וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו לריאיון עם החייל הנעדר: "חונכתי לאהבת הארץ"

סג"מ הדר גולדין, שלפי החשש נפל בשבי חמאס, התארס לזוגתו לפני חודשיים. את קורס הקצינים הוא עשה עם אחיו התאום, והם סיפרו בריאיון לערוץ 7: "על כל אחד להיות מוכן לסחוב את האלונקה"

ההקלטה באדיבות ערוץ 7

סגן-משנה הדר גולדין בן ה-23, הקצין הנעדר שעל פי החשש נפל בשבי חמאס בהיתקלות עם מחבלים ברפיח הבוקר (שישי), גדל במשפחה ציונית-דתית בכפר סבא, להורים חדווה ושמחה, מומחה ליהדות אשכנז באוניברסיטת תל אביב, עם שלושה אחים, בהם אח תאום. הוא למד בישיבה התיכונית "אמי"ת כפר בתיה" ברעננה, ובהמשך למד במכינה הקדם-צבאית עלי, יחד עם אחיו התאום. רק לפני חודשיים הוא התארס לבת זוגו.

הדר ואחיו התאום, המשרת ביחידה מובחרת, הגיעו יחד גם לקורס הקצינים. לאחר שסיימו את הקורס, העניקו השניים ריאיון משותף לאתר ערוץ 7 וסיפרו בין היתר על המסורת של שירות קרבי במשפחתם. "גדלנו על אהבת העם והארץ. גם הסבים שלנו, ניצולי שואה, השתתפו במלחמת העצמאות. אבא שלנו מג"ד במילואים, זה משהו מהבית. אצלנו אין הרבה דיבורים, אבל יש בעיקר את החיים, הרבה חינוך, הרבה אהבת הארץ ובעיקר חינוך לדעת לקבל החלטות", סיפרו האחים.

המלחמה בדרום - כל הכותרות:
"כשהודיעו לנו שגל נהרג קפאתי, לא הצלחתי לזוז"
חשש: סג"מ הדר גולדין נלקח בשבי ברפיח. כך זה קרה
למרות הפסקת האש: חילופי אש בדרום רצועת עזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין משפחה טובה ממנה". סגן-משנה הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גידלו אותנו עם הרבה אהבה לשליחות, ועם הרצון להתקדם ולתת. אנחנו חושבים שכל אחד צריך לדעת להתמסר ולתת, ולאו דווקא בשרות קרבי אלא בכל תחום, להיות תמיד מוכן לסחוב את האלונקה ביחד מתוך מסירות למען העם והארץ", אמרו הדר ואחיו.

בעקבות הדיווחים על מה שאירע, הגיע ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, לבקר את משפחת גולדין, אך המשפחה, המתכנסת בבית, ביקשה ממנו ללכת. "מדובר במשפחה ציונית מאוד חזקה. אין משפחה טובה ממנה ויתמודדו עם זה", אמר חבר המשפחה מחוץ לבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עשן מיתמר מעל מבנים ברפיח בדרום רצועת עזה במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
תקיפות צה"ל באזור רפיח/רויטרס

האירוע שבו ייתכן שנחטף גולדין החל בסביבות השעה 9:40, אז חדרו כמה מחבלי חמאס מפתח מנהרה לתוך מתחם שבו שהה יחד עם לוחמים נוספים מחטיבת גבעתי באזור רפיח שבדרום רצועת עזה. המחבלים פתחו באש לעבר הכוח, ובמקביל התפוצץ אחד מהם באמצעות מטען שנשא על גופו וגרם לפציעתם של כמה לוחמים. שניים מהם פונו במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ושם נקבע מותם.

בצה"ל חוששים שבמהלך ההמולה שנוצרה באירוע שבו המחבלים את גולדין. כוחות נוספים הוזעקו למקום והחלו לסרוק את הזירה. המידע הועבר למפקד הכוח ומיד לאחר מכן הופעל נוהל לאיתור חייל חטוף. הודעה נמסרה למשפחתו. לדברי קצין בכיר, לא ברור מה מצבו.

הבית הלבן לחמאס: שחררו את החייל

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בצהריים עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בנושא. נתניהו אמר ל קרי כי למרות הצהרתו המשותפת עם מזכ"ל האו"ם, שלפיה התקבלו ערבויות מחמאס ומארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה לנצור את האש החל מהשעה 08:00 בבוקר, הפלסטינים הפרו באופן חד-צדדי ובוטה את הפסקת האש ההומניטרית ותקפו אחרי השעה 09:00.

"כתוצאה מהתקיפה נהרגו שני חיילי צה"ל וקיים חשש לחטיפת חייל נוסף - זאת כאמור אחרי כניסתה של הפסקת האש לתוקף", אמר נתניהו לקרי. הוא עוד אמר לו כי חמאס וארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה "יישאו בתוצאות מעשיהם", וכי ישראל תנקוט את כל הפעולות הנדרשות נגד אלה שקוראים להשמדתה ומבצעים טרור נגד אזרחיה.

הבית הלבן גינה את התקיפה. "מדובר בהפרה ברברית של הסכם הפסקת האש", אמר דובר הבית הלב ג'וש ארנסט ל-CNN. הוא קרא לחמאס לשחרר את החייל השבוי והוסיף כי שר החוץ קרי כבר שוחח עם נתניהו בנוגע לצעדים הבאים במשבר ברצועת עזה.

כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה/רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014/רויטרס
יירוט בשמי אשדוד, יולי 2014. אריה פינטו, תמונות גולשים
יירוט רקטות בשמי אשדוד/תמונות גולשים, אריה פינטו
הלוויתו של מתן גוטליב 31 ביולי 2014. רויטרס
הלווייתו של מתן גוטליב שנפל בעזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully