וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו ובנו של מוחמד דף נקברו: "ישראל נכשלה"

אלפים השתתפו במחנה הפליטים ג'בליה בהלוויית בני משפחתו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, שנהרגו בתקיפת צה"ל אמש. טרם התקבל אישור לגבי מצבו של דף עצמו. הקבינט מכונס בקריה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

- אלפי בני אדם השתתפו בהלווייתם של אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה
- טרם ברור האם דף עצמו שרד את התקיפה אמש
- הקבינט התכנס בצהריים בקריה; הערכה: נתניהו לא מעוניין במבצע קרקעי נרחב
- השר ליברמן: לכבוש את רצועת עזה ולמוטט את שלטון חמאס


אלפי בני אדם השתתפו היום (רביעי) בצהריים בהלווייתם של ווידאד דף, בת 28, אשתו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, ועלי, בנם בן שבעה חודשים, במחנה הפליטים ג'בליה בצפון העיר עזה. השניים נהרגו אמש הפצצת צה"ל על בית משפחת א-דלו בשכונת שייח רדואן בעיר. בתקיפה נהרג גם אחמד א-דלו, בן 20. אמה של ווידאד אמרה במהלך ההלוויה כי היא מצטערת שאין לה "עוד מאה בנות להציע לדף על מנת שיוכל להתחתן עמן". מצטפא עצפורה, אחיה של ווידאד, אמר כי "אני מקנא באחותי על מה שהיה לה, ועל כך שהיא הייתה אשתו של המפקד מוחמד דף" .

הבוקר אישר גורם ישראלי בשיחה עם וואלה! חדשות כי התקיפה הייתה ניסיון של ישראל לחסל את מוחמד דף. לפי שעה, אין עדיין עדכון רשמי לגבי מצבו, אם נפגע, אם נהרג או אם כלל היה בבית שהותקף. בכיר בחמאס התייחס לתקיפה ואמר לאתר "מצרים היום" כי "ישראל שוב נכשלה". דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, רמז כי דף עדיין בין החיים, ואמר כי "תושבי עוטף עזה לא ישובו לבתיהם – אלא בהחלטתו של מוחמד דף". בדברים שפורסמו בכלי תקשורת פלסטיניים, הוסיף אבו זוהרי כי "זו התגובה הטובה ביותר להרג אשתו ובנו של דף", וכי ישראל תשלם "מחיר כבד" על ההסלמה.

מלחמה בדרום || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
כשבן 26 הוא ילד: כך עיוות חמאס את זהות ומספר ההרוגים
פגיעה ישירה בדרום: המשפחה לא שהתה בבית - וניצלה
שנת הלימודים תיפתח כסדרה בדרום? "פחד מוות"

הלוויתם של אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה, אוגוסט 2014. רויטרס
ההמונים בהלוויית אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה, היום/רויטרס
הלוויתם של אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה, אוגוסט 2014. רויטרס
בני משפחתו של דף נטמנים,היום/רויטרס

דף, בן 49, נולד במחנה הפליטים חאן יונס שברצועת עזה. ישראל ניסתה לחסל אותו ארבע פעמים בעבר ללא הצלחה. עם זאת, באחת התקיפות הוא נפצע קשה וכעת הוא סובל מנכות. ב-1989 הוא נעצר בידי ישראל ונידון למאסר של שנה וחצי. עם שחרורו ב-1991 הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס. את דרכו בארגון הטרור החל כתלמיד של יחיא עיאש (שכונה "המהנדס" ושחוסל בהמשך). ב-1993 מונה לראש הזרוע הצבאית בעזה. מאז 2002 משמש כמפקד הזרוע הצבאית כולה.

בין היתר, הוא אחראי לפיגועי ההתאבדות בשנות התשעים, ולחטיפת חיילים, בהם החייל נחשון וקסמן. בהמשך גם לקח חלק פעיל בפיתוח יכולת ירי הרקטות של חמאס לשטח ישראל. ישראל ניסתה כאמור לחסל אותו מספר פעמים. דף מוגדר "בכיר מבוקשי עזה". השמועות ברצועה מספרות שעל אף הפציעות הקשות שספג בניסיונות החיסול, הוא עדיין מתפקד ברוב איבריו. הוא אחת הדמויות שמדרבנות חלקים בזרוע הצבאית להקצין את פעילות הטרור, לקדם ירי על ישראל ולהתרחק מהגישה הפייסנית של הזרוע המדינית.

מוחמד דף מאיים: אם ישראל תפלוש, נחטוף חיילים לייב. רויטרס
טרם ברור האם שרד את התקיפה. מוחמד דף/רויטרס

מאז ניסיון החיסול אמש התחדש ביתר שאת ירי הרקטות לעבר ישראל, ועד לשעות אחר הצהריים היום שוגרו מרצועת עזה יותר ממאה רקטות. במקביל, תוקפים כוחות צה"ל מטרות רבות ברחבי הרצועה, ועד כה הותקפו יותר מ-80 יעדים. ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי מניין ההרוגים מאז הופרה הפסקת האש אתמול עומד על 19 בני אדם. מספר הפצועים עומד על יותר מ-120.

בעקבות ההסלמה הביטחונית, כינס בשעות הצהריים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את חברי הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל אביב. גורם מדיני ישראלי אמר היום לוואלה! חדשות כי ראש הממשלה והשרים יצטרכו להכריע בין שורה של אפשרויות קשות. על הפרק: הרחבת המבצע הצבאי, חידוש השיחות בתיווך מצרים, חתירה להסדרה "חד-צדדית" או מהלך בינלאומי באו"ם.

גם בצה"ל נערכים לאפשרויות פעולה שונות: חיילים וקציני חי"ר ושריון בסדיר קיבלו בבוקר שיחות טלפון ממפקדות החטיבות להיות ערוכים להקפצה לבסיס לפני הגעה לאוגדת עזה, וחלקם אף הוחזרו מ"רגילה".


מלחמה בדרום | עדכונים שוטפים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, משה יעלון, בביקור בבסיס חיל הים באשדוד, אוגוסט 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
נתניהו ויעלון בהתייעצות ביטחונית, השבוע/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ההערכה לפי שעה בקרב שרי הקבינט היא שראש הממשלה לא מעוניין במבצע קרקעי נרחב, אך חלקם ממשיכים להפעיל עליו לחץ דווקא כן לבחור באפשרות הזו. שר החוץ, אביגדור ליברמן, קרא הבוקר, פעם נוספת, לכבוש את רצועת עזה ולמוטט את שלטון חמאס. בניסיון נוסף לעקוץ את נתניהו בהקשר להימנעותו מיציאה למבצע קרקעי, הוסיף ליברמן: "גם אם זהבה גלאון הייתה ראשת הממשלה ודב חנין היה מכהן כשר ביטחון, גם הם בסופו של דבר היו מורים על מהלך צבאי נרחב להפלת חמאס".

השר נפתלי בנט טען היום כי "העולם יכול לתת לישראל רוח גבית כמוצב הקדמי מול הטרור, במקום לנסות לפייס את הטרור על חשבון ישראל". בדברים שפרסם בדף הפייסבוק שלו, כתב כי "כרגע סיימתי עוד מרתון ראיונות לתקשורת זרה. עדיין המראיינים אומרים לי, 'אם תקום מדינה פלסטינית, בעיית הטרור המוסלמי עשויה להיפתר'. מתי העולם החופשי יבין? כשאנשי איסלאם קיצוני בלונדון, פריז וניו יורק יפתחו את שערי הגיהינום על אזרחים שלווים". לדבריו, "העולם החופשי יכול למנוע מכת טרור זו על ידי מלחמת מנע נגד הטרור החמאסי, הדעאשי, הקטארי והאיראני".

הלוויתם של אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה, אוגוסט 2014. רויטרס
ההמונים משתתפים בצעדת ההלוויה של בני משפחת דף/רויטרס
עלי, בנו התינוק של מוחמד דף, נקבר בצפון רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
בנו של דף נישא על כפיים לפני הלווייתו/רויטרס
הלוויית אשתו ובנו של מוחמד דף בצפון רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
צופים מחלון הבית על מסע ההלוויה/רויטרס
צה"ל מתגבר כוחות מגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, היום/רויטרס
צה"ל מתגבר כוחות מגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
צה"ל מתגבר כוחות מגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014/רויטרס
עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפת חיל האוויר. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
עשן מיתמר בשמי עזה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully