וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': לא ייתכן שאבו מאזן יוכה וחמאס יפוצה

חברת הכנסת הבהירה במשדר וואלה! כי לא יושג "פתרון של שנים" בשיחות בקהיר כי "אי אפשר להיענות לדרישות של חמאס". לדבריה, "זהו הרגע שישראל יכולה לקחת בעלות על התהליך"

מתוך משדר וואלה! חדשות

"פתרון של שנים לא יושג בשיחות האלה", כך אמרה הבוקר (שני) ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), והבהירה עם הגעת המשלחת הישראלית לקהיר כי במהלך השיחות ניתן להשיג הפסקת אש זמנית בלבד. "אי אפשר להיענות לדרישות הפומפוזיות לנמל ימי, כי לא יתכן שמי שמדבר איתנו, אבו מאזן, חוטף מכות ומי שיורה עלינו, חמאס, מקבל פרסים", טענה במשדר המיוחד של וואלה! חדשות.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
תושבי הצפון לממשלה: ”דמנו לא הפקר - טפלו במנהרות”
גורמים ביטחוניים: המימון הסעודי לעזה הוביל להפסקת האש
הפסקת אש בת 72 שעות נכנסה לתוקף בחצות

ח"כ שלי יחימוביץ באולפן וואלה!. אוגוסט 2014. בן קלמר
יחימוביץ' באולפן וואלה! חדשות, הבוקר/בן קלמר

"כרגע אנחנו רוצים הפסקת אש – למעט קומץ שרוצים להשיג את כל תאוותם, לכבוש את עזה ולהישאר בה כמה שנים", המשיכה יחימוביץ'. השלב הבא, לדבריה, הוא שישראל "צריכה לקחת יוזמה ולא להיגרר אחרי חמאס. עלינו לכנס ביוזמתנו ועידה בינלאומית עם הגורמים המתונים ולמנף את ההזדמנות שנוצרה". כל זה, לדבריה, לא עומד בסתירה לכך "שצריך להגיב באופן חזק ועוצמתי למי שפוגע בנו. זהו בדיוק הרגע בו ישראל יכולה לקחת בעלות על התהליך, ולקבוע את השלבים".

בהתייחסה ליו"ר הרשות הפלסטינית אמרה יחימוביץ': "היום שומעים פוליטיקאים, אפילו בימין, שמבינים שאבו מאזן הוא הפתרון. ברור שאם היינו יכולים לבחור את האויבים ואת השותפים שלנו – היינו בוחרים שותף חזק, ששולט ב-100% ואולי גם ציוני". עם זאת, הסבירה, "במצב הקיים באזור, כשאת שמה אותו מול מוחמד דף, אבן מאזן הוא בהחלט הפרטנר שלנו". לדבריה, במבחן התוצאה, שמרה הרשות הפלסטינית על "קשרים מצוינים" עם הדרג הביטחוני. "הייתה כאן הצלחה להשתלט על ניצני אינתיפאדה שלישית, ואחרי שאמרנו עליו (אבו מאזן) את כל ההסתייגויות הרגילות - הוא עומד יפה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפת צה"ל. 9 באוגוסט 2014. AP
"צריך להגיב באופן חזק ועוצמתי למי שפוגע בנו". תקיפת צה"ל ברצועה ביום שבת/AP

בנוגע לביקורת שהוטחה בארצות הברית על ידי גורמים בכירים במערכת הפוליטית במהלך המבצע אמרה יחימוביץ' כי ארה"ב "היא הנכס הביטחוני האסטרטגי הכי חשוב שלנו". לדבריה, "גם המלחמה הזו נעשתה במידה רבה בסיוע אמריקני. לכן אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו סיטואציה כזו של זלזול גלוי בממשל האמריקני".

"העובדה שאין כסף לרווחה ולחינוך היא אידיאולוגיה"

"היישובים הסמוכים לגדר צריכים לקבל לפני הכול חיזוק כלכלי", אמרה יחימוביץ' במשדר. לדבריה, ניתן לראות שהיישובים המבוססים יותר החזיקו מעמד במבצע. "בקיבוץ בארי למשל, כמעט שלא הייתה עזיבה", הסבירה. "יש לנו נטייה להיות נורא נדיבים בקשר לתקציבים ביטחוניים, אך לגבי תקציבים לתחומים אחרים נוהגים בקשיחות". יחד עם זאת, הוסיפה יחימוביץ' כי קיצוץ בתקציב הביטחון "אינו מתקבל על הדעת כרגע".

היא הבהירה כי היא לא מקבלת את התזה "שבגלל המלחמה אין כסף לדברים אחרים. העובדה שאין כסף לרווחה ולחינוך היא אידיאולוגיה. לשלישיית נתניהו-לפיד-בנט, שמבחינה כלכלית לפחות חולקים את אותן דעות - רוצים להקטין את השתתפותה של המדינה. זאת תפיסת העולם שלהם". לדבריה, ישראל "היא מדינה עשירה, לא ענייה. שום דבר לא יקרה אם הגרעון יעלה קצת. אנחנו עדיין מתחת למדינות ה-OCED ברמת הגירעון, אבל במספר העניים אנחנו מובילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully