וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם המו"מ יקרוס, חמאס מכין לישראל הפתעה"

18.8.2014 / 11:37

קצינים בפיקוד דרום אמרו כי אם תחודש האש היום, לא נפסלת אפשרות שפרט לירי רקטות, ינסה חמאס להוציא לפועל פיגוע ממנהרה, או לשגר מזל"טים ממולכדים. "הם לא יהססו לדרדר את המציאות"

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: גדי וינסטוק

קצת יותר מ-12 שעות לפני תום הפסקת האש, ובצל האפשרות שהשיחות בקהיר ייכשלו – בפיקוד דרום מתריעים בפני אפשרות שפרט לחידוש הירי מהרצועה, מכין חמאס הפעם "הפתעה" לישראל.

לדברי קצינים בפיקוד דרום, הנחת העבודה באוגדת עזה לא מוציאה מכלל אפשרות שקריסת המו"מ וחידוש הלחימה יכלול ניסיון להוציא לפועל פיגוע שמקורו במנהרה התקפית. עוד אפשרויות הן שימוש בכלי טיס זעירים המכילים חומר נפץ או כאלה שביכולתם לצלם, ושיגור טילי נ"ט מדויקים נגד סיורי צה"ל הנעים על גדר המערכת. "חמאס לא יהסס להפעיל את אחד המערכים האסטרטגים שלו כדי לנסות לחדש את המו"מ, או כדי לדרדר את המציאות ברצועת עזה בהמשך העימות האלים", אמרו.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ההצעה הפלסטינית המתוקנת: דיון על נמל רק בעוד חודש
100 מפות, אלפי נקודות אדומות: "אטלס ההרס" של עזה
טיפים לקופצים לשקם את הדרום. דעה

קצין צה"ל במנהרה שחפרו אנשי חמאס בגבול עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
מנהרה שנחשפה ברצועה/AP

לקראת תום הפסקת האש הזמנית, העלה צה"ל את רמת הדריכות בגזרת הדרום, בדגש על מוכנות סוללות "כיפת ברזל" וכן על ערנות הכוחות בקו הגדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בתוך כך, ממשיכה מערכת הביטחון בהגבלת הסחורה הנכנסת לעזה, וזאת בעקבות החלטות שר הביטחון משה יעלון לאסור העברת מוצרים שאינם מוגדרים הומניטריים לרצועה. בין היתר נמנעה בימים האחרונים הכנסת ממתקים ופיצוחים לתושבי עזה.

גורמי צבא התייחסו לסוגיה ואמרו כי שמדינת ישראל מייצרת "קלפי מיקוח עתידיים במטרה להשתמש בהם במו"מ מול הפלסטינים". לדבריהם, "אם יהיה שקט, יבוצעו שורה של הקלות עבור תושבי רצועת עזה שיכללו בין היתר אישור העברת סחורות, (שאינן מוצרים דו שימושיים – מלט, ברזל, כימיקלים וכו')".

חמאס מצדו גם נערך לאפשרות של חידוש העימות. בחשבון הפייסבוק שלו כתב אמש סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק כי הפסקת האש לקראת סיום וכי היא "לא תחודש בפעם השלישית".

לוחם צה"ל נושא פגז בקרבת הרצועה. רויטרס
חייל צה"ל נושא פגז בגבול הרצועה/רויטרס

אבו מרזוק תלה את האחריות לתקיעת המו"מ על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדבריו דחה את מסמך הפשרה המצרי. עוד אמר כי "נתניהו שרוי בסתירות פנימיות". לטענתו – המשלחת הפלסטינית סיימה את ההתייעצויות בנוגע למסמך המצרי, והיום היא תיפגש עם המתווך המצרי כדי להציג את עמדתה הסופית בנוגע אליו.

אחד מבכירי חמאס בגדה, חוסאם בדראן, הדגיש כי ארגונו אינו מעוניין בהארכת הפסקת האש עם ישראל מבלי להשיג "הישג ממשי", כך פורסם באתר המזוהה עם חמאס, א-ריסאלה. לדבריו, המשלחת הפלסטינית איתנה ומאוחדת בעמדתה - והיא מכחישה את השמועות סביב חילוקי דעות בנוגע להצעה המצרית האחרונה.

חרף הדרישה הישראלית המקורית לפירוז הרצועה, בדראן טען כי "סוגיית הנשק של ההתנגדות" נמצאת על שולחן המשא ומתן והוא הדגיש כי נושא זה אינו בר-מיקוח.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully