו בבית החולים רמב"ם בחיפה. שלו נפצע ב-23 ביולי ובשבועות האחרונים היה מאושפז במצב קשה בבית החולים סורוקה בבאר שבע ובהמשך ברמב"ם בחיפה. שלו הותיר אחריו זוג הורים, נעמי ושמעון, ושישה אחים: דגנית, בת 23, אייל, בן 22, חגי, בן 19, מרים, בת 16, דורון, בן 10, ואביה, בת 4.

בפיצוץ המטען בחאן יונס נהרגו גם סגן פז אליהו, סמל-ראשון לי מט וסמל-ראשון שחר דובר (דאובר). שלו הוא חלל צה"ל ה-65 במבצע "צוק איתן".

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו על הקיצוצים בתקציב: "הביטחון קודם לכל"
בירושלים מרוצים משרת החוץ החדשה של אירופה
ביטוח תאונות לתלמידים - משלמים יותר, מקבלים פחות

החייל שחר שלו שנפצע במבצע צוק איתן. מתוך דף הפייסבוק, אתר רשמי
ההרוג הראשון במערכות ישראל ממושב אלוני הבשן. שחר שלו/אתר רשמי, מתוך דף הפייסבוק

במחלקה לטיפול נמרץ ברמב"ם הסבירו היום כי במהלך השבוע האחרון ביקשה המשפחה לתרום טסיות דם עבור שחר לטובת הטיפול בו. במהלך השבועות האחרונים נתרמו כמויות דם מספיקות ובבית החולים הדגישו ששלו לא מת ממחסור בטסיות דם.

מנהל המחלקה, ד"ר ירון בר לביא, סיפר כי שלו הגיע לסורוקה עם פציעה קשה מאוד ברגליים שכתוצאה ממנה איבד כמעט את כל הדם בגופו. "נעשה בסורוקה ניסיון מאוד כבד ומשמעותי להציל את חייו", תיאר והוסיף כי לאחר שהצילו את חייו הוא עבר סדרת ניתוחים ברגליו שבסופה נאלצו לכרות את שתיהן.

לדבריו, בשלב זה הגיע שלו לרמב"ם. "גם אצלנו הוא לא התעורר ולא חזר להכרה", המשיך ד"ר בר לביא. "הייתה לו גם אי ספיקה רב מערכתית, פגיעה בכבד ובריאות, ובעצם בעשרת הימים האחרונים הוא היה בתהליך רציף של טיפול החייאתי רציף. הוא היה בתא לחץ פעמיים ביום ולאחר שהמצב הפך פחות יציב - פעם ביום, עד שלפני כמה ימים המצב המשיך להדרדר וכבר לא יכולנו לקחת אותו לתא לחץ, ועברנו לטיפול במשחות מיוחדות לטיפול בפצעים קשים. זה עזר חלק מהזמן. עם זאת, בימים האחרונים זיהינו החמרה במצב שלו, והתפתחות של זיהום כלל גופי
עם חיידקים אמידים, שזה נובע מאשפוז ממושך בבית חולים במצב קשה מאוד: הגוף נחלש משימוש באנטיביוטיקה ומתפתחות עמידויות. בעקבות המצב הזה, לצערנו ב-24 השעות האחרונות המצב הדרדר. קראנו למשפחה, הם היו לידו, הסברנו שהמצב אנוש. הם קיבלו את הידיעה שכבר הכנו אותם אליה. אנחנו מאחלים להם כל טוב ומשתתפים באבל שלהם".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"מחבקים את המשפחה האבלה"

במושבו של שלו, שבו מתגוררות 60 משפחות בלבד, הביעו היום צער כבד על מותו. "קהילת אלוני הבשן מרכינה ראשה על לכתו בטרם עת של אחד מבניה, שנלחם בגבורה למען ארצנו ונפצע קשה בתחילת מבצע 'צוק איתן' ומאז נלחם על חייו עד שנדם.

"שחר נולד וגדל באלוני הבשן והוא עבורנו ההרוג הראשון במערכות ישראל. מי ייתן וגם האחרון. אנו מודים לעם ישראל שהשתתף איתנו בתפילות, לצוותי סורוקה ורמב"ם שעשו לילות כימים להצלתו ולכל המתנדבים הרבים לאורך כל הדרך – אלה שהכירו אותו ואלה שלא. קהילת אלוני הבשן כולה מחבקת את משפחת שלו באבלה הקשה מנשוא".

במועצה האזורית גולן אמרו בצהריים: "אנו מחבקים את בני משפחת שלו ומחזקים אותם ואת תושבי אלוני הבשן בשעה קשה זו. מי ייתן ויהא זה הנופל האחרון".

הלוויתו של סגן פז אליהו שנפל בעזה במבצע צוק איתן, בעברון. יולי 2014. אדריאן הרבשטיין
בין ההרוגים בפיצוץ המטען בחאן יונס. הלווייתו של סגן פז אליהו/אדריאן הרבשטיין

שלשום מת מפצעיו סמל נתנאל ממן, חייל מגן יבנה שנפצע אנושות מפגיעת רסיס של רקטה בעיר שבוע קודם לכן. ממן נפצע בעת שהיה בחופשת סוף שבוע בביתו, אחרי שהשתתף בלחימה ברצועת עזה כטכנאי בחיל החימוש. הוא הותיר אחריו זוג הורים, רבקה ושלמה, ושישה אחים, אחד מהם הוא תמיר, שהיה עם נתנאל במכונית בזמן האירוע ונפצע באורח קל.

מאות בני אדם השתתפו בהלווייתו של ממן ביום שישי בצהריים בגן יבנה. אחד מהם הוא יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי. "את השם שלך שמעתי בפעם הראשונה כשהיית בגיל שמונה ימים", ספד דרעי. "היית על הברכיים שלי, הייתי הסנדק שלך. קראו לך נתנאל, ההורים שלך היקרים, המסורים והאהובים, והודו לבורא עולם על המתנה. הקדוש ברוך הוא נתן לך מתנה. מי מילל ומי פילל שאנחנו נבוא לכאן ונישא את הארון שלך? במקום להוביל אותך לחופה, אנחנו מובילים אותך לאדמה".

בהכנת הידיעה השתתף שלומי גבאי.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully