וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד "כיפת ברזל" בגוש דן: "עוברים להסתכל צפונה"

רב-סרן שי קוגניצקי סיפר כי "גוש דן הוא מרחב מורכב, אבל במבחן התוצאה אף רקטה לא פגעה בנתב"ג". הוא הוסיף כי "כל הפסקות האש הקודמות הופרו. נישאר מוכנים, גם לאתגרים בצפון"

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף, ניב אהרונסון, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מפקד סוללת "כיפת ברזל" בגוש דן, רב-סרן שי קוגניצקי, סיפר היום (רביעי) על פעילותה של המערכת ברחבי הארץ במהלך מבצע "צוק איתן". "יירטנו יותר מ-500 מטרות שהלכו לשטחים בנויים", סיפר רס"ן קוגניצקי. "גוש דן הוא מרחב מורכב - יש פה כשני מיליון איש, מרחב אורבני צפוף ותנועת מטוסים בלתי פוסקת, אבל במבחן התוצאה שום דבר לא פגע בנמל התעופה בן גוריון, ובטיחות הטיסות נשמרה כל הזמן".

"מאז מבצע 'עמוד ענן' הפקנו לקחים, וגם עכשיו אנו עושים זאת", הוסיף רס"ן קוגניצקי. "כל הפסקות האש הקודמות הופרו ונישאר מוכנים עוד הרבה זמן, כשאנו ממשיכים ומסתכלים בעיקר צפונה, שם אנו צופים אתגרים יותר גבוהים".

מלחמה בדרום - כל הכותרות
הרמטכ"ל: "נפגע בבכירי חמאס בכל מקום שנוכל"
"אתם טועים אם אתם חושבים שזה נגמר. ללא הישג - חמאס יילחם"
טיבי לאובמה: ילדי עזה לא ראויים לחיים ולחירות?

יירוט מעל גוש דן, יולי 2014. שלום פרץ, תמונות גולשים
יירוט בשמי גוש דן במהלך מבצע "צוק איתן"/תמונות גולשים, שלום פרץ

מפקד פלגת שיגור בסוללה בגוש דן, סגן-משנה דון לשם, סיפר כי "בלחימה הזו יצא לי להגן על הבית, והאחריות על הכתפיים הייתה גדולה מאוד. אני חושב שעמדנו בזה בצורה טובה. חשוב לציין שהמערכת לא אוטומטית. יש אנשים שיושבים במהלך כל שעות היממה מאחורי המסכים ומקבלים את ההחלטות בזמן אמת".

סמל דין יהושע, מיירט בסוללה, תיאר את מה שעבר עליו במהלך המבצע והשיגורים לעבר המרכז. "כל המשפחה שלי גרה כאן. ואחרי כל פעם שהיה יירוט, התרגשנו מחדש. כל פעם חשבנו איפה זה היה יכול לפגוע ומה היו ההשלכות לכך. המשפחה שלחה לי כל הזמן הודעות כי כולם סקרנים לדעת מה קורה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כיפת ברזל מיירטת מעל אשדוד, יולי 2014. רויטרס
מערכת "כיפת ברזל" משגרת טיל "טמיר" לעבר רקטה, בשמי אשדוד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully