וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המח"ט קידם הדרת נשים - הרבנים מעניקים לו גיבוי

11.8.2014 / 16:45

בכירי הציונות הדתית הגנו על החלטת אל"מ וינטר, שדחה הצעה להופעה בהתנדבות של שרית חדד בטענה כי הדבר יפגע בחיילים דתיים: "אין מקום בצבא לדברים נגד התורה". ח"כ הורוביץ :"זו לא ישיבה"

אלוף משנה עופר וינטר, מח"ט גבעתי. שלומי גבאי
עומד במרכזה של סערה נוספת. אל"מ וינטר/שלומי גבאי

רבנים בכירים בציונות הדתית הגנו היום (שני) על החלטתו של מפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה עופר וינטר, שלא לאפשר לזמרת שרית חדד להופיע בפני חיילים באירוע של החטיבה בשבוע הבא. הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים" בירושלים ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, הסביר כי לדעתו ייעודם של החיילים בצבא הוא להילחם, ולכן "דברים שאין להם קשר לצבא צריכים שיהיו מתאימים לכלל החיילים".

בשיחה עם וואלה! הוסיף אבינר כי "בשביל לקבל החלטה כזו, לא צריך תורה ולא צריך להיות אלוף-משנה. אם עם ישראל רוצה לחיות ביחד, האירועים המשותפים חייבים להיות מתאימים לכולם. בדיוק כמו שמהסיבה שיש שמאלנים בצבא, אי אפשר להביא זמר שמעליב שמאלנים, כך גם אי אפשר להביא זמרת. צריך לכבד את כולם. אי אפשר לעשות בצבא דברים שהם נגד התורה".

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת "אור עציון", ציין כי אם "החיילים רוצים לראות דווקא זמרת, אז שבחופשה שלהם ילכו ויראו את הזמרת הזו. למה למנוע מחיילים דתיים להשתתף באירוע כזה? אני לא מצליח להבין את ההיגיון. מבחינה אנושית וחברית, למה לגרום להם להיעדר מאירוע כזה? למה לא לקיים אירוע שבו כולם מרגישים יחד? כמו שנלחמים ביחד, צריכים להשתתף באירוע יחד".

עוד על הסערה שעורר לאחרונה מח"ט גבעתי:
מקנא במח"ט גבעתי | דעה
הציונות הדתית מגבה את המח"ט שקרא להילחם "בשם השם"
"אללה אכבר" גרסת גבעתי | דעה

שרית חדד, אייל גולן. נמרוד סונדרס
הציעה להופיע בהתנדבות. שרית חדד על הבמה/נמרוד סונדרס

לפי הפרסום אתמול, וינטר דחה את הצעתה של הצעתה של הזמרת להופיע בהתנדבות כי הדבר יפגע בחיילים הדתיים בחטיבה, וציין כי באירוע הקודם של החטיבה היו כמה נשים שהופיעו, והדתיים לא השתתפו בגלל זה. ההצעות החלופיות שעלו הן כאלה הכרוכות בעלויות כספיות, בין היתר הזמר משה פרץ. מדובר בהופעה הכרוכה בתשלום של עשרות אלפי שקלים. ההחלטה הסופית נמצאת בידיו של קצין החינוך הראשי של צה"ל.

לאחרונה עלה לכותרות שמו של מפקד חטיבת גבעתי, גם כן בהקשר לאמונתו הדתית. בתחילתו של מבצע "צוק איתן" שלח וינטר מכתב לחיזוק חייליו שהיו פרושים על גבול רצועת עזה, אשר עורר סערה בקרב גורמים שונים שמתחו ביקורת על כך שהקצין הבכיר מערב את השקפתו האישית במשימות המבצעיות. המכתב החל במילות חיזוק ללוחמים הנמצאים "בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי".

בהמשך, המכתב הפך לקריאה להילחם באויב בשם האל והדת היהודית. אני נושא עיני לשמים וקורא עמכם, 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'", נכתב. "ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך. בשם לוחמי צה"ל ובפרט לוחמי החטיבה והמפקדים עשה ויתקיים בנו מקרא שכתוב 'כי ה' אלוהיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויבכם להושיע אתכם' ונאמר אמן. יחד ורק יחד ננצח".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ניצן הורוביץ בוועדה לפתרון בעיית העובדים הזרים, מאי 2012. מגד גוזני
"צריך לכבד את כולם". הורוביץ/מגד גוזני

למרות ההגנה לה זכה היום וינטר מאנשי הציונות הדתית, גם הפעם יצאו גורמים חילוניים נגד החלטתו, כך לטענתם, לכפות את ההשקפת העולם הדתית שלו על כלל חייליו. "צה"ל לא צריך להחזיר חיילים בתשובה ולא להחדיר בהם אמונה דתית כלשהי. זה צבא, לא ישיבה. אין לזה גם שום קשר לרוח קרב או למורשת קרב", הבהיר ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ). "בצה"ל יש חילונים, דתיים ויש גם לא יהודים, וצריך לכבד את כולם: את זכותם של הדתיים לקיים מצוות, וגם את זכותם של החילונים לקיים את אורח חייהם, לא להיחשף לתפילות והטפות שנכפות עליהם ולהישאר אנשים חופשיים".

הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון טען כי המח"ט "דואג לפגיעה ברגשות חיילים אנונימיים וזאת במחיר פגיעה במחצית האוכלוסייה, הנשים בישראל, ורבים מקרב הגברים שאינם שותפים לגישתו המפלה". האם הצעד הבא יהיה ביטול הדרכת נשים בגדוד שלו, ואולי חיובן בכיסוי זרועותיהן ורגליהן והדרתן המלאה?", תהה. "האם צה"ל יאפשר למח"טים להשליט את תפיסת עולמם הדתית המפלה במציאות שבה במשרד המשפטים ממליצים להפוך את הדרת נשים לעבירה פלילית?". רגב הביע תקוותו כי "הרמטכ"ל או ראש אכ"א יתנצלו בפני שרית חדד, יזמינו אותה להופיע בפני יחידות צה?ל הלוחמות, ויבהירו למח"ט גבעתי שערכי השוויון המגדרי בצה"ל ובישראל מחייבים גם אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully