וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום אירועי הלילה: אחרי לילה שקט, אזעקה באשקלון

במסגרת "הפוגה ללא מגבלות", תקפו כוחות צה"ל 40 מטרות ביממה האחרונה, והשמידו שתי מנהרות. עד כה זוהו 32 מנהרות, ו-17 מהן כבר טופלו. אחרי לילה שקט: אזעקה באשקלון

צילום: דובר צה"ל

משדר מיוחד מאולפן וואלה! חדשות

LIVE

"הפוגה ללא מגבלות" – כך מכנים בצה"ל בפתחו של היום ה-21 למבצע "צוק איתן" את מדיניות הפעלת הכוח בעזה, שהתבטאה ביממה האחרונה בתקיפת 40 מטרות בלבד בשטח הרצועה. עם זאת, בצה"ל מבהירים כי ברשותם עוד מאות מטרות שלא הותקפו. "המצב כרגע מוגדר 'הפוגה ללא מגבלות'", אמר הבוקר (שני) קצין בכיר. "אנחנו פועלים בשטח, וריכוז המאמץ הוא מנהרות. רק אתמול הושמדו שתי מנהרות".

עד כה, איתרו בצה"ל 32 מנהרות וטופלו רק 17. לדברי הקצין, "לגבי מנהרות התקפיות, למעשה יודעים עד כמה התקפית מנהרה רק בשלב הגילוי. ההערכה היא שרובן התקפיות. המנהרות שפוצצו הגיעו כולן עד הגדר – אחת מהן הגיעה ממש מתחת לגדר". הקצין הבכיר הוסיף כי אתמול התאפשרה הכנסה של מאה משאיות לעזה ובהן תרופות, מזון ודלקים.


מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
רוח גבית לאובמה: מועצת הביטחון תקרא להפסקת אש
"ההרוגים בבית הספר של האו"ם - לא מאש צה"ל"
בדרום לא רוצים הפסקת אש: "לסיים עם המנהרות"
אימהות לוחמים לנתניהו: "אל תעדיף את חיי האויב"

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה היום, יולי 2014. יותם רונן
40 מטרות ביממה. כוחות צה"ל ברצועה/יותם רונן

הקצין הבכיר התייחס למתווה הלחימה הנוכחי בשטח, מלבד זה הנוגע לאיתור והשמדת מנהרות. לדבריו, הלוחמים נתקלים "בהרבה בתים ממולכדים. כמעט כולם עם מערכת הפעלה שמחכה מרחוק כדי שיתמוטטו על החיילים. יש מטענים שזרוקים בשטח והחיילים גם מצאו משגרים תוך כדי הסריקות. אנו נערכים כעת לפעול גם באזורים אחרים". כמו כן, התייחס הקצין לאופן בו מנסים הלוחמים להגן על עצמם בעומק שטח הרצועה. "החיילים לא עומדים במקום כדי לא להוות מטרות", הדגיש.

אתמול ביקר את הלוחמים ברצועה הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ. הוא נפגש עם לוחמים מחטיבת הנח"ל בפאתי בית חנון בצפון הרצועה ושוחח עמם על המשך המבצע. "כל ניסיונות ההתקפה שלהם לשטחנו נכשלו, גם אם זה כאב לנו, והלחימה שלכם בתוך השטח מצוינת", אמר הרמטכ"ל ללוחמים. "עם ישראל גאה בכם", הוסיף.

מבצע "צוק איתן" - עדכונים שוטפים

שיחת הרמטכ?ל הבוקר עם לוחמי חטיבת גבעתי בגזרת הדרום. יולי 2014. דובר צה"ל
הרמטכ"ל משוחח עם הלוחמים, אתמול/דובר צה"ל

בדרום הארץ נהנו במהלך הלילה התושבים משקט, לראשונה זה ימים ארוכים. לאורך כל שעות הלילה לא נשמעה ולו אזעקה אחת. אולם, ב-07:00 נשבר השקט המתוח, אז נשמעה אזעקה באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. רקטה אחת התפוצצה בשטח לא מיושב באשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

בתוך כך, נמשכים כל העת המגעים להשגת הפסקת אש בלחימה. אמש שוחח בטלפון ראש הממשלה, בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, והשניים דנו בלחימה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. בשיחה אמר הנשיא האמריקני לראש הממשלה כי "כל פתרון ארוך טווח חייב להבטיח פירוק מנשק של ארגוני הטרור ופירוז של עזה". בהודעת הבית הלבן נכתב כי אובמה ציין כי יש לפעול באופן מידי להפסקת אש הומניטרית בעזה, ללא תנאים מוקדמים.

ברק אובמה נואם בשדא הבית הלבן על המצב בעיראק. רויטרס
דורש הפסקת אש מידית. אובמה/רויטרס

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully