וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוער שהודח בשל "קיצוניות דתית" סיים קורס קצינים

10.8.2014 / 9:26

לאחר שהודח כי "לא מוכן לראות אישה עושה פזצטא", קיבל הצוער הזדמנות לחזור על הקורס, ועם סיומו הוא אף קיבל את סיכת המ"מ ממפקד הבה"ד. עם זאת, חברו ציין: "לא חוזר בו"

הרמטכ"ל בני גנץ טקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1, פברואר 2013. עומר מירון
הרמטכ"ל בני גנץ טקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1, פברואר 2013/עומר מירון

עמית (השם המלא שמור במערכת), הצוער הדתי תושב ירושלים שהודח לפני שלושה חודשים מקורס קצינים בבה"ד 1 בשל "קיצוניות דתית", סיים השבוע את קורס הקצינים. זאת, לאחר שניתנה לו האפשרות לשוב אליו – כך נודע לוואלה! חדשות. כמחווה אישית, ולאחר שהשלים את רוב משימותיו, העניק לו מפקד בה"ד 1, אל"מ אבי גיל, את סיכת המ"מ בטקס הסיום.

הקצין בן ה-21 היה אמור לסיים במאי האחרון את קורס הקצינים שהתחיל מטעם יחידת מגלן שבה הוא משרת, ובסיומו לקבל תפקיד בכיר ביחידה. עם זאת, שבוע לפני סיום הקורס הוא זומן לשיחה אצל אל"מ גיל וקיבל את ההודעה על הדחתו מהקורס. "אין מקום לקצינים קיצוניים בצה"ל", נאמר לו בהודעת ההדחה. זאת, על רקע סירובו להשתתף בדיון על יהודים משיחיים ובשל סירובו להשתתף באימון גופני מעורב עם בנות. במסמך ההדחה צוינו הסיבות האלו, ובין היתר נכתב כי הוא ציין ש"איננו מוכן לראות אישה עושה פזצטא".

כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
"המחלוקת על רפיח - בין חמאס ומצרים, לא קשורה לישראל"
רב נרצח בדרך לבית כנסת במיאמי, מצוד אחרי חשודים
בפעם השלישית: ארה"ב תקפה יעדי טרור בעיראק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צוער לא יכול בשם חופש האמונה שלו, לשלול אמונות אחרות". מכתב ההדחה של הצוער מבה"ד 1/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצוער, שלמד במכינה הקדם צבאית בעלי ובצעירותו בתיכון דתי פלורליסטי בירושלים, התאכזב קשות מההדחה אך סירב לוותר על אמונותיו וערער על ההחלטה בפני מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור. לדאבונו של עמית, אלוף צור תמך בהחלטתו של מפקד בה"ד 1 והותיר את הדחתו של הצוער מהקורס בעינה, אך אמר לו שהמניעים להדחתו כלל לא היו על רקע "קיצוניות דתית".

לאחרונה ניתנה לו הזדמנות להתחיל את הקורס מחדש והוא החליט לנצל אותה. "לא היה קל לעמית לחזור על הכול פעם נוספת", סיפר מקורב אליו בשיחה לוואלה! חדשות, "אבל בסך הכול הוא שמח שהוא עמד על עקרונותיו. בדיעבד, הוא צבר בזכות זה ניסיון מבצעי חשוב במסגרת מבצע 'צוק איתן'". עם זאת, ציין המקורב כי הצוער לא חזר בו מהמעשים שבגינם הודח, ואילו היה נתקל שוב במצבים דומים היה נוהג באותה הדרך.

הוא הוסיף על תחושותיו של עמית, כי "הרצון שלו לתרום למדינה לא נחלש". לדבריו, "במהלך הקורס הנוסף למד צוות הבה"ד להכיר אותו טוב יותר, ומתוך כך התגברה ההערכה שלהם אליו. אני יכול רק לקוות שגם נעשתה הפקת לקחים, ובעתיד לא יתייגו התנהגות דתית נורמטיבית כקיצונית".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully