וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוח צביקה": חברי הקצין שנפל יפגינו בעד המבצע

31.7.2014 / 14:24

חבריו לקיבוץ של סרן צביקה קפלן, קצין בגדס"ר גולני שנהרג בקרבות בשג'אעיה, יערכו היום תפילה המונית בכותל המערבי למען המשך פעילות צה"ל ברצועת עזה. "כבוד אחרון לצביקה"

צילום: רויטרס, שי מכלוף, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מאות אנשים צפויים להשתתף היום (חמישי) בהפגנת תמיכה בצה"ל ובמבצע "צוק איתן" בירושלים. ההפגנה, שאורגנה על ידי חבריו של סרן צביקה קפלן, שנהרג בשבוע שעבר ברצועת עזה, תתחיל בצעדה המונית שתתכנס בגן העצמאות בעיר ותצא ממנו לכיוון הכותל המערבי. בכותל יערכו המשתתפים תפילה המונית למען המשך הפעילות הצבאית בעזה.

השם שניתן להפגנה על ידי מארגניה הוא "כוח צביקה", על שמו חברם לקיבוץ מירב שבגלבוע שנפל בקרבות הקשים בשכונת שג'אעיה ב-20 ביולי. קפלן, בן 28 במותו, שימש קצין המבצעים של גדוד הסיור של גולני. הוא הותיר רעיה, עדי, ושני ילדים, אלקנה ונדב. כוח צביקה המקורי הוא כינויו של כוח שריון מאולתר, בפיקודו של סרן צביקה גרינגולד, שפעל בימיה הראשונים של מלחמת יום הכיפורים.

במסגרת האירוע, צפויה להשתתף גם אלמנתו של סרן קפלן וחברי הצוות שלו, בהם גם אבישי לפיד, מיוזמי האירוע. "שירתי בצוות יחד עם צביקה", כתב לפיד בקבוצה בפייסבוק שקראה לציבור הרחב להגיע להפגנה. "אני עוזר למשפחה ולחברים שמארגנים צעדה באישור המשטרה בירושלים, כדי לתת כבוד אחרון לצביקה ולהביע תמיכה במבצע".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
נתניהו: "אין הפסקת אש בלי השלמת נטרול המנהרות"
"המחבל הופל": צפו בהיתקלות של גבעתי ברצועה
אלמנתו של ההרוג ילדה בת: "עצוב שדני לא אתי"

צבי קפלן, לוחם חטיבת גולני שנפל במבצע צוק איתן , יולי 2014. באדיבות המשפחה
סרן צביקה קפלן/באדיבות המשפחה

אלפי בני אדם ליוו את קפלן למנוחות בבית העלמין בחיפה ביום שני שעבר. "צביקה, בעלי היקר, הבית המדהים שלי הוא אתה", ספדה לו אלמנתו עדי. "מתוך הבית הזה הצלחנו לצמוח ולהקים משפחה לתפארת - אלקנה ונדב המדהימים שאתה כל כך אהבת אותם. לא היה לך דבר חשוב יותר בעולם הזה. חינכת אותם לתפארת. תמיד אמרו לי: 'את מגדלת את הילדים לבד'. ואני עניתי: 'מה פתאום?'. הנוכחות שלך בבית הייתה כל כך עמוקה גם כשלא היית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הלוויתו של צביקה קפלן בחיפה שנהרג ברצועת עזה. יולי 2014. ערן גילווארג
הלווייתו של סרן צביקה קפלן בחיפה/ערן גילווארג

"בכל פעם שהיית מגיע הביתה זאת הייתה חגיגה", המשיכה עדי וספדה. "נסענו לטיולים ונהנינו כל כך. ביום שישי האחרון ירדתי להירגע קצת בסחנה לבד. צילמתי את המקום וכתבתי לך שיש מקום קסום שמחכה רק לך. כתבת לי שאתה מחכה לחזור. אני בטוחה שאתה עולה עכשיו למקום קסום הרבה יותר ואתה רגוע ושליו, ושמח על הדרך שבחרת בה. היית חדור באמונה ומלא במוטיבציה להחזיר את הכבוד לעם ישראל והדרך שלך, של עמידה איתנה בכל שלב בדרך, של הצלחה ללא פשרות, עברה לפקודיך. החיילים שלך כל כך העריצו אותך ואני כל כך אוהבת את כולם. צביקה שלי, היית איש של אמת, ענווה ואמונה. צדיק גדול. אני אמשיך לדבוק בדרך הזאת כי זו הדרך הנכונה. אהוב שלי, תהיה מליץ יושר על כל עם ישראל. כל המלאכים מחכים לך בזרועות פתוחות. תנוח בשלום על משכבך בשקט וברוגע ואנחנו נהיה בסדר".

הלוויתו של צביקה קפלן בחיפה שנהרג ברצועת עזה. יולי 2014. ערן גילווארג
הלוויתו של צביקה קפלן בחיפה שנהרג ברצועת עזה. יולי 2014/ערן גילווארג
הלוויתו של צביקה קפלן בחיפה שנהרג ברצועת עזה. יולי 2014. ערן גילווארג
הלוויתו של צביקה קפלן בחיפה שנהרג ברצועת עזה. יולי 2014/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully