וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמו שמות ההרוגים בהיתקלות לוחמי גבעתי ברפיח

באירוע בדרום הרצועה, שבו לפי החשש נפל בשבי סגן משנה הדר גולדין, בן 23 מכפר סבא, נהרגו שני לוחמים מהחטיבה: רב-סרן בניה שראל, בן 26 מקריית ארבע וסמל-ראשון ליאל גדעוני, בן 20 מירושלים

צילום: רויטרס, שי מכלוף, יותם רונן; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

דובר צה"ל התיר הערב (שישי) לפרסם את שמותיהם של שני לוחמי חטיבת גבעתי שנהרגו בשעות הבוקר בהיתקלות עם מחבלים בדרום רצועת עזה, שבה על פי החשש גם נלקח בשבי חייל נוסף, סגן משנה הדר גולדין, בן 23 מכפר סבא. ההרוגים הם רב-סרן בניה שראל, בן 26 מקריית ארבע וסמל-ראשון ליאל גדעוני, בן 20 מירושלים. הודעות נמסרו למשפחותיהם. סמל-ראשון גדעוני יובא למנוחות ביום ראשון בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. רב-סרן שראל הועלה מדרגת סרן לדרגת רב-סרן לאחר מותו. טרם נמסר מועד הלווייתו. מתחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו 63 קצינים, נגדים וחיילים.

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות
נתניהו: "חמאס וארגוני הטרור יישאו בתוצאות מעשיהם"
הריאיון עם החייל הנעדר: "חונכתי למסירות לארץ"
קצין בכיר: "דיללנו את הכוחות בשטחי הכינוס"

ליאל גדעוני ובניה שראל שנפל בעזה. דובר צה"ל
סמל-ראשון ליאל גדעוני ורב-סרן בניה שראל/דובר צה"ל

רס"ן שראל, מפקד פלוגה בגדוד הסיור של החטיבה, היה אמור להתחתן בעוד שלושה שבועות עם ארוסתו גלי. הוא השאיר אחריו זוג הורים – שלום ומיכל - ושבעה אחים ואחיות. הלווייתו תתקיים במוצאי שבת בבית העלמין ביישוב.

"בניה חי את החיים במלואם, הוא אהב לעשות את מה שידע הכי טוב – להנהיג", ספדה לו אחותו רחל. "הוא יצא להגן על הארץ שאותה אהב בנפשו בחיוך, בכובד ראש ובאהבה עצומה. כל מעשיו היו אמונתו, והמלחמה האחרונה שבה השתתף להגנת העם והארץ הייתה כל הווייתו".

"הבוקר נפל בקרב אחד מטובי בניה של קריית ארבע", ספד לו ראש מועצת קריית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר. "בניה, שנולד וגדל כאן בעיר האבות, היה בחור ערכי ומלח הארץ שנקטף במהלך קרב על קידוש השם ועל קדושת הארץ. דמותו שימשה מופת וגאווה לישוב כולו, והקהילה כולה מבכה ואבלה את נפילתו. זוהי אבדה גדולה לישוב ולעם ישראל כולו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סמל-ראשון ליאל גדעוני. באדיבות המשפחה
"הוא כבר לא יראה אליפות של הפועל ירושלים בכדורסל". סמל-ראשון ליאל גדעוני/באדיבות המשפחה

סמ"ר גדעוני, בן 20 מירושלים, הותיר אחריו זוג הורים – אלי ומזל – ושלושה אחים. יובא למנוחות ביום ראשון בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. אביו אלי סיפר בדמעות שליאל חלם לשרת כלוחם. "זה היה החלום שלי - הבן גדול צנחן, אחיו היה ביהלום ועוד אח בעורב גבעתי. הוא אמר שיהפוך את העולם ויהיה קרבי".

"ליאל היה חייכן. בכל סיטואציה ובכל מצב היה מחייך", ספד לו אחיו ציון. "הוא כל הזמן צחק, סיפר בדיחות - היה הליצן של הארוחות ביום שישי. זה לא נתפס שאני מדבר עליו בלשון עבר". ליאל, סיפר אחיו, היה גם אוהד מושבע הפועל ירושלים בכדורסל. "קניתי לו מנוי לפני שבועיים", אמר ציון. "אנחנו אוהדים של הקבוצה הרבה שנים. הוא לא יראה אליפות של הפועל".

כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 01 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בדרכם לרצועת עזה אחרי ההיתקלות ברפיח, היום/רויטרס

האירוע התרחש בסמוך לשעה 9:00, כשעה לאחר כניסת הפסקת האש ההומניטרית לתוקף, החלו חיילים מחטיבת גבעתי לפעול במרחב רפיח, במרחק של כקילומטר וחצי מגדר המערכת בתוך השטח הפלסטיני על מנת לאתר פתח מנהרה. בשעה 9:40 נשמע פיצוץ עז בתוך מבנה שבו שהה חלק מהכוח.

זמן קצר לאחר מכן, התברר כי כמה מחבלים החלו לצאת מתוך פירי מנהרה ולהסתער לעבר הכוח הישראלי. אחד מהם היה מחבל מתאבד, והנוספים היו חמושים ככל הנראה ברובים. בשלב זה נפגע הכוח, וככל הנראה נלקח סגן-משנה הדר גולדין, לוחם בחטיבת גבעתי בן 23 מכפר סבא, בשבי. במהלך האירוע, נהרגו כאמור רס"ן שראל וסמ"ר גדעוני. כוחות נוספים הגיעו אל המקום והחלו לסרוק את הזירה. המידע הועבר למפקד הכוח מיד לאחר מכן הופעל נוהל לאיתור חייל שבוי.

היום ה-25: חשש כבד לחטיפת חייל צה"ל באזור רפיח. יותם רונן
עשן מיתמר באזור רפיח לאחר הפצצה כבדה/יותם רונן

סמוך לשעה 10:00 התחילה הרעשה ארטילרית כבדה משטח מדינת ישראל, וכתוצאה מכך נפגעו מבנים בשטח רפיח. במקביל, טנקים שפעלו במסגרת החטיבה פותחים באש, כמו גם כלי טיס של חיל האוויר.

כ-40 דקות לאחר מכן, החלו להתקבל דיווחים פלסטיניים על כך שכוחות צה"ל כיתרו אזור גדול בין השטחים החקלאיים לשטחים הבנויים בסביבה. כתוצאה מחילופי האש במקום, נהרגו יותר מ-30 פלסטינים ונפצעו לפחות 200 נוספים.

שעה 11:30, גורמים במערכת הביטחון העבירו מסר למצרים, שלפיו ככל הנראה נלקח סג"מ גולדין בשבי על ידי כוח של חמאס. סמוך לשעה 12:20, על רקע המשך חילופי האש בין כוחות צה"ל לבין כוח חמאס, שני חיילים נפצעו ופונו בדחיפות לבית החולים סורוקה בבאר שבע באמצעות מסוק.

היום ה-25: חשש כבד לחטיפת חייל צה"ל באזור רפיח. רויטרס
היום ה-25: חשש כבד לחטיפת חייל צה"ל באזור רפיח/רויטרס

מדובר צה"ל נמסר כי הצבא מקיים מאמצים מבצעיים ומודיעיניים נרחבים לאיתורו. כמו כן, הודעה נמסרה למשפחתו. לדברי קצין בכיר, לא ברור אם החייל השבוי נפצע במהלך האירוע.

בנימין נתניהו וג'ון קרי הערב בקריה בתל אביב, יולי 2014. מוטי מילרוד, הארץ
"חמאס ויתר ארגוני הטרור יישאו בתוצאות", ראש הממשלה נתניהו לקרי/הארץ, מוטי מילרוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים לאפשרות שקצין צה"ל נשבה בידי חמאס, ואמר כי הארגון "יישא בתוצאות". בשיחה עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, הוסיף נתניהו כי למרות הצהרתו המשותפת עם מזכ"ל האו"ם, שלפיה התקבלו ערבויות מחמאס ומארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה לנצור את האש החל מהשעה 08:00 בבוקר, הפלסטינים הפרו באופן חד-צדדי ובוטה את הפסקת האש ההומניטרית ותקפו אחרי השעה 09:00.

"כתוצאה מהתקיפה נהרגו שני חיילי צה"ל וקיים חשש לחטיפת חייל נוסף - זאת כאמור אחרי כניסתה של הפסקת האש לתוקף", אמר נתניהו לקרי. הוא עוד אמר לו כי חמאס וארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה "יישאו בתוצאות מעשיהם", וכי ישראל תנקוט את כל הפעולות הנדרשות נגד אלה שקוראים להשמדתה ומבצעים טרור נגד אזרחיה.

הבית הלבן גינה את התקיפה. "מדובר בהפרה ברברית של הסכם הפסקת האש", אמר דובר הבית הלב ג'וש ארנסט ל-CNN. הוא קרא לחמאס לשחרר את החייל השבוי והוסיף כי שר החוץ קרי כבר שוחח עם נתניהו בנוגע לצעדים הבאים במשבר ברצועת עזה.

מ"פ שריון שנלחם בעזה: "המוטיבציה גבוהה למרות המרחק מהבית". יותם רונן
כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה, היום/יותם רונן
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully