וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר עודד ראור מת בגיל 46

19.8.2014 / 10:39

אל"מ ראור, שפיקד בין היתר על כוח היחידה במבצע "חד וחלק" במלחמת לבנון השנייה, מת בשנתו בביתו שבמושב קדימה. חבריו בקהילת המודיעין הוכו בהלם: "הוא היה לוחם עז נפש"

צילום: תקשורת שר הביטחון, עריכה: גדי וינסטוק

אבל בקהילת המודיעין של צה"ל: אלוף-משנה (במיל') עודד ראור, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, מת הלילה (שלישי) בשנתו בביתו שבמושב קדימה, והוא בן 46. חבריו קיבלו בהלם את הידיעה על מותו הפתאומי: "ראור הוגדר לוחם עז נפש, שעבר טלטלה אישית במהלך בקריירה בשל האירוע שבו מתו לוחמיו", אמר אחד החברים. "האירוע הזה השפיע עליו רבות. הוא היה אדם מופנם וסגור". ראור הותיר אחריו אישה ושתי בנות. הלווייתו תתקיים בשעה 18:30 בבית העלמין בשפיים.

עודד ראור. בן אברהם, עיתון במחנה, במחנה
"היה אדם מופנם וסגור". אל"מ עודד ראור/במחנה, בן אברהם, עיתון במחנה

אל"מ ראור החל את הקריירה הצבאית שלו כלוחם בסיירת מטכ"ל והתקדם בסולם הדרגות לתפקידים בתוך היחידה. אחד האירועים הקשים שבהם היה מעורב היה תאונת אימונים באימון ניווטים שבה מתו שני לוחמים מהיחידה ממכת חום ומהתייבשות. לאחר תחקיר מעמיק והליך משפטי מתמשך שארך כמה שנים, נגזרו עליו 90 ימי מאסר על תנאי בגין רשלנות. לאחר מכן הוגשו נגדו כמה עתירות לבג"ץ, אך למרות הקושי המשפטי והפיקודי – הוא המשיך להתקדם בקריירה הצבאית שלו.

הוא מונה לסגן מפקד מגלן, ובשנים 2007-2004 הוא מונה למפקד סיירת מטכ"ל. במהלך כהונתו עשתה הסיירת כמה פעילויות מורכבות, אחת מהן במהלך מלחמת לבנון השנייה במסגרת מבצע "חד וחלק", ובו פשטו כוחות יחידות עלית של צה"ל, ובהן סיירת מטכ"ל, על בעלבכ במטרה לפגוע ביעדי טרור של חיזבאללה ושל משמרות המהפכה של איראן.

שנה אחרי המלחמה מונה ראור למפקד חטיבה 5, חטיבת מילואים, ובתום תפקיד זה פרש מצה"ל ב-2009. בשנים האחרונות עסק ראור בתחום הטכנולוגיה בחברת "בינת תכנון מערכות" ובשבועות האחרונים הוא שקל לעזוב את ישראל לצורך עבודה בחו"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

יעלון: "עודד היה אדם מיוחד, אכפתי ומסור"

שר הביטחון משה יעלון הגיב למותו הפתאומי של ראור. "עודד יחסר בראש ובראשונה למשפחתו ולכל מי שזכה להכירו. אני משתתף בצערה העמוק של המשפחה", אמר יעלון. "עודד היה אדם מיוחד, אכפתי, מסור מאוד, עם מחויבות עצומה לאנשים, לחבריו ולעשייה, שהצניעות והענווה היו חלק בלתי-נפרד מאישיותו".

"הוא היה מפקד צוות בתקופה ששירתי כמפקד סיירת מטכ"ל, ומאוחר יותר נפגשנו בצמתים שונים עד אשר מונה לפקד על היחידה בשנים שבהן הייתי רמטכ"ל", סיפר שר הביטחון. "בחודשים האחרונים פגשתי בו לא מעט, כשהגיע לבקר באופן קבוע חבר משותף שנפגע בתאונה. עודד היה שם בשבילו לאורך כל הדרך, מלווה ומסייע, מחבק ותומך. זה היה עודד וזו הייתה דרכו האצילית".

יעלון אמר כי בסיירת מטכ"ל הפגין ראור – הן כלוחם והן כמפקד – מקצועיות רבה, מוטיבציה אדירה וחשיבה מבצעית יצירתית, שסייעו לו להשתתף ולהוביל מבצעים שהשתיקה יפה להם, אך תרומתם לביטחונה של מדינת ישראל היא עצומה. הוא התייחס למותם של חייליו, ואמר: "נפילתם של לוחמים ששירתו תחתיו ליוותה אותו והעיקה עליו, והוא כאב את מותם כל חייו".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

עוד בוואלה! חדשות:
הערכה בישראל: "אולי נצליח להגיע להסכמות מוגבלות"
האפיפיור: נותרו לי לכל היותר שלוש שנים לחיות
לאחר שני עשורים - תכנית לימוד חדשה במתמטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully