וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס משגר טילים לעבר מטוסי חיל האוויר"

31.7.2014 / 0:05

קצין בכיר אישר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הארגונים הפלסטיניים משגרים טילים לעבר מטוסי קרב. "לשמחתי הם לא מצליחים", הוסיף. "אנחנו יכולים להמשיך. אין לנו מגבלה של מטרות"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

לוחמי חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה משגרים בימים האחרונים טילים לעבר מטוסי קרב של חיל האוויר - כך הודה היום (רביעי) קצין בכיר בחיל האוויר בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, "במבצע 'עמוד ענן' שיגרו לעבר כלי הטיס שלנו 19 טילים בשמונה ימים. גם במבצע הנוכחי משגרים לעברנו טילים, בעיקר מהמזרח".

הקצין הבכיר סירב לפרט לגבי כמויות הטילים שנורו לעבר מטוסי קרב, אך הבהיר: "לשמחתי הם לא מצליחים". הוא הוסיף כי צה"ל פגע ביחידת הנ"מ של חמאס, "ואנחנו עדיין רודפים אחריהם. זה משפיע".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
ישראל זיו במשדר וואלה!: צה"ל עומד במקום ונשחק
לוחם עילית של חמאס נלכד; שהה במנהרה כמה שבועות
יום של קרבות: לוחמים רבים פונו לבתי החולים
החל מ-15:00: הפסקת אש הומניטרית של ארבע שעות

מסוק קרב של צה"ל בשמי עזה. בן קלמר
מסוק קרב של צה"ל בשמי רצועת עזה/בן קלמר

בהתייחסות לירידה בהיקף שיגורי הרקטות מהרצועה לעבר ישראל, אמר הקצין כי היקף השיגורים הנמוך מושפע מאוד מהפגיעה של חיל האוויר ברקטות לטווחים בינוניים וארוכים. "אנחנו מרכזים מאמץ גבוה בפגיעה בתשתיות", הוסיף ואמר: "לא מתבצעים שיגורים באזורים בהם נכנסים כוחותינו מהקרקע, אך עדיין קיימת מוטיבציה גבוהה לשיגור".

מבצע "צוק איתן" | היום ה-23: עדכונים שוטפים

הבכיר מסר כי עד כה הותקפו מהאוויר יותר מ-4,000 מטרות. "אני לא מדבר על מטרות שלא נפגעו - אלא על מטרות שנעלמו". לדבריו, גם לאחר תקיפת אלפי מטרות, "אנחנו יכולים להמשיך ולתקוף ימים ארוכים. אין לנו מגבלה של מטרות, ואנחנו יכולים להמשיך ולכתוש את חמאס".

עוד הבהיר הקצין כי גם ליעדים הממוקמים בסמוך לאוכלוסייה אזרחית, כמו משגרים מוטמנים, "אין חסינות". הוא הסביר: "הצלחנו לפתח שיטת תקיפה עם ראשי קרב קטנים. תקפנו בצורה מדויקת במרחק של חמישה מטרים מבתים בלי לפגוע באזרחים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אמש חצה חיל האוויר את רף 200 יעדי הטרור שהותקפו בשטח הרצועה ביממה. זאת, לעומת 40 יעדים שהותקפו ביממה שקדמה לה. ברקע הירי הארטילרי שמבצע צה"ל לאורך כל הרצועה, וכן הפעילות הקרקעית נגד מספר רב של יעדים, גורם ביטחוני בכיר טען כי לא התקבלה החלטה על הרחבת המבצע לשלב השלישי, שתכליתו כיבוש שטחים בעזה.

בסך הכל תקף חיל האוויר 206 יעדים ביממה האחרונה, מתוכם 80 בשעות הלילה. אותו לילה, כך דיווחו פלסטינים רבים ברשתות החברתיות, היה הקשה ביותר ברצועת עזה מאז החל המבצע. בין עשרות היעדים שהתקפו נמנו מפקדות, מחסני אמצעי לחימה, משגרי רקטות וכן בנקים. הפלסטינים גם דיווחו כי 13 בני אדם נהרגו בתקיפת צה"ל בבית הספר לבנות של אונר"א בג'בליה.

פטריית עשן מעל העיר עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
עשן מיתמר מעל העיר עזה לאחר תקיפת חיל האוויר, אתמול/AP

ביממה האחרונה השמיד צה"ל שלוש מנהרות ברצועת עזה. נוסף על כך, אותרו עוד כמה מנהרות, וכוחות ההנדסה פועלים בשטח לנטרולן. כוח מחטיבת הצנחנים חשף פיר מנהרה ובו נשק מסוג קלצ'ניקוב ומצבור רימונים. כוח שריון חשף בתוך מסגד אמצעי לחימה, ובהם טיל נ"ט מסוג "קורנט" המוכן לשיגור, מטען חבלה, מכשיר קשר ומפות. כוחות חיל הים תקפו ביממה האחרונה מתחם שיגור שממנו נורו פצצות מרגמה לעבר כוח שריון, בתים של מעורבים בפעילות טרור בצפון רצועת עזה ומחסן אמצעי לחימה.

בתוך כך, מספר רב של חיילים פצועים הגיע במהלך היום לבתי החולים ברחבי הארץ בדרגות פציעה שונות. כמה מהחיילים הפצועים הגיעו לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, תשעה מהם הגיעו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע וארבעה חיילים שנפצעו באורח קל הגיעו לבית החולים ברזילי שבאשקלון.

במהלך היום ה-23 למבצע "צוק איתן", כוחות משולבים של חטיבת גבעתי ושל חייל ההנדסה הקרבית פוצצו מנהרה בשטח רצועת עזה. בנוסף לכך, נחשפו כמה פירי מנהרות על ידי כוחות צה"ל. צוות של חטיבת הצנחנים זיהה שני מחבלים יוצאים מאחד הפירים, פתח לעבר באש וחיסל אותם.

באירוע אחר, שני חיילים נפצעו באורח קל לאחר שחולייה בת עשרה מחבלים פתחה בירי טילים נגד טנקים (נ"ט) לעבר כוחות משולבים של חטיבת גבעתי וחיל ההנדסה. חיל האוויר הוקפץ לנקודת התקרית וחיסל את חוליית המחבלים מהאוויר. כמו כן, הותקפו מהאוויר חמישה מחבלים אשר שניים מהם נראו מניחים מטען חבלה בדרום הרצועה.

(פרסום ראשון: 21:00)

שמעון פרס בביקור חיילים פצועים בבית חולים סורוקה, יולי 2014. דודו גרינשפן, מערכת וואלה! NEWS
הנשיא לשעבר שמעון פרס מבקר חייל שנפצע בלחימה בעזה/מערכת וואלה! NEWS, דודו גרינשפן
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014/רויטרס
ביה"ס של בנות של האו"ם "אונרא" שנפגע מהפצצה של צה"ל. יולי 2014. רויטרס
בית ספר שנפגע מהפצצה אווירית בעזה, היום/רויטרס
תפילה בין הריסות ברצועת עזה 29 ביולי 2014. AP
תפילה בין ההריסות ברצועת עזה, היום/AP
עשן מיתמר מעל עזה במהלך תקיפות צה"ל ברצועה 29 ביולי 2014. AP
עשן מיתמר מעל רצועת עזה לאחר תקיפת חיל האוויר/AP
שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל 29 ביולי 2014. רויטרס
שיגור רקטה לעבר ישראל/רויטרס
כיפת ברזל מיירטת מעל אשדוד, יולי 2014. רויטרס
"כיפת ברזל" מיירטת רקט בשמי אשדוד/רויטרס
עשן מיתמר אחרי הפצצה ברצועה כפי שנראה מישראל. ניב אהרונסון
עשן מיתמר מעל רצועת עזה, כפי שנראה מישראל/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully