וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה לגייס עוד 10,000 חיילי מילואים

השרים אישרו במשאל טלפוני את בקשת הצבא לגייס חיילי מילואים נוספים ממגוון יחידות לוחמות ומפיקוד העורף. זאת, כדי לאפשר למערכת הביטחון להגביר את המוכנות. לפנות בוקר: 3 בכירי חמאס חוסלו בדרום הרצועה

צילום: רויטרס, שי מכלוף, קובי אליהו, יותם רונן, ניב אהרונסון, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

- אושר גיוס של עוד 10,000 חיילי מילואים
- נתניהו על חיסול בכירי חמאס: "תכננו פיגועים קטלניים"
- השרה לבני: "מי שפועל בטרור נגד ישראל נמצא בסכנת חיים"
- פצמ"ר נפל בחצר בית בחוף אשקלון; נזק נגרם למבנה

הממשלה אישרה היום (חמישי) לגייס 10,000 חיילי מילואים נוספים ממגוון יחידות לוחמות ומפיקוד העורף. השרים אישרו במשאל טלפוני את בקשת צה"ל, כדי לאפשר למערכת הביטחון להגביר את המוכנות.

לפנות בוקר נרשם הישג לצה"ל ולשב"כ בלחימה ברצועת עזה. זאת, לאחר ששלושת המפקדים הבכירים ביותר של חמאס בדרום הרצועה חוסלו בתקיפת בית בשכונת תל אל-סולטאן ברפיח. השלושה הם ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום מהחטיבה הדרומית של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי שישה אנשים נוספים נהרגו בתקיפה.

מלחמה בדרום || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
עצמאות תמורת פירוז | דעה
לא עוד חיסול: המכה האנושה שתדחוף את חמאס לפיגועי איכות | פרשנות
בן 35 נפצע בינוני באשכול: "גונן בגופו על ילדים"

צה"ל מתגבר כוחות מגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, אתמול/רויטרס

אל-עטאר, בן 40, היה מפקד אזור רפיח בגדודי עז א-דין אל-קסאם. הוא ממתכנני חטיפתו של גלעד שליט ביוני 2006 ומהחמושים שהחזיקו אותו בשבי, ואף נחשב לאחד מאדריכלי פרויקט המנהרות ההתקפיות נגד ישראל ולמייסד יחידת העילית "א-נוחבה" של חמאס. כמו כן, הוא היה אחראי לשליחת חוליות טרור לחצי האי סיני כדי שאלה ישגרו רקטות לעבר אילת. ביולי 1994 השתתף עטאר בפיגוע ירי בגבול ישראל-מצרים שבו נהרג קצין צה"ל. בספטמבר 2001 הוא תכנן וביצע ניסיון לפוצץ את מוצב טרמית. באירוע נפצעו ארבעה חיילים ונגרם נזק כבד למוצב. בינואר 2002 השתתף אל-עטאר בתכנון פיגוע חדירה למוצב אפריקה סמוך לכרם שלום, אז נהרגו ארבעה חיילי צה"ל.

אבו שימאלה היה מעורב ב-1994 בפיגוע ליד רפיח שבו נהרג קצין צה"ל. בהמשך השתתף בפיגועי מנהרות תופת שבהם נהרגו חיילים ונפצעו אחרים, ובכלל זה הפיגועים במוצב אורחאן ובמוצב JVT ב-2004. הוא היה מעורב גם כן בפיגוע החטיפה של גלעד שליט. נוסף על כך, אבו שימאלה היה מעורב בתכנון פיגוע התופת במעבר כרם שלום במאי 2008 שנעשה בו שימוש בג'יפים ממולכדים. בחודש שעבר הוא היה מעורב בהוצאה לפועל שלחדירת 13 מחבלי חמאס במנהרה שנחפרה לישראל באזור סופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחשב לאחד מאדריכלי פרויקט המנהרות ההתקפיות נגד ישראל. אל-עטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח בצהריים את פעולת החיסול, ואמר כי "המודיעין יוצא הדופן שהביא השב"כ בזכות עבודה מאומצת ומקצועית, יחד עם יכולת הביצוע המדויקת של צה"ל, אפשרו לנו לקבל את ההחלטה להוציא לפועל את המבצע לפגיעה בראשי חמאס שתכננו פיגועים קטלניים נגד אזרחי ישראל". ראש הממשלה הוסיף ואמר כי מבצע "צוק איתן" "יימשך עד להשגת יעדו: השבת השקט לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור".

שרת המשפטים, ציפי לבני, התייחסה גם היא היום בצהריים לחיסול ברצועה. "חלק מראשי חמאס חוסלו היום. הם צריכים לדעת שמי שפועל בטרור נגד ישראל נמצא בסכנת חיים", אמר לבני במהלך ביקור בקיבוץ עין השלושה. עוד הוסיפה לבני כי "חובתנו לתת לילדים שקט. מדינת ישראל לא תיתן הישגים לחמאס, אנו חזקים מספיק כדי לעמוד בזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בקריה בתל אביב. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו במסיבת העיתונאים, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בתוך כך, חרף הפעילות המוגברת של כוחות הביטחון ברחבי רצועת עזה נורו במהלך היום עשרות רקטות לעבר ישראל, בעיקר לעבר יישובי עוטף עזה. באחד המטחים הבוקר נפצע באורח בינוני גבר בן 35 מרסיסי רקטה שפגעה במבנה באחד היישובים בתחומי המועצה האזורית אשכול. האיש פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא פצוע בכתפו, והועבר שם לחדר הטראומה. ככל הנראה, הוא נפצע בעת שגונן בגופו על ילדים שהיו במקום. אישה נוספת שהייתה במקום הוגדרה נפגעת חרדה. בצהריים התפוצצה פצצת מרגמה בחצר בית ביישוב במועצה האזורית חוף אשקלון. לא נרשמו נפגעים, אך נזק נגרם לבית ולכלי רכב שהיה במקום.

מלחמה בדרום | עדכונים שוטפים

נפילת רקטה במועצה אזורית אשכול, אוגוסט 2014. דוברות מד"א, מערכת וואלה! NEWS
זירת נפילת הרקטה במועצה האזורית אשכול, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מד"א
נפילת רקטה במועצה אזורית אשכול, אוגוסט 2014. דוברות מד"א, מערכת וואלה! NEWS
זירת הנפילה באשכול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מד"א

בשל במשך השיגורים, עדכן פיקוד העורף את הנחיות ההתגוננות לציבור הרחב. במסגרת ההנחיות החדשות, בטווח של שבעה קילומטרים מגבול רצועת עזה נאסר לקיים התכנסויות של יותר מ-300 איש בשטח פתוח או בשטח סגור. כמו כן, בטווח זה ניתן לקיים פעולויות פנאי לקיץ ופעילות במוסדות להשכלה גבוהה ובמעונות יום במבנים בעלי מיגון חלקי בלבד.

בטווח של 40-7 קילומטרים מהגבול - בין היתר בערים אשדוד, אשקלון ובאר שבע, נאסר לקיים התכנסויות של יותר מ-500 איש. בטווח זה ניתן לקיים פעולויות פנאי לקיץ ופעילות במוסדות להשכלה גבוהה ובמעונות יום בתנאי שניתן להגיע למרחב מוגן תקני בפרק הזמן הדרוש. ביישובים שבטווח של 80-40 קילומטרים מגבול הרצועה - בהם יישובי הנגב, השומרון, השרון, עמק חפר וירושלים - נאסר לקיים התקהלויות של יותר מאלף איש בשטחים פתוחים. אין בעיה לקיים פעילויות קיץ ופעולות במוסדות להשכלה גבוהה ובמעונון יום. ביתר חלקי הארץ אין מגבלות.

עוד ציינו בפיקוד העורף כי בעת הישמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחב המוגן בתוך פרק הזמן המוקצב על פי אזור המגורים, ולשהות בו למשך עשר דקות.

עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפת צה"ל. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
עשן מיתמר בשמי עזה/רויטרס
הבית ברפיח שבו חוסלו בכירי חמאס ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
הבית שבו חוסלו בכירי חמאס ברפיח/רויטרס
יירוט באזור שדרות, אוגוסט 2014. דוד בן-חיים, מערכת וואלה! NEWS
יירוט בשמי שדרות/מערכת וואלה! NEWS, דוד בן-חיים
הפגנה פרו-פלסטינית בפריז. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית בפריז/רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית בגשר ברוקלין בניו יורק. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
הפגנה בברוקלין שבניו יורק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully