וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאיים: נחדש את הירי בתום הפסקת האש

הזרוע הצבאית של הארגון הודיעה כי כשיפקעו 72 שעות ההפוגה ביום שישי, תשוב לשגר רקטות. "ניסיון להביא לוויתורים מצד ישראל". אבו מרזוק: "לא הוסכם על הארכת הפסקת האש"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בעוד משלחת מטעם חמאס מנהלת מגעים בלתי-ישירים עם ישראל בקהיר בנוגע להפסקת אש, הזרוע הצבאית של חמאס גדודי עז א-דין אל-קסאם הודיעה אמש (רביעי) כי אנשי הזרוע וכן פעילי הג'יהאד האיסלאמי נערכים לחדש את הירי ביום שישי, עם פקיעת 72 השעות שהוקצבו להפסקת האש – זאת על פי דיווח בסוכנות הידיעות של חמאס "א-רסאלה" מפי גורם בכיר בזרוע. ההודעה מהווה ככל הנראה ניסיון להביא לוויתורים מצד ישראל במשא ומתן בקהיר.

המשלחת מטעם ישראל הגיעה אתמול בערב לבירת מצרים לשיחות עם המשלחת הפלסטינית בתיווך מצרי, העוסקות בדרישות שני הצדדים להפסקת אש קבועה. אמש התפרסמו דיווחים שלפיהם סוכם על הארכת הפסקת האש, אולם לא היה לכך אישור מפי גורמים רשמיים. בכיר חמאס אסמאעיל רדואן מסר ל"א-רסאלה" כי לא הושגה הסכמה להארכת הרגיעה, משום שטרם נענו דרישות הארגון. גם סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק, הנמצא בקהיר, הודיע בטוויטר: "אין הסכם להארכת הפקסת האש". גם ראש ממשלת חמאס לשעבר איסמעיל הניה כתב בחשבון הטוויטר שלו כי לא הושגה הסכמה בנושא.

גורם ישראלי בכיר אמר לוואלה! חדשות כי ישראל תסכים להארכת הפסקת האש. "כאשר נענינו בחיוב להצעה המצרית המקורית לפני שלושה שבועות, היינו מוכנים לעשות זאת ללא הגבלת זמן", אמר הגורם. "הפסקת האש הנוכחית החלה בעקבות בקשת חמאס, שהבין באיחור ניכר שאין לו מנוס מקבלת היוזמה המצרית. אנחנו מעוניינים לתת הזדמנות ליוזמה הזו, שישראל קיבלה כבר בשבוע הראשון ללחימה".

עוד על הלחימה נגד חמאס:
הרמטכ"ל: "נפגע בבכירי חמאס בכל מקום שנוכל"
הטעויות של חמאס, הלקחים של ישראל: סיכום המבצע
תיעוד: משגר רקטות של חמאס נחשף בלב שכונת מגורים

שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל 29 ביולי 2014. רויטרס
חמאס מאיים לחדש את הירי. שיגור רקטה מעזה לישראל/רויטרס

בראש המשלחת שיצאה מישראל עומד ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד. מלבדו משתתפים במשלחת שני קצינים בכירים, בהם מתאם הפעולות בשטחים אלוף יואב מרדכי. השליח המיוחד של ראש הממשלה יצחק מולכו, שעל פי גורמים שונים היה צפוי להשתתף אף הוא בשיחות, אינו בין חברי המשלחת. משרד החוץ האמריקני מסר כי שליח ארצות הברית, פרנק לונסטין, יגיע עוד היום לקהיר כדי לנסות לעזור בתיווך השיחות.

חבר הלשכה המדינית של חמאס וחבר המשלחת הפלסטינית לקהיר עזת א-רשק מסר ל"א-רסאלה" כי המשלחת הפלסטינית לא קיבלה תשובה מישראל בנוגע לדרישות שהגישה דרך מצרים. כמו כן, הזהיר א-רשק מפני סחבת בהיענות לדרישות, והצהיר: "ההתנגדות מוכנה לחזור ללחימה".

א-רשק אמר עוד כי המשלחת הפלסטינית דבקה בדרישותיה, ובהן הסרת המצור על רצועת עזה, שחרור אסירים, הקמת נמל ימי ונמל אווירי ברצועת עזה ופתיחת מעבר בינה לבין הגדה המערבית. באשר להארכת הפסקת האש אמר א-רשק כי את ההחלטה בנושא יקבלו הפלגים בשטח, והיא תלויה בהתפתחויות המשא ומתן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ועידת ישראל לעסקים , דצמבר 2012. בן קלמר
חבר המשלחת הישראלית, עמוס גלעד/בן קלמר

מוקדם יותר אתמול מסר גורם דיפלומטי גרמני לסוכנות הידיעות רויטרס כי גרמניה, צרפת ובריטניה הציעו לחדש את נוכחותה של משלחת מטעם האיחוד האירופי במעבר רפיח, המחבר בין הרצועה לבין מצרים, לתנועת תושבי עזה - אחת הדרישות של חמאס במשא ומתן להפסקת אש. על פי הגורם, שר החוץ של גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, ועמיתיו מצרפת ומבריטניה, לורן פביוס ופיליפ המונד, תומכים בהפעלתו מחדש של המעבר, המהווה את צינור הגישה העיקרי של הפלסטינים המתגוררים ברצועה לעולם.

כבר לפני כמה ימים הגיעו בכירים אירופיים רמי דרג לקהיר כדי להציג את היוזמה להסיר את המצור מעל רצועת עזה, שמבסגרתה יגיעו משקיפים אירופיים למעבר רפיח ולמעברים נוספים. על פי דיווח ברשת "אל-ערביה" בסוף השבוע, הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, תומכת ביוזמה.

(עדכון ראשון: 22:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully