וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיל האוויר פיזר כרוזים עם שמות מחבלים הרוגים"

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל הפיץ כרוזים ברחבי הרצועה בזמן עיד אל-פיטר. על הכרוזים הופיעו "קברים של פעילי חמאס" ו"רשימת האנשים שחשבו שיוכלו להתמודד עם כוחו של צה"ל"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

מטוסי חיל האוויר הישראלי פיזרו היום (שני) כרוזים שבהם רשימה של מחבלים שנהרגו במהלך הלחימה במבצע "צוק איתן" - כך דווח בכלי תקשורת פלסטיניים ברצועת עזה. תושבי הרצועה אף פרסמו ברשתות החברתיות צילומים של הכרוזים שהגיעו לידיהם, ופוזרו במהלך הפסקת האש ההומניטרית עליה הכריז חמאס.

בצדו האחד של הכרוז ניתן לראות מפה של רצועת עזה ועליה מסומנים קברים. "האם אתם יודעים היכן שומרים את הגופות של פעילי חמאס והג'יהאד האיסלאמי?", נכתב. בצד השני של הכרוז ניתן לראות רשימה של שמות. לפי הכותרת, מדובר ב"רשימה חלקית של שמות האנשים אשר חשבו שהם יכולים להתמודד עם כוחו של צה"ל".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד
משדר מיוחד: חמאס חוזר למתווה המצרי להפסקת אש
תיעוד: כוחות מיוחדים פועלים ברצועת עזה
זעם בירושלים: "אובמה עוצר את ישראל, ומכעיס את האזור"

כרוזים שפיזרו מטוסי צה"ל ברצועה. יולי 2014. מתוך הטוויטר, צילום מסך
"האם אתם יודעים היכן שומרים את הגופות של פעילי חמאס והג'יהאד האיסלאמי?". אחד מן הכרוזים שלכאורה פוזרו ברצועה/צילום מסך, מתוך הטוויטר
כרוזים שפיזרו מטוסי צה"ל ברצועה. יולי 2014. מתוך הטוויטר, צילום מסך
"רשימה חלקית של שמות האנשים אשר חשבו שהם יכולים להתמודד עם כוחו של צה"ל"/צילום מסך, מתוך הטוויטר

חמאס הכריז אתמול על הפסקת אש מטעמים הומניטריים, על מנת להעביר סיוע דחוף לרצועת עזה. ישראל דחתה את ההצעה שעות ספורות אחרי שדובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, הודיע בצהריים כי ארגונו מסכים להפסקת אש הומניטרית נוספת למשך 24 שעות, החל משעה 14:00. "לנוכח המצב של בני עמנו ורוח החג, הסכימו כל פלגי ההתנגדות על עצירת האש", אמר אבו זוהרי. לדבריו, "ההתנגדות לא צריכה שום רגיעה, אבל מצב האזרחים קשה מאוד". בישראל בחנו את הבקשה במשך זמן מה, אך החליטו לדחות אותה.

לאחר שרקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח באזור אשקלון הבוקר, הגיב צה"ל ותקף בכמה יעדים ברצועה. לפי דובר צה"ל, הכוחות תקפו שני משגרים מוטמנים ואתר לייצור אמצעי לחימה בצפון ובמרכז הרצועה.

אחד מדוברי חמאס, סמי אבו זוהרי, במסיבת עיתונאים באיסטנבול. ינואר 2009. AP
"ההתנגדות לא צריכה שום רגיעה, אבל מצב האזרחים קשה מאוד". סאמי אבו זוהרי/AP

משלחת מטעם פתח והרשות הפלסטינית צפויה לצאת בשעות הקרובות לקהיר כדי לנהל שם מגעים עם בכירים בחמאס, בנוכחות נציגים מצריים, באשר להפסקת אש בלחימה ברצועת עזה על פי המתווה המצרי, זאת על פי דברי מקורות פלסטיניים בכירים לוואלה! חדשות. את המשלחת מטעם הרשות יובילו עזאם אל-אחמד, מקורבו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, וראש המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פראג'. את חמאס ייצג סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק, ולא ברור אם יצטרפו אליו אישים אחרים מחמאס. המודיעין המצרי יתווך בין הצדדים. על פי המקורות, הנוסח המצרי להפסקת האש הוא היחיד שיידון בקהיר.

עוד בטרם נפגשו המשלחות בקהיר, אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, כי בשעות הקרובות נראה שינוי בעמדתה של מצרים בנוגע להפסקת האש. בראיון לביטאון הארגון "א-רסאלה", הדגיש אבו מרזוק כי המצרים ישנו את היוזמה שלהם להפסקת האש, באופן שעונה בצורה טובה ליותר לדרישותיו של חמאס.

(עדכון ראשון: 00:25)

עשן מיתמר אחרי פיצוץ בצפון רצועת עזה. 27 ביולי 2014. רויטרס
עשן מיתמר בצפון רצועת עזה/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה היום, יולי 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל בגבול הרצועה/יותם רונן
בית שנפגע מרקטה ביישוב במועצה האזורית אשכול. 27 ביולי 2014. המועצה האזורית אשכול, מערכת וואלה! NEWS
בית שנפגע מירי רקטה במועצה האזורית אשכול/מערכת וואלה! NEWS, המועצה האזורית אשכול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully