וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: "אין לנו מידע על מותו של מוחמד דף"

20.8.2014 / 19:21

הגורם הישראלי הכחיש את הדיווח ב"פוקס ניוז", לפיו ראש הזרוע הצבאית של חמאס נהרג בתקיפת צה"ל אמש בעזה: "צריך להיזהר. כבר ראינו בעבר איך הוא נחלץ". ישיבת הקבינט הסתיימה ללא החלטות

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

- גורם מדיני: "אין לנו מידע על מותו של דף"
- מקורות ישראליים ל"פוקס ניוז": "מוחמד דף נהרג"
- דובר חמאס: דף לא היה בבית בעת ההפצצה של צה"ל אמש
- אלפים השתתפו בהלוויית אשתו ובנו של דף בג'בליה
- ישיבת הקבינט הסתיימה ללא החלטות מיוחדות

גורם מדיני ישראלי הכחיש היום (רביעי) אחר הצהריים את הדיווח ברשת "פוקס ניוז" האמריקנית מפי גורמי מודיעין ישראליים, לפיו ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, נהרג בתקיפת צה"ל אמש על בית בשכונת שיח רדואן בעזה. "אין לנו מידע על מותו של דף. מי שהתראיין לכלי תקשורת זרים פשוט לא יודע", טען הגורם המדיני. "הייתה הזדמנות (לסיכול ממוקד – א"ב) ופעלנו", הוסיף הגורם, והדגיש כי "צריך להיזהר. כבר ראינו בעבר איך הוא נחלץ".

במקביל, דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי הבהיר היום כי דף לא היה בבית שהותקף אמש. נוסף על כך, בשעות הערב מסר דובר מטעם הזרוע הצבאית של חמאס הצהרה מיוחדת בערוץ "אל-אקצא" של הארגון. "ישראל הפרה את הפסקת האש, בייחוד ההפצצה שבה חשבו שבה נמצא מוחמד דף", אמר. "חמאס מבטיח לכם שדף יהיה בעזרת אללה המפקד הכללי של הצבא שייכנס לחצרות מסגד אל-אקצא וישחרר אותה. אנחנו נטהר את ארצנו כולה מאחרון הכובשים. דעו לכם שמוחמד דף ומאחוריו עיז א-דין אל-קסאם ושאר ארגוני ההתנגדות יוכלו עליכם".

מלחמה בדרום - כל העדכונים בוואלה! חדשות:
אשתו ובנו של מוחמד דף נקברו: "ישראל נכשלה"
כשבן 26 הוא ילד: כך עיוות חמאס את זהות ומספר ההרוגים
פגיעה ישירה בדרום: המשפחה לא שהתה בבית - וניצלה

מוחמד דף מאיים: אם ישראל תפלוש, נחטוף חיילים. רויטרס
בחמאס טוענים שהוא לא היה בבית בעת הפצצה אמש. מוחמד דף/רויטרס

הבוקר אישר גורם ישראלי בשיחה עם וואלה! חדשות כי בהפצצה אמש על בית משפחת א-דלו ניסתה ישראל לחסל את דף. הפלסטינים אישרו כי בתקיפה נהרגו אשתו של דף, ווידאד בת 28, בנו עלי, בן שבעה חודשים, ואחמד א-דלו, בן 20. בצהריים השתתפו אלפי בני אדם בהלוויית ווידאד ועלי דף במחנה הפליטים ג'בליה. אמה של ווידאד אמרה במהלך ההלוויה כי היא מצטערת שאין לה "עוד מאה בנות להציע לדף על מנת שיוכל להתחתן עמן". מצטפא עצפורה, אחיה של ווידאד, אמר כי "אני מקנא באחותי על מה שהיה לה, ועל כך שהיא הייתה אשתו של המפקד מוחמד דף".

דף, בן 49, נולד במחנה הפליטים חאן יונס שברצועת עזה. ישראל ניסתה לחסל אותו ארבע פעמים בעבר ללא הצלחה. עם זאת, באחת התקיפות הוא נפצע קשה וכעת הוא סובל מנכות. ב-1989 הוא נעצר בידי ישראל ונידון למאסר של שנה וחצי. עם שחרורו ב-1991 הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס. את דרכו בארגון הטרור החל כתלמיד של יחיא עיאש (שכונה "המהנדס" ושחוסל בהמשך). ב-1993 מונה לראש הזרוע הצבאית בעזה. מאז 2002 משמש כמפקד הזרוע הצבאית כולה.

בין היתר, הוא אחראי לפיגועי ההתאבדות בשנות התשעים, ולחטיפת חיילים, בהם החייל נחשון וקסמן. בהמשך גם לקח חלק פעיל בפיתוח יכולת ירי הרקטות של חמאס לשטח ישראל. ישראל ניסתה כאמור לחסל אותו מספר פעמים. דף מוגדר "בכיר מבוקשי עזה". השמועות ברצועה מספרות שעל אף הפציעות הקשות שספג בניסיונות החיסול, הוא עדיין מתפקד ברוב איבריו. הוא אחת הדמויות שמדרבנות חלקים בזרוע הצבאית להקצין את פעילות הטרור, לקדם ירי על ישראל ולהתרחק מהגישה הפייסנית של הזרוע המדינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עלי, בנו התינוק של מוחמד דף, נקבר בצפון רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
האם גם מוחמד דף נהרג? אשתו ובנו של ראש הזרוע הצבאית נקברים, היום/רויטרס
הלוויתם של אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה, אוגוסט 2014. רויטרס
ההמונים במסע ההלוויה בעזה/רויטרס

מאז ניסיון החיסול אמש התחדש ביתר שאת ירי הרקטות לעבר ישראל, ועד לשעות אחר הצהריים היום שוגרו מרצועת עזה יותר ממאה רקטות. במקביל, תוקפים כוחות צה"ל מטרות רבות ברחבי הרצועה, ועד כה הותקפו יותר מ-80 יעדים. ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי מניין ההרוגים מאז הופרה הפסקת האש אתמול עומד על 19 בני אדם. מספר הפצועים עומד על יותר מ-120.

בעקבות ההסלמה הביטחונית, כינס בשעות הצהריים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את חברי הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל אביב. בתום כמה שעות הסתיימה הישיבה, ולטענת גורמים מדיניים לא התקבלו בה החלטות מיוחדות. לדבריהם, נמסרו בה עדכונים מודיעיניים על המתרחש ברצועת עזה ובגזרות נוספות ועל הדיאלוג מול מצרים.


מלחמה בדרום | עדכונים שוטפים

תקיפת צה"ל בעזה. 19 באוגוסט 2014. AP
כ-80 יעדים הותקפו מאז אמש. עשן בשמי עזה לאחר עוד הפצצה של צה"ל/AP

ההערכה לפי שעה בקרב שרי הקבינט היא שראש הממשלה לא מעוניין במבצע קרקעי נרחב, אך חלקם ממשיכים להפעיל עליו לחץ דווקא כן לבחור באפשרות הזו. שר החוץ, אביגדור ליברמן, קרא הבוקר, פעם נוספת, לכבוש את רצועת עזה ולמוטט את שלטון חמאס. בניסיון נוסף לעקוץ את נתניהו בהקשר להימנעותו מיציאה למבצע קרקעי, הוסיף ליברמן: "גם אם זהבה גלאון הייתה ראשת הממשלה ודב חנין היה מכהן כשר ביטחון, גם הם בסופו של דבר היו מורים על מהלך צבאי נרחב להפלת חמאס".

השר נפתלי בנט טען היום כי "העולם יכול לתת לישראל רוח גבית כמוצב הקדמי מול הטרור, במקום לנסות לפייס את הטרור על חשבון ישראל". בדברים שפרסם בדף הפייסבוק שלו, כתב כי "כרגע סיימתי עוד מרתון ראיונות לתקשורת זרה. עדיין המראיינים אומרים לי, 'אם תקום מדינה פלסטינית, בעיית הטרור המוסלמי עשויה להיפתר'. מתי העולם החופשי יבין? כשאנשי איסלאם קיצוני בלונדון, פריז וניו יורק יפתחו את שערי הגיהינום על אזרחים שלווים". לדבריו, "העולם החופשי יכול למנוע מכת טרור זו על ידי מלחמת מנע נגד הטרור החמאסי, הדעאשי, הקטארי והאיראני".

(עדכון ראשון: 17:52)

אלפים השתתפו בהלווית אשתו ובתו של מוחמד דף. רויטרס
הלוויית ווידאד ועלי דף בג'בליה/רויטרס
פגיעה ישירה של רקטה בבית במועצה אזורית בחוף אשקלון. אוגוסט 2014. שיטור קהילתי חוף אשקלון,
בית שנפגע מרקטה באשקלון/שיטור קהילתי חוף אשקלון
רקטה נפלה במועצה האזורית אשכול. אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
שוטרים בסמוך לזירת נפילת רקטה באשכול/חטיבת דובר המשטרה
צה"ל מתגבר כוחות מגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
טנקים של צה"ל בגבול רצועת עזה/רויטרס
צה"ל מתגבר כוחות מגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס
בית שנהרס בתקיפת צה"ל ברפיח. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
בית שנהרס בהפצצת צה"ל ברפיח/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully