וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עם סולם ופטיש": כך הציל סרן א' את לוחמיו הלכודים

30.8.2014 / 11:11

מפקד פלוגה בגדוד 51 של גולני הבחין בעשן המיתמר מבית שבו שהתה אחת מהמחלקות לאחר שנפגע מנ"ט. בתושיה ובתעוזה הוא חילץ שלושה חיילים מהמבנה הבוער. "עשיתי את המוטל עליי כמפקד"

הרס בשכונת שג'אעיה – עזה, 27-25 ביולי 2014. רויטרס
הריסות בתים בשכונת שג'אעיה במהלך מבצע "צוק איתן"/רויטרס

בבוקר היום השני של השלב הקרקעי במבצע "צוק איתן", התמקמה הפלוגה הרובאית בגדוד 51 של חטיבת גולני, בפיקודו של סרן א', בבתים במרחב שג'אעיה, שברצועת עזה. הלוחמים נכנסו לתוך המבנים, מילאו שקי חול והניחו אותם בפתח החלונות. הם כיוונו את קני המקלעים אל הסמטאות והתצפיתנים החלו לאסוף מידע על הנעשה בחוץ, כשכולם מחכים לפקודות נוספות.

שלוש המחלקות בפלוגה דיווחו על סיום היערכותן, אך לפתע נשמע פיצוץ עז, והתקבל דיווח בקשר שמחלקה מספר 3 נפגעה מטיל נ"ט שפגע במרכז הבית. המבנה החל לעלות באש. מפקד הפלוגה, סרן א', הבחין בעשן סמיך מיתמר מהמבנה, ופקד ברשת הקשר על מפקד המחלקה לעזוב את המבנה. ההערכה הייתה שפגיעה באמצעי הלחימה הרבים שהוסתרו בבית גרמה לשריפה.

המ"פ אסף כמה לוחמים ויצא מהבית שבו שהה, כשהוא מתחיל לרוץ אל המבנה הבוער. שתי המחלקות הנוספות במרחב קיבלו הנחיה לאבטח את האזור כדי למנוע מחוליות מחבלים של חמאס לפשוט על המבנה ולחטוף חיילים. סרן א' מדווח כי חלק מהלוחמים הצליחו להיחלץ מהמבנה הבוער, אולם חמישה חיילים נוספים לכודים בבית אפוף העשן, ואין יכולת להיכנס אליו.

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות
יעלון: "אינני גאה בהתנהלות השרים הצעירים בקבינט"
"אבא של שבת": ההנצחה המרגשת של דניאל בן ה-4
מאות ליוו את סמל נתנאל ממן: "לאדמה במקום לחופה"

יאיר אלטמן מטפל  בפצועי גולני משג'אעיה ביום השני של המבצע הקרקעי בעזה. ליאור מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
אחד מחיילי החטיבה מטופל על ידי חובש, ביום השני ללחימה/מערכת וואלה! NEWS, ליאור מזרחי

"הבנתי שלוחמים נותרו במבנה הבוער, אז נתתי פקודה לשתי מחלקות להתכונן לפינוי נפגעים ולהכין ערכות פינוי", סיפר סרן א' בריאיון מיוחד לוואלה! חדשות. "ניסיתי להיכנס בעצמי לקומה השנייה, אבל לא ראיתי כלום. התנגשתי בקירות ונחנקתי מהעשן הסמיך, אבל ידעתי שאין הרבה זמן ויש לי לוחמים בפנים שזקוקים לעזרה, בהם הרופא והחובש".

לאחר שכשל בניסיון הראשון, ניסה סרן א' להיכנס פעם נוספת אל תוך המבנה, אבל העשן והאש הלוהטת גרמו לו לשוב על עקבותיו. הוא החליט לזנוח את הרעיון להיכנס דרך המדרגות, והזעיק נגמ"ש לפתח המבנה, במטרה לטפס עליו ולהגיע אל החלונות. "יצאתי לעבר הנגמ"ש, וראיתי לפחות לוחם אחד עומד ליד החלון ומנסה לתלוש סורגים באחד החדרים. נתתי פקודה בקשר להביא אליי במהירות סולם, לום ופטיש כדי לפרוץ את החלונות שהיו ממוגנים בסורגים עבים", תיאר המ"פ.

כשהלוחמים בתוך המבנה זעקו לעזרה והחשש לחייהם התגבר, הוריד סרן א' את הקסדה, השכפ"צ והנשק, למרות הסיכון שמחבלים יסתערו על המבנה. הוא טיפס על גג רעוע של לול בסמוך לבית, השליך ממנו סולם לעבר קיר בית סמוך לחלון שאותו רצה לפרוץ, ויצר מעין גשר מעל הסמטה, שעליו טיפס עד שהגיע לחלון.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"לא חשבתי לרגע על עצמי"

בינתיים, שני לוחמים שהיו לכודים בבית זחלו החוצה, אך בקומה העליונה נותרו שלושה חיילים - אחד בסלון הבית ושניים בחדר נפרד. בזמן שהאש המשיכה לבעור במלוא עוזה, הצליח סרן א' לפרוץ את הסורגים ולחדור אל תוך הבית. בתעוזה רבה הוא הרים את שלושת הלוחמים, אחד אחרי השני, והעביר אותם דרך החלון בסיועם של סגן מפקד הפלוגה ושל לוחם נוסף. החובש הפלוגתי המתין על גג הלול, והעניק להם טיפול ראשוני. כעבור דקות ארוכות, שאותן תיאר סרן א' כמו נצח, הוא וידא שכל חיילי המחלקה הוצאו מהמבנה, ודיווח למפקדת הגדוד על שמונה לוחמים פצועים, שניים במצב קשה.

"אני עשיתי את מה שמוטל עליי כמפקד - לא חשבתי לרגע על עצמי, אלא רק על הלוחמים שלי שנשארו בפנים. לי זה היה ברור שכל שנייה חשובה", סיפר סרן א' והוסיף: "הלוחמים שלי נלחמו כמו אריות קודם לכן וגם אחרי האירוע הזה. פגענו בחמאס ועמדנו בכל המשימות שהציבו לנו - איתרנו מנהרות ואמל"ח. בכל מרחבי הלחימה שהיינו קרענו להם את הצורה".

א', בן 29, גדל בירושלים והתגייס ליחידת אגוז. במבצע "עופרת יצוקה" הוא נפצע באורח קל כשהיה מפקד צוות ביחידה, במהלך היתקלות עם מחבלים. השבוע, בטקס צנוע במעמד מפקד הגדוד וחבריו מחטיבת גולני, הוא העביר את הפיקוד על הפלוגה לקצין צעיר, ועבר לתפקיד קצין האג"ם של גדוד הסיור בחטיבה. מפקד החטיבה, אלוף-משנה רסאן עליאן, שוקל להמליץ להעניק לו צל"ש על פועלו בקרב.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully