וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג בפיגוע הדריסה בירושלים: אב ל-5 ממאה שערים

5.8.2014 / 0:11

חברו של אברהם וואלעס בן ה-29 סיפר כי הוא לא היה אמור להיות באזור, אך המפקח הקבוע באתר הבנייה שממנו יצא המחבל ביקש שיחליף אותו. "הוא היה איש צנוע, שלא פגע בזבוב"

צילום: עומר מירון, דרור ניסים, משה יפרח, מד"א, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

ההרוג בפיגוע הדריסה אתמול (שני) בירושלים הוא אברהם וואלעס, בן 29, תושב שכונת מאה שערים בירושלים. וואלעס משתייך לחסידות "תולדות אהרון" המתבדלת מהמדינה. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים, הגדולה בהם בת עשר בלבד.

בזמן הפיגוע שהה וואלעס באתר בנייה בשכונת שמואל הנביא, שם שימש כמפקח מטעם "אתרא קדישא", ארגון שמטרתו למנוע חילולי קברים בארץ. "המפקח הקבוע מבית שמש ביקש ממנו שיחליף אותו", סיפר לוואלה! חדשות חברו, גבריאל שישא. "הוא במקור לא היה אמור להיות שם. תמיד הוא עובד במפעל לייצור ציציות בירושלים".

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות
חייל נפצע קשה מירי בהר הצופים בירושלים; מצוד אחר היורה
הרוג וחמישה פצועים בפיגוע דריסה בירושלים
המחבל מפיגוע הטרקטור: צעיר בן 23 ממזרח ירושלים

אברהם וואלעס ההרוג בפיגוע הדריסה בירושלים 4 באוגוסט 2014. באדיבות המשפחה
"העדיף לחיות בעוני ותמיד להסתפק במועט". אברהם וואלעס/באדיבות המשפחה

זמן קצר לאחר שנקבע מותו, קיבלה אשתו את הידיעה על כך. "היא מאד חזקה", סיפר מקורב למשפחה. "היא ביקשה להודיע לילדים ונכנסה איתם לתוך החדר בבית. החוזק שלה ככל הנראה השפיע גם עליהם. הם כנראה עדיין לא מבינים כל כך מה קרה". חבריו סיפרו כי הוא היה "איש צנוע, אף פעם לא פגע בזבוב. הוא העדיף לחיות בעוני ותמיד להסתפק במועט". בחסידות שאליה הוא משתייך הוכו בהלם עם קבלת הבשורה על מותו. מסע ההלוויה יצא הלילה בשעה 22:00 מבית המדרש "תולדות אהרון" בשכונת מאה שערים, משם הגיעו המשתתפים להר הזיתים, שם נטמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
זירת פיגוע הדריסה, אתמול/נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
זירת האירוע, אתמול/נועם מושקוביץ

חמישה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל בפיגוע הדריסה ברחוב משה זקס בירושלים. מחקירה ראשונית עלה כי מוחמד נאיף ג'עאביס, בן 23 מג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, שעבד באתר הבנייה הסמוך, נהג בטרקטור ובתחילה פגע בוואלעס. הוא נפצע באורח אנוש ובתום מאמצי החייאה נקבע מותו.

לאחר מכן המשיך המחבל בנסיעתו ופגע באוטובוס ריק מנוסעים של חברת "קווים" והפך אותו. לוחם מיחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר, שהיה במקום יחד עם שני שוטרים, ירה במחבל והרגו. ארבעה מבין הפצועים פונו לבית החולים הדסה הר צופים ופצוע נוסף לבית החולים שערי צדק. פועלים שהיו באתר הבנייה שהמחבל עבד בו הוכנסו לתוך אוטובוס שהיה במקום מחשש שייעשה בהם לינץ'.

(עדכון ראשון: 18:44)

חרדים בירושלים אחרי פיגוע הדריסה ברחוב זקס שבו נהרג אדם אחד וחמישה נפצעו. 4 באוגוסט 2014. רויטרס
חרדים סמוך לזירה בבירה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully