וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעה ישירה בדרום: המשפחה לא שהתה בבית - וניצלה

נזק קל נגרם למבנה במועצה האזורית חוף אשקלון. יותר מ-90 רקטות נורו לעבר ישראל מאז הופרה אמש הפסקת האש, כ-50 מהן מחצות הלילה. 76 מהרקטות ששוגרו נפלו בשטח ישראל

צילום: שי מכלוף, יותם רונן, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

- פגיעה ישירה בבית בחוף אשקלון; אין נפגעים
- דובר צה"ל: יותר מ-80 רקטות נורו לישראל מאז הופרה הפסקת האש
- ישראל: ניסינו לחסל את מוחמד דף
- חמאס: "ישראל הפרה את ההפוגה כדי להתנקש בדף"


רקטה פגעה בצהריים (רביעי) בבית פרטי במושב בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים, אולם נזק נגרם למבנה. המשפחה לא הייתה בבית בשעת הפגיעה.

עדי בן ארי, שביתה נפגע מהרקטה, סיפרה: "הייתי אצל משפחה אחרת במושב, ואז התחילו להתקשר אליי מהמושב, שנפל לי קסאם על הבית. דבר ראשון, נשמתי (לרווחה) שהוצאתי את הבן שלי מפה בבוקר, והוא עבר לחברים במושב. נס גדול".

יותר מ-90 רקטות ופצמ"רים נורו מרצועת עזה לעבר ישראל מאז הופרה הפסקת האש אתמול אחר הצהריים. כ-50 מהן שוגרו מאז חצות הלילה.

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות:
הפסקת האש תלויה במצבו של מוחמד דף. פרשנות.
גורם מדיני מאשר: ”ניסינו להתנקש במוחמד דף”
הקבינט ידון בהסלמה; צה”ל החזיר חיילים מחופשות

פגיעה ישירה של רקטה בבית במועצה אזורית בחוף אשקלון. אוגוסט 2014. שיטור קהילתי חוף אשקלון,
הפגיעה הישירה בבית במועצת חוף אשקלון, היום/שיטור קהילתי חוף אשקלון

סמוך לחצות הלילה יורטו באמצעות מערכת "כיפת ברזל" שלוש רקטות בשמי אשדוד. רקטה אחרת התפוצצה ביישוב במועצת אשכול מבלי לגרום לנפגעים. כשעתיים לאחר מכן יורטו שתי רקטות בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון.

בשעות הבוקר המוקדמות התפוצצו שתי רקטות מחוץ ליישוב באשכול והן לא גרמו לנפגעים. בסביבות 7:30 התפוצצו שתי רקטות נוספות בשטחים פתוחים באשכול, ולא דווח על נזק או על נפגעים. דקות ספורות לאחר מכן נפלה רקטה במועצה האזורית שדות נגב, וכשעה לאחר מכן נפלה רקטה נוספת בשטח פתוח במועצה, ושלוש רקטות שוגרו לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. שתיים מהן יורטו בשמי המועצה ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח.

רקטה נוספת יורטה לאחר מכן בשמי אשדוד. בסביבות השעה 9:00 נפלה רקטה בשטח פתוח במועצת אשכול. כשעה וחצי לאחר מכן התפוצצו שלוש רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית חוף אשקלון, ורקטה נפלה בשטח פתוח במועצת אשכול. גם במקרים אלה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פגיעה ישירה של רקטה בבית במועצה אזורית בחוף אשקלון. אוגוסט 2014. שיטור קהילתי חוף אשקלון,
הבית שנפגע, היום במועצה האזורית חוף אשקלון/שיטור קהילתי חוף אשקלון

דקות ספורות לאחר מכן יורטה רקטה בשמי קריית גת על ידי מערכת "כיפת ברזל", וחמש רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. בסביבות השעה 11:00 נפלו שתי רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב, והן לא גרמו לנזק או לנפגעים. כרבע שעה לאחר מכן נפלו ארבע רקטות נוספות במועצה האזורית אשכול. אדם אחד לקה בחרדה ונגרם נזק קל לכלי רכב ולמבנים.

לאחר מכן נפלו שתי רקטות במועצה האזורית אשכול ולא גרמו לנפגעים, אך פרצה שריפה במקום ונגרם נזק לקיר ממוגן מרסיסים. בסביבות השעה 12:00 התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים באשכול ולא גרמו לנפגעים ורקטה יורטה בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון. בנוסף, נפלה רקטה ביישוב באשכול ונגרם נזק לבתים מרסס. זמן קצר לאחר מכן יירטה מערכת "כיפת ברזל" ארבע רקטות בשמי אשדוד, ושתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצת אשכול ולא גרמו לנזק או לנפגעים.

"ישראל הפרה את הפסקת האש כדי להתנקש במוחמד דף"

הבוקר דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים, ובהם ביטאון חמאס "א-ריסאלה", כי בתקיפה ישראלית אמש על בעזה נהרגו ווידאד, אשתו בת ה-28 של ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, וכן בנו התינוק עלי, בן שבעה חודשים. גורם מדיני ישראלי אישר לאחר מכן בשיחה עם וואלה! חדשות כי ישראל ניסתה להתנקש בדף. הגורם התייחס לכך שחמאס נמנע מלפרט את מצבו של דף בשעה זו, ודיווח על מותם של אשתו של דף ושל בנו, לצד הדיווח על מותו של אדם נוסף שאת זהותו חמאס סירב לפרסם. עוד הוסיף הגורם, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להמשיך בתקיפות ברחבי הרצועה.

"ישראל הפרה את הפסקת האש כדי להתנקש בחייו של דף", אמר הלילה סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, "אבל אזרחים נהרגו במקום". בעקבות התקיפה שיגרו ארגוני הטרור עשרות רקטות למרכז ולדרום. אין עדיין עדכון רשמי מהפלסטינים לגבי מצבו של דף, אם נפגע, אם נהרג או אם כלל היה שם. ישראל ניסתה לחסל אותו ארבע פעמים בעבר ללא הצלחה. עם זאת, באחת התקיפות הוא נפצע קשה וכעת הוא סובל מנכות.

לפני שלושה שבועות, במהלך מבצע "צוק איתן", ואחרי כמעט שנתיים בהן לא נשמע קולו, העביר דף הודעה מוקלטת ברשת הטלוויזיה של חמאס בעקבות פעולת צה"ל ברצועת עזה. בהודעה נשמע דף אומר: "הבסנו את הצבא הציוני, הצלחנו לנצח אותו גם במהלך המתקפה הקרקעית. אנחנו רואים את המתקפה הברברית של האויב עלינו, הוא הורס את בתינו – וניצחנו אותו".

תמונה שפורסמה ב"עזה עכשיו", של טופס כניסת גופות אשתו ובנו של דף לביה"ח שיפא היום ב-6:30 בבוקר.. עזה עכשיו, צילום מסך
מסמך הפטירה של אשתו של דף ושל בנו התינוק/צילום מסך, עזה עכשיו

דף, בן 49, נולד במחנה הפליטים חאן יונס שברצועת עזה. כבר ב-1989 הוא נעצר בידי ישראל ונידון למאסר של שנה וחצי. עם שחרורו ב-1991 הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס. את דרכו בארגון הטרור החל כתלמיד של יחיא עיאש (שכונה "המהנדס" ושחוסל בהמשך). ב-1993 מונה לראש הזרוע הצבאית בעזה.
מאז 2002 משמש כמפקד הזרוע הצבאית כולה. בין היתר, הוא אחראי לפיגועי ההתאבדות בשנות התשעים, ולחטיפת חיילים, בהם החייל נחשון וקסמן. בהמשך גם היה לו חלק פעיל בפיתוח יכולת ירי הרקטות של חמאס לשטח ישראל.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.com

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

פגיעת רסיסים במכוניות במועצה האזורית אשכול. אוגוסט 2014. דוברות מועצה אזורית אשכול,
מכונית שנפגעה מרסיסים במועצה האזורית אשכול, היום/דוברות מועצה אזורית אשכול
רקטה נפלה במועצה האזורית אשכול. אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
פגיעת רקטה במועצה האזורית אשכול, היום/חטיבת דובר המשטרה
צה"ל מתגבר כוחות מגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
צה"ל מתגבר כוחות ברצועת עזה/רויטרס
עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפת חיל האוויר. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפת חיל האוויר, היום/רויטרס
בית שנהרס בתקיפת צה"ל ברפיח. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
בית שנהרס בתקיפת צה"ל ברפיח/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully