וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיסול שלושת מפקדי חמאס הבכירים בדרום הרצועה

21.8.2014 / 17:53

דובר צה"ל פרסם סרטון המתעד את חיסולם הלילה של מפקד האזור ראאד אל-עטאר, שתכנן את חטיפת שליט והחזיק בו, מוחמד אבו שימאלה, ששיגר חוליה של 13 מחבלים במנהרה לישראל, ומוחמד ברהום

צילום: דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק

כך חוסלו בכירי חמאס: דובר צה"ל פרסם היום (חמישי) סרטון שבו מתועד הסיכול הממוקד בשכונת תל א-סולטאן ברפיח הלילה, שבו חוסלו מהאוויר שלושת מפקדיו הבכירים של חמאס בדרום הרצועה - ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום מהחטיבה הדרומית של גדודי עז א-דין אל-קסאם.

לא מעט מהלומות ספג חמאס מאז תחילת הלחימה עם ישראל: מאות מאנשי הזרוע הצבאית נהרגו, מנהרות נהרסו, מצבור הרקטות שלו הידלדל. ובכל זאת, התקיפה הלילה היא המכה הקשה ביותר מבחינה מורלית וצבאית שעמה הוא מתמודד מאז שהחל מבצע "צוק איתן", כאשר הפעולה חשפה לראשונה חדירו?ת מודיעינית של הארגון ופגיעו?ת של הפיקוד הבכיר ביותר.

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות:
הממשלה אישרה לגייס עוד 10,000 חיילי מילואים
רקטה בחגיגת יום ההולדת בגן: "צרחות ודם על השטיח"
עצמאות תמורת פירוז | דעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיסול הוא המכה הקשה ביותר מבחינה מורלית וצבאית שספג חמאס מאז החל המבצע. אל-עטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל-עטאר, בן 40, היה מפקד אזור רפיח בגדודי עז א-דין אל-קסאם. הוא ממתכנני חטיפתו של גלעד שליט ביוני 2006 ומהחמושים שהחזיקו אותו בשבי, ואף נחשב לאחד מאדריכלי פרויקט המנהרות ההתקפיות נגד ישראל ולמייסד יחידת העילית "א-נוחבה" של חמאס. כמו כן, הוא היה אחראי לשליחת חוליות טרור לחצי האי סיני כדי שאלה ישגרו רקטות לעבר אילת.

ביתו של אל-עטאר הותקף במהלך מבצע "צוק איתן", אולם הוא לא נפגע אז. בתחילתו של מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012 שהה אל-עטאר סמוך ל"רמטכ"ל" חמאס אחמד ג'עברי בשעה שהאחרון חוסל, אולם הוא לא נפגע באירוע.

ביולי 1994 השתתף עטאר בפיגוע ירי בגבול ישראל-מצרים שבו נהרג קצין צה"ל. בספטמבר 2001 הוא תכנן וביצע ניסיון לפוצץ את מוצב טרמית. באירוע נפצעו ארבעה חיילים ונגרם נזק כבד למוצב. בינואר 2002 השתתף אל-עטאר בתכנון פיגוע חדירה למוצב אפריקה סמוך לכרם שלום, אז נהרגו ארבעה חיילי צה"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הבית ברפיח שבו חוסלו בכירי חמאס ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
הבית שבו שהו שלושת בכירי חמאס שחוסלו/רויטרס

אבו שימאלה היה מעורב ב-1994 בפיגוע ליד רפיח שבו נהרג קצין צה"ל. בהמשך השתתף בפיגועי מנהרות תופת שבהם נהרגו חיילים ונפצעו אחרים, ובכלל זה הפיגועים במוצב אורחאן ובמוצב JVT ב-2004. הוא היה מעורב גם כן בפיגוע החטיפה של גלעד שליט.

נוסף על כך, אבו שימאלה היה מעורב בתכנון פיגוע התופת במעבר כרם שלום במאי 2008 שנעשה בו שימוש בג'יפים ממולכדים. בחודש שעבר הוא היה מעורב בהוצאה לפועל של חדירת 13 מחבלי חמאס במנהרה שנחפרה לישראל באזור סופה.

מלחמה בדרום || עדכונים שוטפים

ביקור של ציפי לבני בעין השלושה 21.8.2014. יותם רונן
לבני עם ילדים בעין השלושה, היום/יותם רונן

במקביל לסיכול הממוקד הבוקר, ולהמשך התקיפות של צה"ל ברחבי הרצועה - יותר מ-50 במהלך היום - אישרה בצהריים הממשלה לגייס 10,000 חיילי מילואים נוספים ממגוון יחידות לוחמות ומפיקוד העורף. השרים אישרו במשאל טלפוני את בקשת צה"ל, כדי לאפשר למערכת הביטחון להגביר את המוכנות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבהיר בצהריים כי מבצע "צוק איתן" "יימשך עד להשגת יעדו: השבת השקט לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור". נוסף על כך, הוא שיבח את כוחות צה"ל והשב"כ על פעולת החיסול המוצלחת. "המודיעין יוצא הדופן שהביא השב"כ בזכות עבודה מאומצת ומקצועית, יחד עם יכולת הביצוע המדויקת של צה"ל, אפשרו לנו לקבל את ההחלטה להוציא לפועל את המבצע לפגיעה בראשי חמאס שתכננו פיגועים קטלניים נגד אזרחי ישראל", אמר ראש הממשלה.

חברת הקבינט המדיני-ביטחוני, שרת המשפטים ציפי לבני, אמרה כי "ראשי חמאס צריכים לדעת שמי שפועל בטרור נגד ישראל נמצא בסכנת חיים". לבני, שביקרה בקיבוץ עין השלושה, הוסיפה כי "חובתנו לתת לילדים שקט. מדינת ישראל לא תיתן הישגים לחמאס, אנו חזקים מספיק כדי לעמוד בזה".

ביקור של ציפי לבני בעין השלושה 21.8.2014. יותם רונן
עשרות רקטות ופצמ"רים נורו במהלך היום. פרות שנהרגו מפגיעת פצמ"ר באשכול/יותם רונן

בתוך כך, ביממה האחרונה המשיכו ארגוני הטרור ברצועה לשגר רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. מחצות ועד שעות אחר הצהריים שוגרו כ-60 רקטות ופצמ"רים לעבר יישובי ישראל, תשע מהם יורטו.

בשל ריבוי השיגורים, עדכן פיקוד העורף את הנחיות ההתגוננות לציבור הרחב. במסגרת ההנחיות החדשות, בטווח של שבעה קילומטרים מגבול רצועת עזה נאסר לקיים התכנסויות של יותר מ-300 איש בשטח פתוח או בשטח סגור. כמו כן, בטווח זה ניתן לקיים פעולויות פנאי לקיץ ופעילות במוסדות להשכלה גבוהה ובמעונות יום במבנים בעלי מיגון חלקי בלבד.

בטווח של 40-7 קילומטרים מהגבול - בין היתר בערים אשדוד, אשקלון ובאר שבע, נאסר לקיים התכנסויות של יותר מ-500 איש. בטווח זה ניתן לקיים פעולויות פנאי לקיץ ופעילות במוסדות להשכלה גבוהה ובמעונות יום בתנאי שניתן להגיע למרחב מוגן תקני בפרק הזמן הדרוש. ביישובים שבטווח של 80-40 קילומטרים מגבול הרצועה - בהם יישובי הנגב, השומרון, השרון, עמק חפר וירושלים - נאסר לקיים התקהלויות של יותר מאלף איש בשטחים פתוחים. אין בעיה לקיים פעילויות קיץ ופעולות במוסדות להשכלה גבוהה ובמעונון יום. ביתר חלקי הארץ אין מגבלות.

עוד ציינו בפיקוד העורף כי בעת הישמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחב המוגן בתוך פרק הזמן המוקצב על פי אזור המגורים, ולשהות בו למשך עשר דקות.

פצמ"ר פגע ברכב ובבית במועצה אזורית חוף אשקלון. אוגוסט 2014. שי מכלוף, צילום מסך
בית שנפגע מרקטה ביישוב במועצה האזורית חוף אשקלון/צילום מסך, שי מכלוף
עשן מיתמר אחרי תקיפת צה"ל בעיר עזה. 21 באוגוסט 2014. AP
עשן מיתמר בעזה לאחר עוד תקיפה של צה"ל/AP
הרס אחרי תקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות מבנים ברצועה/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה/רויטרס
אדם מניף את דגל חמאס בהפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully