וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה פצועים מפגיעת פצמ"ר במעבר ארז

הפצועים, נהגי מונית שהמתינו מחוץ למעבר לפצועים פלסטינים המועברים לטיפול בישראל, פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. שניים מהם במצב קשה. "לא הספקנו לתפוס מחסה"

צילום: ניב אהרונסון, דודו אביעוז, עריכה: יאיר דניאל

שלושה ישראלים, נהגי מונית בני 56,42 ו-27, נפצעו בצהריים (ראשון) מפגיעה של פצצת מרגמה באזור מעבר ארז שבשטחי המועצה האזורית חוף אשקלון - שניים מהם באורח קשה ואחד באורח בינוני. מדובר בנהגי מונית שמסיעים מלווים וחולים או פצועים פלסטינים מרצועת עזה לבתי חולים בישראל. הם המתינו מחוץ למעבר ארז, באזור חשוף, משום שאין להם אישור כניסה למסוף ממשרד הביטחון. הפצועים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, לקחו אחריות לירי ומסרו כי ירו לעבר מחנה ארז 13 פצצות מרגמה.

מנהל בית החולים ברזילי, ד"ר חזי לוי, אמר: "לבית החולים הגיעו שלושה פצועים, שניים במצב קשה. אחד מהם עבר סדרת בדיקות והועבר לחדר הניתוח, השניים האחרים הועברו לטיפול בחדר ההלם ומיד לאחר מכן יוכנסו לחדר הניתוח".

מלחמה בדרום - כל העדכונים
נתניהו: "נמשיך במבצע גם לאחר פתיחת שנת הלימודים"
דניאל בן ה-4 נטמן: "מנסים לעכל ולא מצליחים"
מלחמה בדרום | רקטה נפלה בשטח פתוח בתל אביב

כוחות ביטחון במחסום ארז לאחר שנורו לעברו פצמ"רים. אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
המעבר נסגר לתנועה. שוטרים מסיירים באזור הפגיעה/חטיבת דובר המשטרה

בעקבות הפגיעה נסגר המעבר לתנועה. מרשות המעברים במשרד הביטחון נמסר, כי בעקבות הירי הוחלט על ידי ראש רשות המעברים במשרד הביטחון, כמיל אבו רוקון, ומתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, לסגור את המעבר לתנועה, למעט פעילות נקודתית להצלת חיים.

חוסיין אבו-ענאם, תושב רהט שנכח באזור בעת הפגיעה, סיפר לוואלה! חדשות: "ישבנו בחניון, נהגי המוניות, וחיכינו לבני משפחה וחברים. פתאום החלה אזעקה, לא הספקנו לתפוס מחסה, זה היה מהר מאוד. נפלו 7-6 טילים אחד אחרי השני. אחד מהם פגע במקום בו ישבנו. שלושה מהחברים נפצעו, היה הרבה דם. מיד התחלתי לטפל באחד הפצועים ואז הגיעו אנשי הביטחון של המחסום, אחד מהם היה חובש. הם הזמינו אמבולנסים שהגיעו מהר מאוד. מזל, כי אחד הפצועים היה קשה במיוחד וטיפלו בו".

חובש רפואת חירום במד"א, מאיר יצחק, שהגיע למקום וטיפל בפצועים סיפר: "הייתי בביתי בקיבוץ יד מרדכי ככונן עם אמבולנס של מד"א, עם קבלת הקריאה הגענו במהירות לאזור הפגיעה וזיהינו שלושה פצועים, מהם שניים במצב קשה עם פגיעות מרסיסים בבטן ופצוע נוסף במצב בינוני עם פגיעות מרסיסים בגפיים העליונות. פינינו את הפצועים למרחב מוגן סמוך לאזור האירוע כאשר ברקע ממשיכות להישמע השריקות והנפילות של הפצמ"רים. לאחר הטיפול הראשוני בשטח פינינו את הפצועים תוך כדי טיפול לבית החולים ברזילי".

קודם לכן נשמעו אזעקות באזור המועצות האזוריות מרחבים, אשכול וחוף אשקלון. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטות בשמי המועצה האזורית מרחבים ובגן יבנה. רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות הנגב, שער הנגב וגם בתל אביב. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כמו כן, רקטה אחת התפוצצה סמוך לבית ספר בעיר שדרות, אולם לא היו נפגעים ולא נגרם נזק בתקרית.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
פצמ"רים נורו לעבר מחסום ארז. אוגוסט 2014. בני ואינר,
האזור בו התפוצצה הרקטה במועצת חוף אשקלון, היום/בני ואינר

הירי לכיוון שער הנגב מגיע שעות ספורות לאחר הלווייתו של דניאל טרגרמן בן הארבע מקיבוץ נחל עוז, שנפגע מפצמ"ר במהלך סוף השבוע. מאות בני אדם הגיעו ללוות אותו היום בדרכו האחרונה. אימו ספדה לו: "אני לא מבינה מה קורה פה בכלל, אני לא מאמינה שאני נמצאת בבית עלמין ונפרדת ממך. אתה חכם, רגיש, יפה. אני מנסה לעכל אך לא מצליחה. דניאל שלי, אנחנו רוצים להגיד לך תודה שלימדת אותנו לאהוב, לחייך, נתת לנו רגעי אושר רבים בזמן כה קצר. תמיד רצית לגדול ולהתפתח. אני מוצאת נחמה בזה שהיית ילד אהוב עד הרגע האחרון. רצינו להגן עליך, תכננו לנסוע לסבא וסבתא. הכל קרה כל כך מהר, תוך שניה זה נגמר. אלוהים שבשמיים, אנא חזק אותנו ותן לנו כוח להמשיך. תשמור על סבא וסבתא ועל כולנו. רצינו להיפרד ממך היום בבוקר באור ולא בחושך. יש לי עוד הרבה מה לומר אך אומר את זה בלב, אני אוהבת אותך".

הלווייתו של דניאל טרגרמן, בבית העלמין בחבל שלום. אוגוסט 2014. יותם רונן
הלוויתו של דניאל טרגרמן, היום/יותם רונן

במהלך סוף השבוע נפצע אנוש גם נתנאל ממן, חייל בן 22 מגן יבנה שנפגע מרסיסי רקטה. ממן נכנס הבוקר לניתוח נוסף, והמשנה למנהל המרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה, ד"ר בועז תדמור, ציין כי "לצערנו חייו של הפצוע עדיין בסכנה".

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום להמשך הירי לעבר יישובי הדרום. בפתח ישיבת הממשלה שנערכה בקריה בתל אביב, אמר נתניהו: "הוכחנו בימים האחרונים שאין ולא תהיה חסינות למי שיורה על אזרחי ישראל. זה נכון לגבי כל הגזרות, לגבי כל הגבולות. אנחנו נחושים להשלים את המשימה. יש לנו אורך רוח. מבצע 'צוק איתן' יימשך עד שנעמוד במשימה, גם לאחר מועד פתיחתה של שנת הלימודים".

השתתפה בהכנת הידיעה: מור שמעוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully