וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה הנחיות הבטיחות של פיקוד העורף לציבור

צה"ל האריך את האיסור לקיים התקהלויות של יותר מ-300 איש ביישובים עד 7 ק"מ מגבול הרצועה, ושל יותר מ-500 איש בטווח של 40-7 ק"מ. ההנחיות בתוקף עד השעה 18:00

צילום מסך

פיקוד העורף האריך את הנחיות הבטיחות המיוחדות לציבור עקב ירי הרקטות לעבר ערי הדרום והמרכז. במסגרת ההנחיות החדשות, בטווח של שבעה קילומטרים מגבול רצועת עזה נאסר לקיים התכנסויות של יותר מ-300 איש בשטח פתוח או בשטח סגור. כמו כן, בטווח זה ניתן לקיים פעולויות פנאי לקיץ ופעילות במוסדות להשכלה גבוהה ובמעונות יום במבנים בעלי מיגון חלקי בלבד.

בטווח של 40-7 קילומטרים מהגבול - בין היתר בערים אשדוד, אשקלון ובאר שבע, נאסר לקיים התכנסויות של יותר מ-500 איש. בטווח זה ניתן לקיים פעולויות פנאי לקיץ ופעילות במוסדות להשכלה גבוהה ובמעונות יום בתנאי שניתן להגיע למרחב מוגן תקני בפרק הזמן הדרוש. ביישובים שבטווח של 80-40 קילומטרים מגבול הרצועה - בהם יישובי הנגב, השומרון, השרון, עמק חפר וירושלים - נאסר לקיים התקהלויות של יותר מאלף איש בשטחים פתוחים. אין בעיה לקיים פעילויות קיץ ופעולות במוסדות להשכלה גבוהה ובמעונות יום. ביתר חלקי הארץ אין מגבלות.

מלחמה בדרום - עדכונים שוטפים

הנחיות התגוננות. פיקוד העורף, עיבוד תמונה
הנחיות התגוננות/עיבוד תמונה, פיקוד העורף
מדוע יש להתרחק מהרכב בזמן אזעקה?. פיקוד העורף
מדוע יש להתרחק מהרכב בזמן אזעקה?/פיקוד העורף

עוד ציינו בפיקוד העורף כי בעת הישמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחב המוגן בתוך פרק הזמן המוקצב על פי אזור המגורים, ולשהות בו למשך עשר דקות. ההנחיות בתוקף עד היום בשעה 18:00.

לאחר מספר מקרים בהם לא הופעלה אזעקה אולם אותרו נפילות של רקטות ביקש היום פיקוד העורף להבהיר את מדיניותו בנושא זה. מפיקוד העורף נמסר כי מערכת ההתרעה של פיקוד העורף מפעילה אזעקה בכל מקרה של סכנת פגיעת רקטה, נפל או רסיס. במידה ומערכת ההתרעה מזהה שהרקטה מכוונת לאזור שלא מסכן אף אחד לא מופעלת אזעקה. עוד נמסר כי מערכת ההתרעה מדויקת מאוד ויודעת להפעיל אזעקה רק באזורים בהם יש סכנת פגיעה ולא מפעילה אותה באזורים אחרים, גם אם הם סמוכים, במידה ואין סכנת פגיעה בהם.

לגבי מדיניות הפיקוד בכל הנוגע לשטחים פתוחים נמסר כי בכל מקום בו יש מערכת צופרים ומזוהה סכנת פגיעה מופעלת אזעקה, גם בשטחים פתוחים. ישנם שטחים פתוחים, רחוקים מכל יישוב, שבהם אין צופרים ולכן באזורים אלו לא תשמע אזעקה. לכן, פיקוד העורף מבקש מהתושבים הנוסעים לאזורים אלו, להיעזר באמצעי התרעה משלימים כמו רדיו והגל השקט באינטרנט.

הנחיות פיקוד העורף להורים. פיקוד העורף, צילום מסך
הנחיות פיקוד העורף להורים/צילום מסך, פיקוד העורף
גל שקט 24 שעות. פיקוד העורף, עיבוד תמונה
גל שקט 24 שעות/עיבוד תמונה, פיקוד העורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully