וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד דף במסר נדיר: "לא תופסק האש בלי הסרת המצור"

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, שלא נשמע מאז "עמוד ענן", שחרר הקלטה בעקבות המבצע ברצועה והתרברב: "הבסנו את האויב הציוני". במקביל, שודר סרטון המתעד את הפיגוע ליד נחל עוז, אולם וואלה! לא תפרסמו

צילום מסך

- מסר ראשון של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס
- פורסם תיעוד הפיגוע במוצב בנחל עוז
- שתי רקטות יורטו מעל שמי גוש דן
- 5 חיילי מילואים נפצעו מפצמ"ר בפעילות מבצעית


מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, העביר אמש (שלישי) הודעה מוקלטת ברשת הטלוויזיה של חמאס בעקבות פעולת צה"ל ברצועת עזה. בהודעה נשמע דף אומר: "הבסנו את הצבא הציוני, הצלחנו לנצח אותו גם במהלך המתקפה הקרקעית. אנחנו רואים את המתקפה הברברית של האויב עלינו, הוא הורס את בתינו – וניצחנו אותו".

דף הצהיר שלא תהיה הפסקת אש עם ישראל ללא הסרת המצור והפסקת התוקפנות על עזה. לדבריו, גדודי אל-קסאם לא יקבלו פשרות. "אנחנו מעריכים את עמידת בני עמנו לצד ההתנגדות. לא תהיה תחושת ביטחון אלא כאשר תהיה לבני עמנו תחושת ביטחון". דף אמר כי על האויב להבין שהוא "שולח את חייליו לשואה".

לאחר הודעתו של דף, הפיץ חמאס גם סרטון ובו הציג תיעוד של אירוע החדירה לנחל עוז, בו נהרגו חמישה חיילי צה"ל. מערכת וואלה! חדשות החליטה שלא להראות כאן באתר את התמונות הקשות.

"צוק איתן": עדכונים אחרונים
ירושלים נגד קרי: מי ביקש הפסקת אש?
5 נפצעו מפצמ"ר בעזה, יירוטים בירושלים ובבאר שבע
10 חיילים נטמנו: "לא נותרו עוד דמעות"

דבריו של דף הם למעשה המסר הראשון הנשמע מצדו מאז מבצע "עמוד ענן" לפני יותר משנה וחצי. דף, בן 49, נולד במחנה הפליטים חאן יונס שברצועת עזה. כבר ב-1989 הוא נעצר בידי ישראל ונידון למאסר של שנה וחצי. עם שחרורו ב-1991 הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם. את דרכו בארגון הטרור החל כתלמיד של יחיא עיאש (שכונה "המהנדס"). ב-1993 מונה לראש הזרוע הצבאית בעזה.

מאז 2002 משמש כמפקד הזרוע הצבאית כולה. בין היתר, הוא אחראי לפיגועי ההתאבדות בשנות התשעים, ולחטיפת חיילים, בהם החייל נחשון וקסמן. בהמשך גם לקח חלק פעיל בפיתוח יכולת ירי הרקטות של חמאס לשטח ישראל. ישראל ניסתה לחסל אותו מספר פעמים, והצליחה לפגוע בו באורח קשה - אך לא להרגו.

דף מוגדר "בכיר מבוקשי עזה". השמועות ברצועה מספרות שעל אף הפציעות הקשות שספג בניסיונות החיסול, הוא עדיין מתפקד ברוב איבריו. הוא אחת הדמויות שמדרבנות חלקים בזרוע הצבאית להקצין את פעילות הטרור, לקדם ירי על ישראל ולהתרחק מהגישה הפייסנית של הזרוע המדינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דניאל קדמי, ברקאי שור, ארז שגיא, דור דרעי ונדב ריימונד שנהרגו ממחבלים ליד נחל עוז. יולי 2014. דו"צ, באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
ההרוגים בפיגוע בנחל עוז: דניאל קדמי, ברקאי שור, ארז שגיא, דור דרעי, נדב ריימונד/עיבוד תמונה, דו"צ, באדיבות המשפחה
כיפת ברזל מיירטת מעל אשדוד, יולי 2014. רויטרס
יירוט אחד מעל רמת גן. כיפת ברזל/רויטרס

במקביל לפרסום של חמאס - ירו ארגוני הטרור מטחים לעבר המרכז והדרום, רקטה אחת יורטה מעל רמת גן ואחת מעל אשדוד. לא ידוע על נפגעים.

מוקדם יותר, אחרי תקופה שקטה יחסית, ירו מחבלים מרצועת עזה רקטות ארוכות טווח גם לאזור ירושלים. אזעקה נשמעה בבית שמש, בצור הדסה, בגוש עציון, בביתר עילית וביישובים נוספים במועצה האזורית מטה יהודה. "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי הרי יהודה. לא דווח על נפגעים או על נזק. הזרוע הצבאית של ארגון הג'יהאד האיסלאמי קיבלה אחריות לירי ואמרה כי היא "הפציצה את ירושלים בטילים". בהמשך נורה מטח כבד של כעשר רקטות לעבר באר שבע. ארבע רקטות יורטו, ואחרות התפוצצו בשטחים פתוחים, בין היתר במועצה האזורית מרחבים.

מאידך, המתקפה נגד חמאס וארגוני הטרור ברצועה נמשכת ביתר שאת ואף מתגברת. מאז 22:00 בלילה ועד שעות הערב היום, התקיף צה"ל 170 יעדים שכללו בין ביתר מוסדות שלטון, מוצבים צבאיים, מרכזי פיקוד ושליטה ופירי מנהרות. מדובר בהתגברות משמעותית של קצב התקיפות ביחס לימים האחרונים.

פצצות תאורה שירה צה"ל בשמי רצועת עזה, 29 ביולי 2014. AP
פצצות תאורה שירה צה"ל בשמי רצועת עזה, 29 ביולי 2014/AP

יממה אחרי האירוע שגבה את חייהם של ארבעה חיילי צה"ל, שוב סופג צה"ל נפגעים מירי של פצצת מרגמה. חמישה חיילי מילואים נפצעו אמש מפגיעת פצמ"ר, כשהיו בפעילות ברצועת עזה. הם פונו תחת חיפוי של אש ארטילרית לטיפול בישראל. שלושה מהם אושפזו בבית החולים ברזילי באשקלון - אחד במצב בינוני ושניים במצב קל. שניים פונו לבית החולים שיבא בתל השומר, מצב אחד מהם בינוני והשני קל.

(עדכון ראשון: 10:06)

חיילים בגבול הרצועה בזמן חדירת מחבלים לנחל עוז 28 ביולי 2014. רויטרס
לוחמים באזור התקרית בנחל עוז, שלשום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully