וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות בדרום: "להשתמש בתבונה בכוח הצבאי"

19.8.2014 / 17:57

לאחר שרקטות נפלו באזור באר שבע ונתיבות, קראו חלק מראשי הרשויות לתגובה צבאית לצד המשך התהליך המדיני. אחרים בעיקר הביעו חשש למיגון בתי הספר לקראת שנת הלימודים הקרבה

נזק לחממות במועצה אזורית שער הנגב בעקבות נפילת רקטה, אוגוסט 2014. דוברות שער הנגב,
נזק שנגרם לחממות במהלך מבצע "צוק איתן" במועצה האזורית שער הנגב/דוברות שער הנגב

"זה הרגע להשתמש בתבונה בכוח הצבאי על מנת לנצח מדינית את המערכה", אמר היום (שלישי) חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול, זמן קצר לאחר שהופרה הפסקת האש ושלוש רקטות נחתו בשטחי ישראל. "הירי לעבר באר שבע מעיד על כוונות ארגוני הטרור לחדש את הלחימה. ברגעים אלו, אנו תומכים ועומדים מאחורי הקבינט, כל עוד הוא ממשיך להוביל את התהליך שיביא לשקט ארוך טווח לעוטף עזה ולדרום".

גורמים במערכת הביטחון העריכו כי ירי הרקטות לעבר באר שבע ונתיבות לא נעשה על ידי גורמים מהזרוע הצבאית של חמאס. לדבריהם, ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הנחה חוליות שאינן משויכות ישירות לחמאס לבצע את הירי מרצועת עזה. זאת, כדי לשבש את המשא ומתן שלא מתקדם בהתאם לרצונו. "הירי של ארגוני הטרור מעמיד את הקבינט במבחן קשה בניסיון ללחוץ עליו לחתום על ההסכם", הוסיף ילין.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ההפוגה הופרה: רקטות נפלו באזור באר שבע ונתיבות
עקב הירי: המשלחת לקהיר נדרשה לחזור לישראל. דיווח חי
תחקור הלחימה בעזה: ”ההתמודדות תהיה לא פשוטה”

בית הספר ארזים בראשון לציון שנפגע מרקטה. יולי 2014. קרדיט רוחמה תמר, מערכת וואלה! NEWS
" לדאוג למיגון ראוי והולם במוסדות החינוך בהקדם". בית ספר בראשון לציון שנפגע מירי רקטות במהלך מבצע צוק איתן/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט רוחמה תמר

זמן קצר לאחר הירי הנחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון את צה"ל לשוב ולתקוף מטרות טרור ברצועת עזה. חיל האוויר תקף את שדה התעופה ההרוס ברצועה דקות לאחר מכן, שלדברי דובר צה"ל משמש כאתר שיגורים. במקביל, הורו השניים להשיב את המשלחת לשיחות בקהיר לשוב לישראל.

"צריך להגיב בנחרצות על הירי הנפשע כאילו אין משא ומתן בקהיר ולהמשיך את הניסיון להסדרה ארוכת טווח בקהיר כאילו אין ירי", אמר ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר. "הסדרה מדינית בחסות בינלאומית, שבמרכזה עיקרון 'עצירת התוקפנות ובהמשך פירוז הרצועה תמורת שיקום ופיתוח עזה', הינה אינטרס ישראלי מובהק".

מלחמה בדרום - עדכונים שוטפים

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"ארגוני הטרור ובראשם חמאס אינם מכבדים הסכמים פעם אחר פעם", אמר שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים בתגובה להפרת הפסקת האש. "לא נקבל ירי אל עבר יישובינו ועל הממשלה לדאוג לביטחונם ולשלומם של אזרחיה". חג'ג' ציין כי שנת הלימודים אמורה להיפתח בימים הקרובים ולדבריו מוסדות החינוך במועצה אינם ממוגנים. "יש מקלטים בודדים, שאינם מסוגלים לאכלס את כל התלמידים והצוותים החינוכיים ובכלל. זה בלתי אפשרי להגיע מהכיתות למקלטים תוך 30-20 שניות. אנו מצפים מהממשלה לדאוג למיגון ראוי והולם במוסדות החינוך בהקדם". גם ראש המועצה האזורית בני שמעון, סיגל מורן, אמרה כי במציאות הנוכחית "כמחצית מבתי הספר במועצה האזורית בני שמעון לא יפתחו את שנת הלימודים הבאה בשל חוסר מיגון".

תמיר עידאן, ראש מועצה אזורית שדות נגב, קרא לממשלה לכוחות הביטחון "להגיב בעוצמה נגד כל ירי לעבר יישובי הדרום או הסלמה. מאסנו בהפסקות אש אשר מופרות ללא כל התראה מוקדמת. הירי היום בתוך הפסקת האש מוכיח כי הצד השני אינו מעוניין בהפסקת הירי ויש להגיע לפתרון אשר יבטיח שקט לאורך זמן לתושבי הדרום ועוטף עזה".

יאיר פרג'ון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, אמר כי "יש לפעול באופן מידי ונחרץ כדי להשבית כל ירי לעברנו. לא נסבול עוד איום רקטות, נאפשר לממשלה להתוות מדיניות של שקט תמידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully