וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך קרקעי חדש בעזה? זה הזמן של ישראל להכריע

24.8.2014 / 0:01

נראה שגם הפגיעות בראשי חמאס ובתשתיות לא יצליחו להביא לסיום המבצע. הדרג המדיני צריך להבין שהגיעה שוב העת להחליט על פעולה של צה"ל ברצועה. חמאס מצדו מוטרד מאוד מהאפשרות הזאת

עריכה: קשת סידי

אחרי 47 ימים של לחימה וכתישה של אלפי מטרות ברצועת עזה, התקיפות המגוונות מהאוויר לא הצליחו לשבור את חמאס - זו עובדה. יתרה על כך, הזרוע הצבאית של חמאס ואיתה ארגוני הטרור האחרים לא רק שלא נרתעו משיגור, אלא שמרו על "קצב אש" גבוה לאורך כל המבצע.

קצין בכיר באמ"ן הודה אמש (שבת) בתדרוך לכתבים כי חמאס ממשיך להתעקש ולנסות לצאת מהסבב הזה עם הישג משמעותי, ושה"התקפלות" היחידה שלו עד כה היא ההסכמה לתיווך מצרי. הוא עודנו נחוש להשיג נמל ימי ושדה תעופה, או לכל הפחות מזכר שמכיר בזכות זו.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
תיעוד: מגדל בן 14 קומות בעזה הופצץ - וקרס
גורם צבאי: 600 מהשיגורים - מאזורים אזרחיים
פינוי מאורגן ביישובים בדרום: "נחזור כשיהיה שקט"

הפגנת תמיכה בחמאס בגדה המערבית. AP
הפגנת תמיכה בחמאס ברמאללה, בסוף השבוע/AP

נראה שבישראל לא מבינים את האיתנות של חמאס: לוחם מוג'אהדין, מי שפועל בשם האיסלאם הקיצוני, לא בהכרח יישבר בעקבות פגיעה בבני עמו, במשפחתו או בביתו. מבחינתו, זה כאב זמני ונקודתי. כדי להוציא למחבלים של חמאס את ה"חשק" לפגוע באזרחי ישראל וכדי לשבור את רוחם, נדרשת מערכה ארוכה ולא הישענות על רעיון של "דחיית הקץ" למערכה נוספת בעוד שנה. אם ישראל תצליח להרתיע את חמאס בצורה ניצחת, היא תקבל שקט של שנים.

אתמול בבוקר נחשפה בוואלה! חדשות הכוונה של צה"ל להחריף את ההתקפות נגד יעדי הטרור גם במחיר של פגיעה באוכלוסייה, ולראיה - אמש נפגע בניין דירות בן 14 קומות בשכונה מערבית של עזה, שבו היה חמ"ל של חמאס. אירוע כזה לא רק יוצר אפקט תודעתי עצום, אלא מראה שצה"ל הפשיל שרוולים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חילוץ גופה מבית שצה"ל תקף ברפיח בדרום רצועת עזה. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
שרידי הבית ברפיח שבו חוסלו ביום חמישי שלושה בכירי חמאס/רויטרס

ועם כל זאת, הפגיעה המשמעותית בחמאס לא יכולה להישען על התקיפה מהאוויר. כעת, יותר משבועיים אחרי שצה"ל נסוג מהרצועה, ברור שאין מנוס מכניסה קרקעית נוספת אם רוצים להגיע להישגים. עניין זה מטריד מאוד את ראשי חמאס. כניסה קרקעית כעת עשויה להיות נרחבת ולשנות את כללי המשחק. פעילות צבאית כזו יכולה לכלול כמה אפשרויות: כיתור כוחות "מוחלשים" (בניגוד להתמודדות עם המערכים המורכבים שלו, דוגמת אירוע שג'אעיה), השתלטות על מרחבים, איתור מוקדי שיגור והרג והכנעת עשרות חמושים. תמונות כאלה יפגעו פגיעה מורלית קשה בחמאס.

אלא שעם זאת, חשוב לזכור שמלחמה בטרור לא כוללת רק אמצעי לחימה וכישורים צבאיים, אלא גם חוסן אזרחי שנבנה לאורך השנים. אותו חוסן שבו ישראל מתגאה נפגע במידת מה בסבב הנוכחי. עזיבת התושבים בעוטף עזה מסמלת תפנית בהישגי צה"ל, שלא הצליח למצוא הגנה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 23:56)

צה"ל הפציץ והחריב בניין בן 14 קומות בעיר עזה, 23 באוגוסט 2014. AP
תקיפת צה"ל בעזה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully