וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בדרום | מטחים כבדים לדרום לפני הפסקת האש

כתבי וואלה!

26.8.2014 / 20:02

לייב בלוג | שניים נהרגו ו-4 נפצעו מפגיעת פצמ"ר באשכול. גורם ביטחוני: "ישראל קיבלה הפסקת אש לא מוגבלת בזמן". שרי הקבינט המדיני-ביטחוני עודכנו כי ישראל קיבלה את ההצעה המצרית

צילום: ניב אהרונסון, בני ואינר, שי מכלוף, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

יש לכם תמונות ודיווחים מהשטח? דווחו לנו לווטסאפ האדום: 050-8661122

22:57: מותו של פצוע שנפגע באורח אנוש מפגיעת הפצמ"ר באשכול נקבע לפני זמן קצר בבית החולים סורוקה. זהו ההרוג השני באירוע, שבו נפצעו ארבעה בני אדם נוספים.

22:43: שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, מסר כי ממשלתו תומכת בהסכם הפסקת האש בין ישראל לפלגים הפלסטיניים וקרא לצדדים ליישמה באופן מלא. "ברגע שתשוב הרגיעה, יש להאיץ את העברת הסיוע ההומניטרי לתושבי רצועת עזה, וארה"ב והקהילה הבינלאומית מחויבות לתמוך במאמץ זה", הוסיף. "אנחנו מתקדמים לשלב הבא עם עיניים פקוחות לרווחה. הבהרתי לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי אנחנו מוכנים לתמוך במאמצים ארוכי טווח להסדרה. לא יהיה קל להגיע לשם, אך זו הדרך היחידה שמגיעה לאנשי שני הצדדים".

22:28: נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא הערב דברים באירוע הכנסת ספרי תורה ששרדו את פרעות תרפ"ט לארון הקודש בבית הרב קוק. ריבלין סיפר: "השבוע הייתי בלווייתו של דניאל, הילד הקטן מנחל עוז. ראיתי את גבורתם של המתיישבים, את אומץ ליבם ואת מסירות נפשם. גם בימי מלחמה ואיבה אסור לנו להיכנע לייאוש, או לתחושת תבוסה, שאין לה כל קשר למציאות". הנשיא הוסיף: "הכנסת ספרי התורה האלה, מעניקה לנו פרספקטיבה, על גורלו של עם ועל יכולתו לקום מתוך האפר, לחדש ולהתחדש". באירוע השתתפו גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וסגן השר לשירותי הדת אלי בן דאהן.

22:23: חבר הכנסת יוני שטבון הגיב להסכם הפסקת האש בין ישראל לפלגים הפלסטיניים, ומסר: "למרות הצהרות הניצחון שעוד יישמעו ברצועת עזה, חמאס ירד על הברכיים ונואש להפסקת האש. אבל מוכרחים לומר את האמת, כל זמן שלא תושג שליטה מבצעית ברצועה, נאלץ לחיות מסבב לסבב. ישראל תצטרך להכריע את חמאס בסבב הבא. מדובר באיום קיומי שמדינה ריבונית לא יכולה להסכים לו".

22:05: אחד הפצועים באורח קשה מפגיעת פצמ"ר ביישוב במועצה האזורית אשכול יצא הערב מחדר הניתוח בבית החולים סורוקה בבאר שבע, לאחר שנותח על ידי אורטופדים, והועבר ליחידה לטיפול נמרת. כירורגים כלליים וכירורגים מומחי לב-חזה ממשיכים להיאבק בשעה זו על חייו של פצוע נוסף באורח אנוש בחדר הניתוח. אדם אחד נהרג כתוצאה מהפגיעה, ושלושה נוספים נפצעו באורח קל ופונו גם הם לקבלת טיפול בסורוקה.

21:52: בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, מחמוד א-זהאר, אמר הערב: "אנחנו נבנה נמל ושדה תעופה ברצועת עזה. מי שיאיים על הנמל שלנו - אנחנו נאיים על הנמל שלו, ומי שיאיים על שדה התעופה שלנו - אנחנו נאיים על שדה התעופה שלו" – כך דווח ברשת "אל-מנאר" הלבנונית. הוא הוסיף: "אנחנו נקיים את ההתחייבות וההבטחה לעמנו שאנחנו נבנה את כל הבתים שצה''ל הרס, והם יהיו טובים יותר ממה שהם היו לפני שנהרסו".

21:32: לפני זמן קצר הוסר החשש מאירוע ביטחוני במועצה האזורית אשכול.

21:09: מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, רמדאן שלח, התייחס להפסקת האש עם ישראל, ואמר: "אני רוצה להודות לכולם על שיתוף הפעולה על מנת להפסיק את התוקפנות על רצועת עזה, שנמשכה יותר מ-50 ימים. ברכות לעם הפלסטיני, אתם רשאים לחגוג, זה היום שלכם. שכל העולם ידע שהבסנו את ישראל, ושעמנו עמד בזה כמעט חודשיים". הוא הצהיר כי הפלסטינים רק הגנו על עצמם, והוסיף: "אי אפשר לעשות שלום עם האויב, הוא מבין רק כוח. האויב עשו פדיחות ופישל".

20:57: השר אורי אריאל הגיב להפסקת אש בין ישראל לפלגים הפלסטיניים, ואמר: "כל הסכם שאינו כולל חיסול האיום הרקטי על תושבי ישראל ופירוז הרצועה הינו לא יותר מחצי עבודה. במציאות כזאת לא נותר למערכת הביטחון אלא להערך לסבב הבא שיהיה קרוב".

20:56: שרת המשפטים וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני, ציפי לבני, התייחסה הערב להפסקת האש בין ישראל לפלגים הפלסטיניים, ואמרה: "רק הזמן יוכיח אם הושגה הרתעה מספקת מול חמאס ושקט לטווח ארוך. חשוב היה לקבוע מראש עקרונות בינלאומיים של פירוז, מניעת התעצמות ומנגנוני פיקוח אפקטיביים. צריך גם עכשיו לפעול לעיגון אותם עקרונות: למנוע מחמאס התעצמות והישגים מדיניים, ולייצר חזית מדינית מחודשת עם המתונים באזור שבוחרים בסיום הסכסוך על פני טרור".

20:53: חשש לאירוע בטחוני הערב במועצה האזורית אשכול. טרם דווחו פרטים נוספים.

20:46: בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, מחמוד א-זהאר, נצפה הערב כשהוא חוגג בעיר עזה. בתוך כך, גוברים הדיווחים על בכירי הארגון שיוצאים ממקומות המסתור בהם שהו במהלך המלחמה.

20:39: דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, מסרה הערב כי ארצות הברית "תומכת בהסכם הפסקת האש וקוראת לצדדים ליישם באופן מלא את תנאיה". לדבריה, וושינגטון "מקווה כי הפסקת האש תחזיק לאורך זמן, ותביא לסיום העימות ברצועת עזה". סאקי הוסיפה: "המאמצים האלה נעשו בשבועות האחרונים. אנחנו רוצים להודות למצרים על אירוח המשא ומתן. מדובר בהזדמנות, ולא בהכרח. יש עוד דרך ארוכה לפנינו".

20:22: 145 רקטות ופצצות מרגמה נורו היום החל משעות הבוקר לעבר דרום הארץ מרצועת עזה. שש מהן נפלו בשטחים בנויים ו-25 נוספות יורטו.

20:02: זמן קצר לפני שהפסקת האש הוכרזה הערב באופן רשמי, שר הכלכלה נפתלי בנט דרש לקיים הצבעה על ההצעה המצרית ולא להסתפק בעדכון טלפוני של שרי הקבינט. בנט העלה את הדרישה בפני גורמים בכירים בלשכת ראש הממשלה, ונענה כי מבחינה משפטית, אין צורך לקיים הצבעה מכיוון שהפסקת האש אינה משנה את המצב הקיים בשטח בין ישראל לרצועת עזה.

19:45: יו"ר מרצ זהבה גלאון הגיבה הערב להפסקת האש בין ישראל לפלגים הפלסטיניים: "הפסקת האש מגיעה מאוחר מדי ותנאיה מוכיחים סופית שמבצע 'צוק איתן' הוא כישלון אסטרטגי של נתניהו, שיצא למלחמה ללא יעדים וסיים כשהוא נותן הישג עצום לחמאס על גבם של תושבי הדרום. כעת מתברר שהסבל של תושבי הדרום בשבועות האחרונים, כמו כל המרורים שהמבצע המיותר הזה האכיל את תושבי ישראל, נכפו עלינו בידי ממשלה חסרת אחריות, ללא שום מחשבה מדינית ותכנון לטווח ארוך וללא שום תוצאות".

19:31: השר גלעד ארדן הביע הערב באזני ראש הממשלה בנימין נתניהו התנגדות להסכם הפסקת האש עם הפלגים הפלסטיניים. ראש הממשלה עדכן את שרי הקבינט המדיני-ביטחוני על הצעד, אולם מבחינה משפטית לא היה מחויב נתניהו להביא את ההחלטה להצבעת השרים. השרים אביגדור ליברמן, יצחק אהרונוביץ' ונפתלי בנט הביעו מוקדם יותר את התנגדותם למהלך.

19:24: ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, אמר הערב בעת ביקור ביישוב בו נהרג אדם ונפצעו שישה נוספים מפגיעת פצמ"ר: "יש לנו ממשלה חלשה. אני קורא לתושבים לא לחזור". עד כה, זוהו 116 רקטות ופצמ"רים שנפלו בתחומי המועצה.

רקטה התפוצצה בחצר גן ילדים באשדוד - אין נפגעים. צילום מסך
נפילת הרקטה בגן הילדים באשדוד/צילום מסך

19:17: רקטה נפלה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

19:16: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בתחומי המועצה האזורית אשכול.

19:14: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר: "אנחנו עושים את כל המאמצים כדי להפסיק את ההרג והמשכנו לעשות מאמצים רבים על מנת לשוב פעם נוספת למשא ומתן". לדבריו, הפסקת האש תתקיים במקביל להעברת סיוע לרצועה. הוא הודה למצרים, לאו"ם ולג'ון קרי על סיועם במאמצי התיווך.

19:13: דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, אמר: "עמנו ניצח ניצחון גדול. יש לנו עם חזק, ונישאר חזקים גם אחרי המערכה". לדבריו, "ניצחנו כאשר ירינו לעבר מקורות אסטרטגים, הציונים לא צפו את הפגיעות מהמנהרות. ניצחנו כשירינו על דימונה ועל אתרים צבאיים. ניצחנו את נתניהו, והוא צריך להודיע בכישלונו".

19:10: חברי הקבינט המדיני-ביטחוני, השרים אביגדור ליברמן ויצחק אהרונוביץ' הודיעו כי הם מתנגדים להפסקת האש עם הפלגים הפלסטיניים. זאת, בנוסף לשר נפתלי בנט שהודיע כי הוא מתנגד למהלך.

19:08: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

19:05: ארבע רקטות נפלו בשטחים פתוחים באזור באר שבע. לא דווח על נפגעים או על נזק.

19:03: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול. זאת, חרף הדיווחים על כניסתה לתוקף של הפסקת אש החל מהשעה 19:00.

19:01: גורם ביטחוני מסר: "ישראל מקבלת את ההצעה המצרית להפסקת אש לא מוגבלת בזמן. בתוך חודש ידונו הצדדים בסוגיות שונות".

18:59: אזעקות נשמעו באזור אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון.

18:56: אזעקות נשמעו בקריית מלאכי, המועצה האזורית באר טוביה והמועצה האזורית אשכול.

18:55: גורם מדיני ישראלי התייחס למגעים להפסקת אש, ומסר כי במעברי הגבול ברצועת עזה שישראל אחראית עליהם, היא תאפשר מעבר של ציוד הומניטרי לשיקום הנזק וההרס באופן מידי. הגורם הדגיש כי יהיה פיקוח על הכנסת החומרים. כמו כן, הבהיר כי המעברים היו פתוחים גם תוך כדי המבצע, בהחלטה עצמאית של ישראל. לדבריו, בהמשך, אם הפסקת האש תכובד, יתקיימו דיונים שבמהלכם תעלה ישראל את נושא הפירוז.

18:50: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול. זאת, לאחר שאזעקות נשמעו באזור בדקות האחרונות.

18:48: אזעקות נשמעו באזור נתיבות, אשקלון, המועצה האזורית שדות נגב והמועצה האזורית מרחבים.

18:47: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בתחומי המועצה האזורית אשכול.

18:45: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר (שלישי) באזור באר
שבע.

18:43: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול.

18:42: אזעקה נשמעה באזור באש שבע.

18:41: סוכנות הידיעות הרשמית של מצרים הודיעה כי הפסקת אש בין ישראל לפלסטינים ברצועת עזה תיכנס לתוקפה החל מהשעה 19:00.

18:40: שר הכלכלה, נפתלי בנט, הודיע כי הוא מתנגד להפסקת אש, ש"תגביל את חופש הפעולה של צה"ל".

18:38: שרי הקבינט המדיני-ביטחוני עודכנו טלפונית על כך שישראל קיבלה את ההצעה המצרית להפסקת אש החל מחצות.

18:36: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. זאת, דקות לאחר שאזעקה נשמעה באזור.

18:35: נקבע לפני זמן קצר מותו של אחד הפצועים מפגיעת פצמ"ר ביישוב במועצה האזורית אשכול. צוותים של מגן דוד אדום במקום מעניקים טיפול רפואי לשישה פצועים נוספים, בהם אחד באורח אנוש, נוסף באורח קשה, פצוע בינוני ושלושה פצועים קל.

18:32: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

18:27: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

18:25: גורמים מצרים בכירים אמר היום כי המנהיגים הישראלים והפלסטינים הגיעו להסכמה על הפסקת אש ברצועת עזה. "נפרסם הצהרה בשעה 20:00 בנוגע להפסקת אש ארוכת טווח, ולאחר מכן יחודשו השיחות בין הצדדים בקהיר", אמר אחד הגורמים.

18:21: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

18:16: מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר היום בוועידת המשפט השלישית של מחוזות לשכת עורכי הדין בישראל, בשיתוף עם וואלה! חדשות, הנערכת באשקלון: "התכנסנו למרות ועל אף האיום הרקטי והתרעות 'צבע אדום', בעיר שתושביה הפגינו חוסן לאומי וחוסן אישי. אני חייב לציין את הגיבוי שמעניקה האוכלוסייה להמשיך פעילות צה"ל ברצועת עזה מתחילת המערכה. הציפייה מהתושבים היא שהמבצע יביא לשקט המיוחל שכל אחד מייחל לו, אך הם עושים זאת בשקט ועל כך הם ראויים לכל שבח. לכל אזרח יש תפקיד. עוצמת המערכה תלויה בכושר העמידה, לא פחות מבעוצמתנו הצבאית".

18:14: רקטה נפלה בשטח פתוח באזור גוש דן. לא דווח על נפגעים או על נזק.

18:12: אדם אחד נפצע באורח אנוש ושניים נוספים נפצעו באורח קשה מפגיעת פצצת מרגמה ביישוב במועצה האזורית אשכול.

18:07: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

18:01: אזעקות נשמעו באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

17:56: אזעקות נשמעו באזור אופקים והמועצה האזורית אשכול.

17:55: אזעקות נשמעו באזור אשדוד והשפלה.

17:53: אזעקות נשמעו באשדוד, באופקים, בשפלה ובמועצה האזורית אשכול.

17:48: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול.

17:45: מבקר המדינה יוסף שפירא אמר היום (שלישי) בוועידת המשפט השלישית באשקלון כי "נדרש גוף עצמאי ובלתי תלוי שיוודא שבדיקת האירועים (במבצע "צוק איתן") והתחקירים של צה"ל מבוצעת באופן אחראי ובלתי תלוי. לדעת רבים המתאים לעשות כן הוא מבקר המדינה. ומבקרי המדינה עשו זאת במקרים מעטים".

17:44: שלוש רקטות נפלו בתוך יישוב בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נפילת רקטה בגן ילדים באשדוד, אוגוסט 2014. דודו חן, מערכת וואלה! NEWS
הפגיעה בגן הילדים באשדוד, היום/מערכת וואלה! NEWS, דודו חן

17:33: היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אמר בוועידת המשפט השלישית של מחוזות לשכת עורכי הדין בישראל, בשיתוף עם וואלה! חדשות, הנערכת באשקלון: " אין לנו כוונה לפגוע באזרחים, אלא במטרות צבאיות. כשהתותחים רועמים המוזות אולי שותקות אך הפרקליטים והיועצים מדברים. הם אומרים את דברי שלטון החוק, גם בימים סוערים. ערכי המוסר הטבועים בדמותה של ישראל הדמוקרטית מתווים את דרכנו".

17:30: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

17:27: רקטה נפלה סמוך לגדר של אחד מיישובי המועצה האזורית שדות נגב. כמו כן, רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

17:22: גורם בכיר בחמאס חשף לרשת "א-רסאלה" את פרטי ההסכם בין ישראל והפלסטינים להפסקת אש. לדבריו, המתווך המצרי קרא לצדדים להפסיק את האש, להתחיל את שיקום הרצועה, לפתוח את המעברים ולהעביר סיוע לרצועת עזה. כמו כן, הודה המקור כי הדיון בסוגיות הקמת נמל ושדה תעופה יידחה לחודש הבא. המקור הוסיף כי עד כה, הפלגים הפלסטיניים היו מוכנים להגיע להפסקת אש, אך חמאס מנע את ההסכם .

17:18: שרת המשפטים, ציפי לבני, התייחסה למגעים להפסקת אש עם הפלגים הפלסטיניים, ואמרה: "סיומו של המבצע לא צריך להיות עם הישגים מדיניים מהותיים לחמאס, ארגון טרור שלא מקבל את קיומנו. אין אתו שום תקווה לשלום. צריך למצוא את הדרך שסיום המבצע יהיה חלק מהסדר כולל עם אלה שרוצים פתרון של שתי מדינות".

17:11: דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, אמר כי ישראל והפלסטינים הגיעו להסכם הפסקת אש. הוא הוסיף כי הודעה רשמית תצא הערב מקהיר, "שתגדיר את זמן יישום הפסקת האש".

16:59: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול והמועצה האזורית שער הנגב.

16:52: ראש המשלחת הפלסטינית לשיחות הפסקת האש בקהיר, עזאם אל-אחמד מסר: "הגענו להסכם עם כל הכוחות והצדדים, על מנת לסיים את התוקפנות ולהגיע להפסקת אש". לדבריו, שצוטטו בסוכנות הידיעות הפלסטינית, "ההסכם מספק את צרכי העם הפלסטיני". הוא הוסיף כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יכריז בשעה 19:00 על תנאי ההסכם. "הפעם זה צריך להצליח", הוסיף.

16:47: סגן המזכיר הכללי של הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, מסר לאתר "פלסטין היום" כי "שעות בודדות מפרידות אותנו מהסדרת הפסקת האש ברצועת עזה". בכיר הארגון, חאלד אל-בטש, הוסיף כי "תוך שעות ספורות" תוכרז הפסקת אש "קבועה".

יירוט בשמי שדרות. אוגוסט 2014. אלברט גבאי, מערכת וואלה! NEWS
יירוט בשמי שדרות, היום/מערכת וואלה! NEWS, אלברט גבאי

16:44: דובר חמאס בעזה הודיע כי ישראל והפלסטינים הסכימו להפסקת אש. לדבריו, הודעה רשמית תצא בקרוב מקהיר.

16:40: מקור פלסטיני אמר כי ישראל הסכימה להפסקת אש ארוכת טווח.

16:37: הפלסטינים מדווחים כי מתנהלים הערב בקהיר דיונים על הפסקת אש שתכנס לתוקפה היום, לפני שבע בערב.

16:33: סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "המשא ומתן הסתיים והגענו להבנות, עמינו עמדו איתנים וההתנגדות ניצחה".

16:32: איסמעיל הניה, ראש ממשלת הרשות הפלסטינית לשעבר, אמר היום כי "אנו נמצאים בפתח ההבנות הפוליטיות. העמידה האיתנה של עמנו הוגדרה כניצחון וכך גם ביצועי ההתנגדות".

16:28: שתי רקטות יורטו בשמי המועצה האזורית שער הנגב.

16:19: מצרים והרשות הפלסטינית מתכננות להודיע על הפסקת אש ברצועת עזה ובמקביל על השקת היוזמה המדינית של יו"ר הרשות אבו מאזן עוד הערב – כך מסרו מקורות פלסטינים בכירים לוואלה! חדשות.

16:12: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור שדרות, המועצה האזורית שער הנגב והמועצה האזורית חוף אשקלון.

16:11: רקטה נפלה בכביש בשדרות. אישה אחת הוגדרה נפגעת חרדה ונזק נגרם לכביש. כוח משטרה נמצא במקום.

16:04: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

נפילת רקטה בגן ילדים באשדוד, אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
זירת הנפילה בגן הילדים באשדוד/חטיבת דובר המשטרה

15:59: סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הצהיר כי "התוקפנות הציונית נגד מקורות פרנסה ומקומות מגורים הם פשע מלחמה, אך העם עומד איתן ומחבק את ההתנגדות". בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו, הוסיף אבו מרזוק: "הפשעים הנתעבים הם ניסיון לנקום ולהפחיד את העם, ולפגוע באמון של הפלסטינים בהתנגדות, אך הם לא יצליחו לשבור את רצון העם".

15:42: "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות מעל שדרות.

15:30: אזעקות נשמעו בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב.

15:23: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב.

15:15: השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, אמר היום (שלישי) בוועידת המשפט השלישית של מחוזות לשכת עורכי הדין בשיתוף עם וואלה! חדשות, כי "תושבי הדרום צריכים לקבל עדיפות, לא רק במצב של מלחמה". לדבריו, "על ישראל לתת לנו את כל הכלים כדי שנרגיש שאנחנו נמצאים בחזית, אך עדיין יכולים לקיים בכבוד את משפחתנו".

14:59: 22 רקטות התפוצצו בחצי השעה האחרונה במועצה האזורית אשכול. אחת מהן התפוצצה בשטח של אחד היישובים וגרמה נזק לסככה, השאר נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים.

14:44:ראש העיר אשדוד, דוקטור יחיאל לסרי, אמר עם הגעתו לזירה בה נפלה רקטה בגן ילדים באשדוד כי "תאריך ה-1 בספטמבר אינו קדוש ואפשר לדחות את פתיחת שנת הלימודים". הוא קבע: "אני לא מתכוון לפתוח את שנת הלימודים". לדבריו, "בארגז החול, במגלשה ועל הנדנדה, האשליה יכולה לחלוף. כיפת ברזל לא נותנת הגנה מלאה".

תקיפת מתחם שיגור שמוקם בבית ספר בפאתי זייתון שירה לעבר שטח ישראל. צילום מסך
תקיפת מתחם שיגור שירה לעבר ישראל/צילום מסך

14:34: מקורות פלסטינים דיווחו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי שני פלסטינים נהרגו בתקיפת מכונית באזור בית לאהיא, ושני פלסטינים נוספים נהרגו בתקיפת צה"ל בשכות שג'אעיה.

14:19: אזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצה האזורית אשכול.

14:13: רקטה התפוצצה בגן ילדים באשדוד. רקטה נוספת יורטה בשמי אשקלון. בנוסף, רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהרקטות.

14:08: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

14:03: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר באשקלון, אשדוד ויישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

13:51: משרד הבריאות בעזה הודיע כי מניין ההרוגים ברצועה מאז תחילת מבצע "צוק איתן" עלה ל-2,133, בהם 577 ילדים.

13:34: כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי ישראל סגרה את מעבר כרם שלום.

13:09: חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול, התייחס למטח הרקטות שנורה לעבר המועצה: "בחצי שעה האחרונה התפוצצו 24 טילים באשכול. מאז תחילת ההסלמה נפלו באשכול יותר מ-1300 טילים". הוא הוסיף: מבצע 'צוק איתן' הסתיים ומלחמת ההתשה נמשכת. פירוז הרצועה נמשך בריקון המחסנים של החמאס על מועצת אשכול. ממשלת ישראל מתבקשת להתעורר, להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות". לבסוף, הזמין את ממשלת ישראל "להגיע ולקיים ישיבות באחד מישובי הגדר באשכול". "אני בטוח שההחלטות שתקבלו יהיו נכונות, מהירות ומחוברות למציאות", אמר ילין.

13:07: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות בשמי המועצה האזורית שדות נגב. בנוסף, רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת פגיעת הרקטה באשקלון, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

13:03: אזעקה נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

12:58: אזעקות נשמעו במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב.

12:54: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון.

12:51: חמאס גינה בביטאון הארגון את מדיניות תקיפת בנייני מגורים מצד צה"ל. דובר חמאס, פאוזי פרהום, אמר בהצהרה לעיתונות כי "הרס בנייני המגורים הוא פשע מלחמה ומעשה נקמה חסר תקדים. מטרת המדיניות הזו נגד בני עמנו בעזה, היא להפחיד אותם ולמנוע מהם להתרכז סביב ההתנגדות".

12:42: סגנית שר הפנים, ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) אמרה בוועידת המשפט השלישית של מחוזות לשכת עורכי הדין בישראל בשיתוף עם וואלה! חדשות, כי "אבו מאזן הוא מחבל דיפלומטי". לדבריה, "הוא החתים את חאלד משעל על התביעה המשופת נגד חיילי צה"ל בהאג, הוא אמר שלא יילך למוסדות בינלאומיים ואז הלך לאו"ם. צריך למצוא פרטנר ולא בדמות אבו מאזן".

12:37: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

12:34: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי לפי מקורות מדיניים ברמאללה, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יכנס פגישה דחופה של ההנהגה הפלסטינית במוקטעה בשעה 19:00 כדי לדון בהתפתחויות במצב הביטחוני ובמאמצים להפסקת הלחימה בעזה. עוד נמסר כי אבו מאזן יישא נאום ובו ידבר על ביקוריו בקטאר ובקהיר. במהלך הפגישה, המקורות אמרו כי אבו מאזן יציע את "ההצעה המפתיעה" אותה הצהיר שיגיש בשבוע הבא לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי, לפיה ידרוש מהאו"ם קביעת תאריך לנסיגת ישראל מהגדה המערבית.

12:23: שר הרווחה מאיר כהן ביקר היום (שלישי) בעיר אשקלון שבה נפצעו היום 21 בני אדם מפגיעה ישירה של רקטה בבנין בעיר. "צריך להרחיב את טווח ה-20 קילומטרים", אמר. "לא סביר שאשקלון לא תיכלל בין ישובים וערים שנפגעו קשה".

12:13: השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', אמר בוועידת המשפט השלישית של מחוזות לשכת עורכי הדין בשיתוף עם וואלה! חדשות, כי "ישנן הדלפות מתוך הקבינט המדיני-ביטחוני. יש לקחת את חבריו לבדיקת פוליגרף וכל מי שייכשל מקומו לא בקבינט". הוא הוסיף: "אם פעם אחת ייבדקו במכונת אמת זה ייפסק". לדבריו, ריבוי הדעות בקבינט הוא לגיטימי אך "יש לי בעיה שדברים חסויים יוצאים החוצה".

האש נמשכת: חיל האוויר תקף בניין בן 13 קומות בעיר עזה. רויטרס
תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה/רויטרס

11:48: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

11:40: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

11:36: עשר רקטות התפוצצו לפני זמן קצר (שלישי) במועצה האזורית אשכול. תשע מהן התפוצצו בשטחים פתוחים, ואחת התפוצצה בתוך יישוב וגרמה נזק לכבל חשמל. אין נפגעים. מהבוקר התפוצצו בשטח המועצה 22 רקטות.

11:26: אזעקה נשמעה במועצה האזורית אשכול.

11:01: אזעקות רבות נשמעו במועצה האזורית אשכול.

10:58: שבע רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. רקטה נוספת התפוצצה בשטח יישוב וגרמה נזק לכבל חשמל. אין נפגעים.

10:41: השר לעניינים אסטרטגיים ד"ר יובל שטייניץ, אמר בפתחה של ועידת המשפט השלישית של מחוזות לשכת עורכי הדין בשיתוף עם וואלה! חדשות, כי "יש לתת גיבוי לראש הממשלה, לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולצה"ל" בכל הנוגע לסבב הנוכחי, ש"איש אינו יודע כיצד יסתיים", לדבריו. הוא הוסיף: "גם אם נגיע להסדרה, לאורך זמן ישראל לא תוכל להשלים עם קיום צבא טרור בלב הנגב המערבי ברצועת עזה. לכן, במוקדם או במאוחר אנחנו או נצטרך להגיע לפתרון מדיני שיביא לפירוז עזה, או שנצטרף לפרז במו ידינו על ידי הכרעה צבאית".

רקטה פגעה בבית באשקלון, לא היו נפגעים, אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
הבית באשקלון שספג פגיעת רקטה ישירה/חטיבת דובר המשטרה

10:32: אזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצה האזורית אשכול.

10:30: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

10:22: אזעקות נשמעו במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב.

10:09: ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, אמר בפתחה של ועידת המשפט השלישית של מחוזות לשכת עורכי הדין בשיתוף עם וואלה! חדשות, כי הוא מודה לכל מי שהגיע אליה על אף המצב הביטחוני. הוא קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את פתיחת שנת הלימודים ואמר כי "לא יקרה כלום אם נמתין שבוע וניתן את הזמן עד שחמאס ירים דגל לבן". הוא קבע נחרצות כי "שנת הלימודים לא תפתח פה וכך זה יישאר". הוא נימק את הקביעה והתייחס לפגיעה הישירה שספג הבוקר בית בעיר מרקטה: "סמוך לבית שנפגע היום יש תחנה שנאספים בה כל יום 200 ילד – לא רוצה להיות במצב הזה".

09:54: ארבע רקטות התפוצצה בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, אחת מהן בתוך יישוב. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

09:41: אזעקות נשמעו במועצה האזורית אשכול.

09:25: סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית דיווחה כי צבא לבנון מצא בדרום המדינה שלושה משגרים אשר שתי רקטות שוגרו מהם לעבר ישראל. רקטה נוספת לא שוגרה בשל בעיה טכנית.

08:59: שתי רקטות התפוצצו במועצה האזורית אשכול. אחת התפוצצה בשטח פתוח, והשניה התפוצה בשטח יישוב וגרמה נזק. אין נפגעים במקום.

08:30: 21 בני אדם נפצעו באורח קל עד כה מפגיעת הרקטה הישירה הבוקר בבית באשקלון, בהם חמישה ילדים. הפצועים נפגעו משברי זכוכיות, מחפצים שנפלו ומהריצה למרחב המוגן. בנוסף להם, ישנם 29 נפגעי חרדה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי במקום ופינו אותם לבית החולים ברזילי בעיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרקטה שפגעה בבית באשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

08:26: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

08:25: רקטה התפוצצה במועצה האזורית אשכול בסמוך לגדר המערכת. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

08:19: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

08:00: ועידת המשפט השלישית של מחוזות לשכת עורכי הדין בישראל, בשיתוף עם וואלה! חדשות, תתקיים היום כסדרה באשקלון לאות הזדהות עם תושבי הדרום. זאת, למרות הפגיעה הישירה של רקטה בבית בעיר הבוקר. בוועידה ישתתפו בכירי המשפטנים והפוליטיקאים במגוון פאנלים מעשירים לציבור עורכי הדין.

07:35: חמישה בני אדם נפצעו באורח קל מפגיעת שברי זכוכיות כתוצאה מפגיעת הרקטה בבית באשקלון. שניים מהפצועים הם ילדים, ואלה מתווספים לילד בן השמונה שנפצע באורח קל בפניו כתוצאה מהאירוע. כמו כן, ישנם 12 נפגעי חרדה באירוע. כל הנפגעים טופלו על ידי חובשים ופראמדיקים של מד"א ופונו לית החולים ברזילי שבאשקלון.

07:28: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

07:23: ילד בן שמונה נפצע באורח קל בפניו משברי זכוכיות, כתוצאה מפגיעת הרקטה הישירה בבית באשקלון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום ופינו אותו לבית החולים ברזילי שבאשקלון.

יירוט רקטות בשמי תל אביב בידי כיפת ברזל. פליקס, מערכת וואלה! NEWS
יירוט בשמי תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, פליקס

07:12: אזעקה נוספת נשמעה במועצה האזורית אשכול.

07:06: צה"ל תקף לפני זמן קצר שלושה משגרים באזור שייח זאייד ברצועה. ככל הנראה, מדובר במשגרים שמהם נורו הרקטות לעבר המרכז.

07:02: ארבעה צוותי כיבוי אש מבצעים כעת סריקות בבניין שנפגע באשקלון. במקום כמה דירות שנפגעו מרסיסים. הצוותים מנתקים את מקורות הגז ומוציאים אנשים מהדירות שנפגעו.

06:59: אזעקה נשמעה במועצה האזורית אשכול.

06:50: רקטה יורטה בשמי גוש דן, אין נפגעים.

06:49: רקטה פגעה בבית באשקלון, לא ידוע על נפגעים.

06:34: אזעקות נשמעו בכל רחבי גוש דן, השפלה והדרום. הדי פיצוצים נשמעו בתל אביב.

06:00: מחצות תקף חיל האוויר לפחות 15 מטרות טרור ברצועת עזה.

04:30: דיווח ברצועה על תקיפה נוספת. לא ידוע מה היה היעד והאם היו נפגעים.

02:45: גורמי רפואה ברצועת עזה דיווחו כי שני בני אדם נהרגו בתקיפת חיל האוויר על בניין רב-הקומות בעיר עזה.

01:35: שגריר ישראל לאו"ם, רון פרושאור, פנה למועצת הביטחון בדרישה לגנות את חמאס על הירי הבלתי פוסק לעבר יישובי הדרום. "הפצצה שהרגה את דניאל בן הארבע נורתה בסמוך לבית ספר ששימש מחסה לאזרחים", כתב בפנייתו. "זהו פשע מלחמה כפול – ירי חסר הבחנה לתוך אוכלוסייה אזרחית, מתוך אוכלוסייה אזרחית".

00:48: ארצות הברית הכינה טיוטת הסכם להפסקת אש בין ישראל לחמאס, שתובא בפני מועצת הביטחון של האו"ם, כך אמרו הלילה דיפלומטים לסוכנות הידיעות רויטרס. לפי הדיווח, ארה"ב פועלת כעת מול המעצמות באירופה, כמו גם מול ירדן, על מנת להגיע לנוסח מוסכם.

00:29: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה בניין בן 15 קומות בלב העיר עזה ברצועה. זאת בהמשך למגמת הסרת הכפפות של צה"ל. לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, ההפצצה החריבה חלק ניכר מהמבנה – אחד ממגדלי המגורים והמשרדים הגבוהים ביותר ברצועת עזה. גורמי רפואה פלסטינים אמרו כי לפחות 20 בני אדם נפצעו. לפחות 70 משפחות מתגוררות בבניין, שבו קיימים גם משרדים ומתחם קניות. עוד דווח כי טרם ההפצצה ביצע חיל האוויר את נוהל "הקש בגג".

כיפת ברזל מיירטת רקטה בשמי גוש דן. מערכת וואלה! NEWS
יירוט הרקטה ששוגרה אל עבר גוש דן/מערכת וואלה! NEWS

22:35: רקטה שנורתה מלבנון התפוצצה בשטח פתוח ליד קריית שמונה. צה"ל איתר את הנפילה וכוחותיו השיבו אש לעבר מקור הירי בדרום לבנון.

22:15: אזעקה נשמעה בקריית שמונה ויישובי הסביבה.

21:08: שתי רקטות יורטו מעל אשדוד ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח באזור.

21:01: אזעקות נשמעו באשדוד ובגן יבנה.

20:50: שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

20:36: מצרים מחכה לתשובת ישראל על מנת להכריז על הפסקת אש עוד הלילה, אבל "אין ודאות שזה אכן יקרה" - כך מסר הערב גורם דיפלומטי לוואלה! חדשות.

20:27: אזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצות האזוריות אשכול ושדות נגב. טרם דווח על יירוטים.

20:20: ארבע רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

אנשים בחדר מדרגות במהלך אזעקה בגוש דן. אוגוסט 2014. דרור עינב
מסתתרים בחדר המדרגות בזמן אזעקה בגוש דן, אתמול/דרור עינב
בית שנפגע מרסיסי רקטה שהתפוצצה בשדרות. 24 באוגוסט 2014. רויטרס
בית שנפגע מרסיסי רקטה בשדרות, אתמול/רויטרס
חלקי יירוט נפלו בקניון סיטי באשדוד, אוגוסט 2014. ניב, אשדוד, תמונות גולשים
רסיסי יירוט נפלו בקניון באשדוד, אתמול/תמונות גולשים, ניב, אשדוד
שר האוצר, יאיר לפיד, נפגש עם ראשי המועצות בדרום, אוגוסט 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ראשי המועצות בדרום בפגישה עם שר האוצר יאיר לפיד, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן
פצמ"רים נורו לעבר מחסום ארז. אוגוסט 2014. בני ואינר, מערכת וואלה! NEWS
פצמ"רים נורו לעבר מחסום ארז, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, בני ואינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully