וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: שרי הקבינט צריכים לשמור על נורמות ראויות

השר לענייני מודיעין התארח במשדר וואלה! חדשות והתייחס לנזיפה ששיגר אמר רה"מ לשרים. "טוב עשה שלא דיבר על איש לגופו". לדבריו, יהיה מחיר כבד להשתלטות על רצועת עזה

מערכת וואלה!

השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ אומר כי "במוקדם או במאוחר נצטרך למוטט את שלטון חמאס בעזה". שטייניץ, שהתארח הבוקר (חמישי) במשדר וואלה! חדשות, גונן על הביקורת שהשמיע אמש ראש הממשלה נתניהו כלפי חברי הקבינט, ואמר כי "בעת מלחמה כולם צריכים להיראות מלוכדים כלפי חוץ ולתת גיבוי לראש הממשלה ולצבא".

"אני מבין את רה"מ", אמר שטייניץ, "ואני חושב שטוב עשה שלא דיבר לגופו של איש אלא על נורמות ראויות. כולנו צריכים לשמור על נורמות מסוימות".

שטייניץ נשאל על הדלפת המצגת שהוצגה לקבינט, שבה נציגי צה"ל הזהירו את השרים מפני "תרחיש אימים", שבו כיבוש רצועת עזה יוביל למאות חיילים הרוגים. "חובתו של הצבא להגיד לנו מה עמדתו", אמר השר, "אבל זה היה צריך להיעשות באופן אחר. גם אם אתה לא מתלהב לעשות משהו, אפשר להבין עמדות שונות משלך".

שר המודיעין הזהיר לגבי מבצע קרקעי נרחב ברצועה, ואמר כי "יהיה מחיר כבד להשתלטות על הרצועה", אף שציין באותה נשימה כי "בטווח הארוך אסור להשלים עם צבא טרור בלב הנגב". לדבריו, "הקבינט מתנהל בצורה טובה, וראש הממשלה מתנהל בצורה שקופה, טובה ואחראית. למצב עצמו אין פתרון פלא".

חילוץ גופה מבית שצה"ל תקף ברפיח בדרום רצועת עזה. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
זירת חיסול בכירי חמאס, הבוקר ברפיח/רויטרס

מוקדם יותר התארח במשדר שר התיירות, עוזי לנדאו, וקרא לממשלה להורות על "מבצע קרקעי נועז" ברצועת עזה. השר לנדאו, שאינו חבר הקבינט, הגיב לביקורת של נתניהו על כך שהשרים אינם תומכים במדיניותו, ואמר: "אנו לא מתריסים. אנו פועלים כדי להביא את מקבלי ההחלטות להעריך מחדש את המצב ולצאת מהקונספציה. במבצע 'עופרת יצוקה' צה"ל הגיע עד חוף עזה, וכשזה נעצר נתניהו מתח ביקורת חריפה על ציפי לבני ועל צה"ל".

בכיר "ישראל ביתנו" חלק שבחים למערכת הביטחון, ואמר כי פעולות צה"ל במבצע בעזה, כולל החיסולים של בכירי חמאס, היוו "נקודת אור". "צריך להסיר בפני צה"ל את הכובע, בשל ההצלחה הגבוהה בפגיעת בצמרת הפיקוד של חמאס", אמר. עם זאת, לנדאו הדגיש כי "צריך לנצל את ההצלחה, ואולי גם לכבוש את הרצועה כדי להביא למיטוט חמאס". לדבריו, "צריך לעדכן את המטרות, כי גם אחרי חודש תושבי הדרום עדיין אינם חשים בטוחים לשוב לבתיהם. עוד 10 ימים חוזרים ללימודים ואי אפשר לעשות זאת כאשר יש סכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully