וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג וחמישה פצועים בפיגוע דריסה בירושלים

4.8.2014 / 13:46

תושב מזרח ירושלים נהג בטרקטור ברחוב זקס ודרס למוות הולך רגל כבן 30. לאחר מכן, פגע באוטובוס ריק מנוסעים והפך אותו. לוחם שב"ס שהיה במקום ירה בו למוות: "במצב כזה לא חושבים, עושים"

צילום: דרור ניסים, משה יפרח, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

המתיחות הביטחונית בשל המלחמה בדרום נותנת את אותותיה גם באזורים נוספים: הולך רגל כבן 30 נהרג היום (שני) בצהריים וחמישה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל בפיגוע דריסה ברחוב משה זקס בירושלים. מחקירה ראשונית עלה כי מחבל בשם מוחמד נאיף ג'עאביס, בן 23 מג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, שעבד באתר בנייה סמוך, נהג בטרקטור ובתחילה פגע באדם שהלך ברגל בסמוך לאתר בנייה ברחוב. הגבר נפצע באורח אנוש ובתום מאמצי החייאה נקבע מותו.

לאחר מכן המשיך המחבל בנסיעתו ופגע באוטובוס ריק מנוסעים של חברת "קווים" והפך אותו. כתוצאה מכך, חמישה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל. לוחם מיחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר, שהיה במקום יחד עם שני שוטרים, ירה במחבל והרג אותו. ארבעה מבין הפצועים פונו לבית החולים הדסה הר צופים ופצוע נוסף לבית החולים שערי צדק. פועלים שהיו באתר הבנייה שהמחבל עבד בו הוכנסו לתוך אוטובוס שהיה במקום מחשש שייעשה בהם לינץ'.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הלוחמים איתרו פצצות בבית ברפיח ותלו בו דגל ישראל
"ארה"ב שוב פועלת מול קטאר כדי להשיג הפסקת אש"
ישראל נוצרת את האש; ליברמן: "לשקול מנדט של האו"ם בעזה"

זירת פיגוע הדריסה בירושלים, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
האוטובוס ההפוך בזירת הפיגוע, היום/נועם מושקוביץ

"טרקטור גדול הפך אוטובוס של חברה שנוסעת לביתר עילית", אמר חובש איחוד הצלה שרגא הופמן שהגיע לטפל בפצועים במקום. "האוטובוס הפוך על צדו. הנס הגדול שזו התחנה הראשונה של האוטובוס ולכן הוא יחסית היה ריק מנוסעים".

אריאל טוויטו, לוחם יחידת "נחשון" שירה במחבל שחזר את שאירע: "כשראיתי את ההטרקטור היה ברור לי שזה פיגוע", אמר. "יריתי שני כדורים, עליתי לטרקטור ואז הוא זרק אותי מהטרקטור. בשלב זה יריתי את הכדורים האחרונים שנותרו לי בלי לחשוב בכלל. עשיתי בדיוק מה שכל אזרח וכל שוטר וכל בנאדם היה עושה. במצב כזה לא חושבים, עושים".

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פריינטי, הגיע לזירת האירוע ואמר כי "מחבל שעבד באתר בנייה כאן פגע באזרח יהודי. במהלך הנסיעה הוא נתקל באוטובוס והפך אותו על צדו. לוחם של יחידת 'נחשון' ושני שוטרים נוספים הבחינו באירוע, פתחו לעברו באש והרגו אותו". "נמנע אירוע חמור יותר בזכות תגובה מהירה של השוטרים", הוסיף פריינטי. "אנו חוקרים את האירוע ביחד עם שירות הביטחון הכללי".

מלחמה בדרום - עדכונים שוטפים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע הפגיעה באוטובוס/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת ניסיון פיגוע – ירושלים, 4 באוגוסט 2014. גוגל, צילום מסך
האזור בו אירע הפיגוע/צילום מסך, גוגל

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', הגיע גם הוא לזירת הפיגוע ושיבח את ערנותו של טוויטו במהלך האירוע. "התגובה המהירה הצילה את חיי אדם", אמר אהרונוביץ'. לדבריו, המשטרה חוקרת כעת האם המחבל פעל לבדו או שנשלח בתום הכנה מסודרת של תשתית טרור מאורגנת. "לקחנו בחשבון שיהיה אירוע מן הסוג הזה. משטרת ירושלים מתוחה עד הסוף, היא עובדת בפריסה מלאה", הוסיף. "יש הרבה כוחות, גם של מג"ב וגם של יחידות מיוחדות. נושא של מפגע נלקח בחשבון". אהרונוביץ' הדגיש כי "ירושלים היא מרכז, היא מוצפת שוטרים, ונמשיך לתת לה כוחות רבים".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר עם הגעתו למקום הפיגוע: "האירוע מאחורינו, ניתן למשטרה לעשות את כל בדיקותיה. לצערי יש לנו נפגע, אבל בהתחשב בנסיבות ובחומרה שיכלה להיות, אני חושב שכל הכבוד למשטרת ירושלים. אני מבקש מכל התושבים לשמור על הערנות שכן דבר כזה יכול לקרות בכל מקום בארץ".

זמן קצר לאחר הפיגוע פרסמה תנועת חמאס הודעת תמיכה בו. "אנו מברכים על פעולת הגבורה שביצע פלסטיני חופשי מבני ירושלים", נטען. "פעולת זו מהווה תגובה טבעית על פשעי ישראל נגד האזרחים בני עמנו. אנו קוראים לבנינו בגדה המערבית ומירושלים לבצע פעולות נוספות כאלה. דבר זה לא מצריך החלטה או אישור מכל גורם שהוא".

פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. יולי 2014. נועם מושקוביץ
הטרקטור ששימש את המחבל בביצוע הפיגוע/נועם מושקוביץ

ב-7 באוקטובר 2013 אירע פיגוע הדריסה האחרון בבירה. פלסטיני נהוג במחפרון התפרץ אל בסיס צבאי מצפון לירושלים. חייל אחד נפצע באורח קל. המחבל, אחיו של מפגע באירוע דומה מ-2009, נורה ונהרג.

בחודש מרץ 2009 התנגש נהג טרקטור בניידת משטרה ברחוב גולומב פינת שדרות בגין בירושלים. בכלי הרכב היו שני שוטרים שנפצעו באורח קל. זמן קצר לאחר מכן, ירו שוטר ומתנדב מיחידת התיירות של מחוז ירושלים לעבר המחבל ופצעו אותו אנושות. נהג מונית שעבר בסמוך לזירת הפיגוע ירה אף הוא לעבר המחבל שמת בדרכו לבית החולים. צוותים גדולים של משטרה ומגן דוד אדום הגיעו למקום ופינו את הפצועים לקבלת טיפול בבית החולים "הדסה עין כרם". המחבל שביצע את הפיגוע הוא מרעי אל רדיידה, תושב בית חנינא בן 26. הוא היה נשוי ואב לילד.

כמה חודשים קודם לכן, בחודש יולי 2008, דרס למוות תושב צור באהר שלושה אזרחים ישראלים באמצעות טרקטור. המחבל חוסל לאחר זמן קצר על ידי חייל ואזרח שהיו במקום.

פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. יולי 2014. נועם מושקוביץ
חיילים בזירת הפיגוע/נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. יולי 2014. נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. יולי 2014/נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. יולי 2014. נועם מושקוביץ
חוקרים במקום הפיגוע/נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. יולי 2014. נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. יולי 2014/נועם מושקוביץ
השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ומפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, בזירת פיגוע הדריסה בירושלים, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
השר לביטחון הפנים במקופ הפיגוע/נועם מושקוביץ
זירת פיגוע הדריסה בירושלים, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
זירת פיגוע הדריסה בירושלים, אוגוסט 2014/נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. יולי 2014. נועם מושקוביץ
פיגוע דריסה בירושלים מול מלון עץ הזית. יולי 2014/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully