וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרת נשים: שרית חדד לא תופיע בפני חיילי גבעתי

11.8.2014 / 0:08

המח"ט, אל"מ עופר וינטר, דחה הצעה להופעה בהתנדבות של הזמרת באירוע חטיבתי מחשש לפגיעה ברגשות הדתיים. ההצעות החלופיות כרוכות בעשרות אלפי שקלים. דובר צה"ל: נפסל מסיבות טכניות

שערורייה-בדרך בחטיבת גבעתי? מפקד החטיבה, אלוף-משנה עופר וינטר, דחה הצעה לקיים הופעה של הזמרת שרית חדד באירוע של החטיבה, בטענה כי הדבר עלול לפגוע ברגשותיהם של החיילים הדתיים.

האירוע תוכנן להתקיים עוד כמה ימים. לאחרונה הועלה בפני אל"מ וינטר, בעצמו חובש כיפה, הרעיון להזמין את חדד להופעה. הזמרת נענתה לפנייה ואף הסכימה להופיע בהתנדבות, אולם למרות זאת הדבר נדחה על ידי המח"ט. וינטר טען כי הדבר יפגע בחיילים הדתיים בחטיבה, וציין כי באירוע הקודם של החטיבה היו כמה נשים שהופיעו, והדתיים לא השתתפו בגלל זה.

על מכתבו של אל"מ וינטר ללוחמיו:
"שמע ישראל" אינה קיצוניות דתית
מח"ט גבעתי הוא הצבא האמיתי
אני מקנא בעופר וינטר

בוחן פתע, שרית חדד. דייב שחר
"ההצעה עדיין בתוקף". שרית חדד/דייב שחר

ההצעות החלופיות שעלו הן כאלה הכרוכות בעלויות כספיות, בין היתר הזמר משה פרץ. מדובר בהופעה הכרוכה בתשלום של עשרות אלפי שקלים. ההחלטה הסופית נמצאת בידיו של קצין החינוך הראשי של צה"ל.

אבי גואטה, מנהלה האישי של שרית חדד, אישר בשיחה עם וואלה! חדשות כי נעשתה פנייה מחטיבת גבעתי. "ההצעה עדיין על הפרק. לא ידוע לנו מעבר לכך", אמר.

מדובר צה"ל נמסר: "בשבוע הבא עתידה להתקיים עצרת לחיילי חטיבה גבעתי, ובה יופיע אמן בפני החיילים. ההחלטה בדבר זהות האמן המופיע באירוע החטיבתי התקבלה בהתאם להעדפת חיילי החטיבה. המח"ט ביקש לבחון אפשרות לקיים הופעה של הזמרת שרית חדד לצד הופעתו של הזמר משה פרץ, אך הדבר נפסל מסיבות טכניות".

בחודש שעבר: מכתב חיזוק שעורר סערה

לאחרונה עלה לכותרות שמו של וינטר, גם כן בהקשר לאמונתו הדתית. בתחילתו של מבצע "צוק איתן" שלח המח"ט מכתב לחיזוק חייליו שהיו פרושים על גבול רצועת עזה. המכתב החל במילות חיזוק ללוחמיו הנמצאים "בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי". בהמשך, המכתב הפך לקריאה להילחם באויב בשם האל והדת היהודית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
איגרת מפקד חטיבת גבעתי עופר וינטר במבצע צוק איתן. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
המכתב ששלח וינטר לחייליו בתחילת מבצע "צוק איתן"/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

"אני נושא עיני לשמים וקורא עמכם, 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'", נכתב. "ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך. בשם לוחמי צה"ל ובפרט לוחמי החטיבה והמפקדים עשה ויתקיים בנו מקרא שכתוב 'כי ה' אלוהיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויבכם להושיע אתכם' ונאמר אמן. יחד ורק יחד ננצח".

המכתב עורר סערה בקרב גורמים שונים, שמתחו ביקורת על כך שהקצין הבכיר מערב את השקפתו האישית במשימות המבצעיות. מנכ"ל תנועת ישראל חופשית, מיקי גיצין, אמר אז כי מדובר במכתב מקומם. "הוא הופך את המאבק הזה ממאבק שנלחם בטרור למאבק שהוא דתי בכל בן אדם שהוא תושב עזה. מעבר לכך, הייתי מצפה ממפקדי צה"ל לזכור שצה"ל הוא צבא העם ולא מיליציה דתית, לכן הוא צריך להכיל את כל מי שמשרת בצה"ל – חרדים, דתיים, חילוניים, יהודים ושאינם יהודים, ולהימנע מטרמינולוגיה כפי שהשתמש בה מח"ט גבעתי". גיצין אמר כי שמע תלונות על שימוש גובר בשיח דתי ובתפילות מן הסוג הזה, וטען כי מדובר בתופעה מסוכנת מאוד.

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ ומח"ט גבעתי אל"מ עופר וינטר. 2 באוגוסט 2014. דובר צה"ל
מח"ט גבעתי עם הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, במהלך המבצע/דובר צה"ל

לפני כשבועיים התייחס מח"ט גבעתי לביקורת בנושא ודחה אותה מכל וכל. "מי שתקף אותי בגין המכתב ראה כנראה כלי נשק רק בתמונות, לא היה בחיים שלו בקרב ואינו יודע מהי רוח לחימה", אמר בריאיון לעיתון החרדי "משפחה". "כתבתי לחיילי את מה שהרגשתי בלבי. זו זכותי המלאה", הוסיף.

(עדכון ראשון: 20:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully