וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 מפות, אלפי נקודות אדומות: "אטלס ההרס" של עזה

משרד התיאום של האו"ם לעניינים הומניטאריים פרסם תצלומי לוויין של רצועת עזה, המפרט את הנזק שנגרם לכל שכונה ושכונה במהלך מבצע צוק איתן. הנציגים הישראלים יצאו שוב לקהיר

ילד נע בין חורבות בתים – מרכז העיר עזה, 17 באוגוסט 2014. רויטרס
ילד מטייל בין חורבות בעיר עזה, הבוקר/רויטרס

האו"ם פרסם מהדורה חדשה של "אטלס המשבר בעזה". מהדורת חודש אוגוסט 2014 של האטלס מתעדת את ההרס הקשה שנגרם לערי רצועת עזה בשל פעילות צה"ל במהלך מבצע "צוק איתן". הפרסום, בהוצאת משרד התיאום של האו"ם לעניינים הומניטאריים (OCHA), כולל 108 עמודים, ובהם תצלומי לוויין של שטח רצועת עזה. התצלומים אמנם מתוארכים ל-6 ביולי, יומיים לפני שהחל המבצע, אך למפות ולצילומים התווספה שכבה נוספת, עדכנית, המסמנת את המבנים שנהרסו או נפגעו במהלכו.

קישור לצפייה באטלס המלא

מכון הלוויינים של האו"ם סיפק את התצלומים, היורדים עד לרזולוציית השכונה, והם מספק פירוט גבוה של המבנים שניזוקו. בכל עמוד מפורטים הבתים שנפגעו ומבני הציבור שניזוקו, לפי חלוקה לבתי חולים, מבני תשתית, מרפאות, בתי מחסה, בתי ספר, מוסדות או"ם, מסגדים, מלונות ועוד.

לדברי האו"ם, האטלס הוא "כלי חיוני לארגונים הומניטריים וארגוני פיתוח, אך הוא גם משאב רב-ערך לכל מי שפועל בעזה, כמו גם למי שרוצה להבין טוב יותר את ההסלמה האחרונה במעשי העוינות".

בעמוד 34 למשל, נראות השכונות ג'דידה ושג'אעיה, שספגו נזק כבד ביותר בהפגזות צה"ל במהלך המבצע, ומאות נקודות אדומות מסמנות מבנים שניזוקו.

המלחמה בדרום - כותרות אחרונות
כך תקע מבצע "צוק איתן" את הקאמבק של כחלון
איראן שיגרה מתקפת סייבר לישראל בזמן המבצע
ההצעה המצרית - המלכוד המשותף לישראל ולחמאס

אטלס רצועת עזה – נציבות האו"ם לפליטים, אוגוסט 2014. נציבות האו"ם לפליטים, אתר רשמי
חאן יונס: נקודה אדומה - נזק לבית/אתר רשמי, נציבות האו"ם לפליטים

בסוף החודש שעבר תיעדו לוויינים של האו"ם, באופן מפורט, את ההרס בשכונת שג'אעיה. שג'אעיה נמצאת במזרח העיר עזה בסמוך לגבול עם ישראל, ונחשבת לשכונה הגדולה ביותר בעיר. מדרום לשכונה נמצאת שכונת זייתון ומצפון שכונת תופאח. מתגוררים בה כ-125 אלף תושבים.

באחד התצלומים, שהציגו תקריב של מרכז השכונה (למטה), נראו בניינים ששוטחו לחלוטין כתוצאה מההפגזות העזות. לפי מכון UNOSAT, מכון הלוויינים של האו"ם, 604 מבנים בשכונה הושמדו בשבועיים וחצי הראשונים של המבצע.

בתוך כך, המשלחת הישראלית לשיחות המשא-ומתן עם הפלסטינים יצאה היום שוב לקהיר, ובירושלים מתכוננים לאפשרות שהשיחות ייכשלו. גורם מדיני הבהיר היום כי אם חמאס יחדש את הירי לעבר ישראל, "התגובה תהיה חזקה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully