וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מרגלית: "ישראל נתנה לחמאס תעודת ביטוח"

חבר מפלגת העבודה אמר במשדר וואלה! חדשות כי "ייתכן שמטרת מבצע 'צוק איתן' הייתה מוגבלת מדי". לדבריו, "אין איום קיומי על חמאס, ואם לא מתקדמים - צריך לחשוב על הסיום"

מתוך משדר וואלה! חדשות

- ח"כ מרגלית: "ישראל נתנה לחמאס תעודת ביטוח"
- צה"ל יחל לגייס 16 אלף חיילי מילואים נוספים
- במהלך הסריקות הלילה אותרו פירי מנהרות חדשים
- חילופי אש כבדים בין חמאס לבין כוחות צה"ל במרכז הרצועה
- רקטה התפוצצה בשטח פתוח בבאר שבע


חבר הכנסת אראל מרגלית (העבודה) התייחס היום (חמישי) להמשך מבצע "צוק איתן" במשדר וואלה! חדשות ואמר כי "ייתכן שמטרת המבצע הייתה מוגבלת מדי". לדבריו, "ישראל נתנה לחמאס תעודת ביטוח – אמרנו לו מה אנחנו לא עושים. צה"ל עושה את עבודתו היטב בטיפול במנהרות, אך מצד שני הוא כבר יותר מדי זמן בשטח, ולא מקבל הוראה להמשיך קדימה. אין איום קיומי על חמאס".

מבצע "צוק איתן" - עדכונים שוטפים

מרגלית, ששירת במסגרת שירותו הצבאי כלוחם בחטיבת גולני, הדגיש כי "אם לא מתקדמים, צריך לראות איך מסיימים את השלב הזה ואיך משתמשים במנוף המדיני כדי להחזיר את ארצות הברית לתמונה". בתשובה לשאלה אם חמאס ימשיך להתחמש בתום המבצע, ענה מרגלית: "יש לזכור כי חמאס נכנס למצוקה גדולה ערב המבצע. אני לא חושב שמה שהיה בעזה זה מה שיהיה".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
מסע לארץ המנהרות של "עזה תחתית"
גם בצפון חוששים: "לבדוק אם חיזבאללה חופר מנהרות"
בגלל המבצע בעזה: ארה"ב חימשה את צה"ל ממאגר סודי

ד"ר אראל מרגלית במסיבת עיתונאים של מפלגת העבודה, ינואר 2012. בן קלמר
"אני לא חושב שמה שהיה בעזה זה מה שיהיה". ח"כ מרגלית/בן קלמר

בכיר שב"כ לשעבר, ירון בלום, התארח גם הוא במשדר וואלה! חדשות ואמר כי חמאס "נמצא במצוקה". לדבריו, מפקד הזרוע הצבאית של הארגון, מוחמד דף, "פצוע ולא מתפקד וצריך לקחת אותו בערבון מוגבל. הבנאדם מתחבא עמוק בפנים והוא יודע שיחוסל. הוא לא היה בהנהגה שנים רבות. מי שהולך וגונב את תלושי המזון מאונר"א זה חמאס, שגונב אותם למנהיגים שלו בבונקר". הוא הוסיף כי לדעתו, הלחימה ברצועה מתנהלת בתבונה.

בתוך כך, הבוקר יחל צה"ל לגייס 16 אלף חיילי מילואים נוספים. קצין בכיר אמר כי אמש התקבלה ההחלטה לגייסם "כדי לסייע לאורך הנשימה של צה"ל". המגויסים שיוצבו ביהודה ושומרון ובפיקוד הצפון יחליפו את החטיבות הסדירות הלוחמות ברצועת עזה. בכך יגיע מספר חיילי המילואים שגויסו לצורך מבצע "צוק איתן" ל-86 אלף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
הבוקר יחל צה"ל לגייס 16 אלף חיילי מילואים נוספים/רויטרס

קצין בכיר אמר הבוקר כי במהלך הסריקות הלילה אותרו פירי מנהרות חדשים. כעת בודקים אם הם מחוברים למנהרות קיימות או שמא מדובר במנהרות חדשות. הקצין הסביר כי הכוחות פועלים ברצועת עזה על פי מידע מודיעיני ממוקד שמוביל אותם ליעדים שבהם יש פירי מנהרות, אמצעי לחימה, מרכזי פיקוד ושליטה ומחסני נשק. הבוקר דיווחו לוחמים בחטיבת גבעתי כי בסריקות במתחמי בתים במרכז הרצועה אותרו חומרים בעלי ערך מודיעני רב שחמאס אסף על צה"ל וכן כלי נשק רבים. לדברי הלוחמים, בסריקות התגלה מספר רב של מנהרות הגנתיות שחיברו ביניהם.

במקביל, הפלסטינים דיווחו הבוקר על חילופי אש כבדים בין פעילי חמאס והג'יהאד האיסלאמי לבין כוחות צה"ל באל-מוראזי ובאל-בוריג' שבמרכז רצועת עזה.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014/רויטרס

הלילה תקף חיל האוויר 110 יעדי טרור. מתחילת המבצע הותקפו יותר מ-4,200 יעדים. בנוסף לכך, הלילה דיווחו כוחות הצנחנים וגבעתי על מספר רב של היתקלויות עם מחבלים. לפחות שני מחבלים נהרגו. הקצין הבכיר התייחס לשתי תקריות שאירעו אתמול שבהן נהרגו אזרחים ברצועה – בבית הספר של אונר"א ובשוק בג'בליה. לדבריו, צה"ל חוקר את הנושא, אך כבר עתה ניתן לומר כי חיילים ירו לעבר מוקדי אש, כלומר כאלה שממנו בוצע ירי לעבר הכוחות, וכפי הנראה נבדקת אפשרות לזליגת ירי.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
חייל צה"ל בגבול הרצועה, השבוע/רויטרס

בינתיים נמשך ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. משעות הבוקר נשמעו אזעקות ביישובי המועצה האזורית חבל אשכול ובבאר שבע. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח בבאר שבע. בשני המקרים אין נפגעים ולא נגרם נזק.

שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל 29 ביולי 2014. רויטרס
נמשך ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בסמוך לרצועת עזה/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014/רויטרס
חיילים בפוטרול ליד הגבול עם עזה 29 ביולי 2014. רויטרס
חיילים בפוטרול ליד הגבול עם עזה 29 ביולי 2014/רויטרס
עשן מיתמר אחרי הפצצה ברצועה כפי שנראה מישראל. ניב אהרונסון
עשן מיתמר מרצועת עזה לאחר הפצצה של צה"ל/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully