וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן" | היום ה-21: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה!

29.7.2014 / 6:03

לייב בלוג | הותר לפרסום שמותיהם ארבעה חיילים שנהרגו מירי פצמ"ר בגבול הרצועה. נתניהו: "לא נסיים את המבצע ללא ניטרול המנהרות, להיערך למערכה ממושכת". רקטות נורו בערב לעבר יישובי הכרמל

חיילים ביציאה מרצועת עזה – 28 ביולי 2014. רויטרס
חיילים בגבול הרצועה/רויטרס

05:59: הותר לפרסום לפני זמן קצר כי אמש נהרגו חמישה חיילים בעת סיכול ניסיון חדירה של חוליית מחבלים דרך מנהרה לקיבוץ נחל עוז. החמישה שירתו כלוחמים בקורס מפקדי כיתות. שמותיהם של ארבעה מתוכם הותר לפרסום: סמל דניאל קדמי, בן 18 מצופים; סמל ברקאי ישי שור, בן 21 מירושלים; סמל שגיא ארז, בן 19 מקרית אתא וסמל דור דרעי, בן 18 מירושלים. מתחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו 53 חיילי צה"ל.

05:09: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על יירוטים או נפילות.

4:35: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על יירוטים או נפילות.

4:29: גורמים פלסטינים דיווחו הלילה כי חיל האוויר הפציץ את תחנת הרדיו של חמאס בשכונת שיח' רדואן בעיר עזה, והרס אותה כליל. מוקדם יותר דווח כי הופצצו משרדי תחנת הטלוויזיה של חמאס, "אל-אקצא", אולם היא הצליחה להמשיך בשידוריה.

04:10: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על יירוטים או על נפילות.

03:06: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באשקלון וביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על יירוטים או על נפילות.

02:43: מערכת "כיפת ברזל" יירטה הלילה רקטה בשמי גוש דן, רקטה בשמי אשדוד ורקטה נוספת בשמי גדרה. אזעקה נשמה באזור. לא דווח על נפגעים או על נזק.

02:34: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בתל אביב, בראשון לציון, בראש העין, באשדוד, ביבנה, ברמלה, בגדרה, בקריית מלאכי ובמקומות נוספים בשפלה ובדרום. טרם דווח על יירוטים או נפילות.

02:28: גורמים פלסטינים דיווחו לפני זמן קצר כי חיל האוויר הפציץ את ביתו של ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה, שנמצא במחנה הפליטים שאטי.


2:07: הקטע שבין מושב יכיני לבין שדרות בכביש 34 נסגר לפני זמן קצר לתנועת כלי מחשש לאירוע ביטחוני. מוקדם יותר נסגר לתנועה כביש 232 מצומת סעד עד צומת גבים.

2:06: גורמי רפואה פלסטיניים דיווחו הלילה כי תשעה בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו מהפצצת צה"ל במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה. מתחילת מבצע "צוק איתן" דיווחו הפלסטינים על יותר מ-1,100 הרוגים ועוד אלפים נפצעו.

00:57: כביש 232 מצומת סעד עד צומת גבים נסגר לפי זמן קצר לתנועת כלי רכב בשל חשש מאירוע ביטחוני.

00:47: פורסמו פרטי הלוויותיהם של חיילי צה"ל שנהרגו אתמול ברצועת עזה ובגבולה: סמל-ראשון משה דוינו, בן 20 מירושלים, יובא למנוחות בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל שבירושלים. סמל-ראשון אליאב אליהו חיים כחלון, בן 22 מצפת, יובא למנוחות בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בצפת. רב-טוראי מידן מימון ביטון, בן 20 מנתיבות, יובא למנוחות בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בנתיבות. רב-טוראי נירן כהן, בן 20 מטבריה, יובא למנוחות בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בטבריה. רב-סמל עדי בריגה, בן 23 מבית שקמה, יובא למנוחות בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי באשקלון.

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה נואם בעצרת לציון עשור למות שייח אחמד יאסין. רצועת עזה, 23 במרץ 2014. רויטרס
ביתו של איסמעיל הניה הופץ הלילה, כך על פי דיווחים פלסטינים/רויטרס

23:40: דובר צה"ל פרסם לפני זמן קצר את שמותיהם של ארבעת חיילי צה"ל שנהרגו בשעות הערב כתוצאה מירי פצצת מרגמה בגבול רצועת עזה: סמל ראשון אליאב כחלון מעוצבת השריון "סער מגולן", בן 22 מצפת; רב-טוראי מידן מימון ביטון מעוצבת השריון "סער מגולן", בן 20 מנתיבות; רב-טוראי נירן כהן מעוצבת השריון "סער מגולן", בן 20 מטבריה; ורב-סמל עדי בריגה מעוצבת השריון "סער מגולן", בן 23 מבית שקמה.

22:56: השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ביקר הערב את החיילים הפצועים בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "יום לא פשוט עבר עלינו, עוד יהיו לנו ימים לא פשוטים", אמר אהרונוביץ' בתום הביקור. "הצבא עושה עבודה מצוינת וצריך לאפשר לו להמשיך, צריך לחזק אותו, יש לנו צבא מוסרי וערכי מאוד. אני אומר לכולם, בואו נחזק את הצבא והוא יביא לעם ישראל את הניצחון ויכה חזק את החמאס". אהרונוביץ' הוסיף כי "הקבינט והממשלה חברים נהדרים, בואו נשמור על המאחד ולא על המפריד".

22:31: ספינות טילים של צה"ל תקפו הערב באש כבדה את מתחם ירי הטילים בחוף סודאניה שבצפון מערב רצועת עזה.

22:28: צה"ל הורה הערב לתושבי שכונת ג'באליה שברצועת עזה להתפנות מבתיהם. מוקדם יותר הורה צה"ל לתושבים בזייתון ובעזבת עבד רבו להתפנות.

22:12: ארבע רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. אין נזק ואין נפגעים.

21:57: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר במועצות האזוריות חוף אשקלון ואשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

21:42: הותר לפרסום כי חמישה חיילים נהרגו בשעות הצהריים והערב ברצועת עזה. כמו כן, הותר לפרסום שמו של סמל-ראשון משה דוינו, תושב ירושלים בן 20, שנהרג בפעילות מבצעית בשעות הצהריים. דוינו הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. הודעות נמסרו למשפחותיהם.

21:39: כביש 232 מצומת סעד ועד צומת גבים נפתח לתנועה. זאת, לאחר שמוקדם יותר היה חשש לחדירת מחבלים באזור. המשטרה מדגישה כי האיסור להגיע לאזור עוטף עזה, למעט תושבי המקום, נותר בעינו.

20:55: אזעקה נשמעה ביישובים בגליל העליון. לא דווח על נזק או נפגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עשן מיתמר אחרי פיצוץ בצפון רצועת עזה. 27 ביולי 2014. רויטרס
פיצוץ ברצועת עזה, היום/רויטרס

20:40: הרמטכ"ל בני גנץ אמר הערב כי "הצבא מטפל במערכת המנהרות – התקפיות ולא התקפיות. המערכה הזו מתקדמת בצורה מצוינת וכי ההישגים רחבים". לדבריו, "צה"ל פגע בעוצמה בחמאס, לא רק בגלל הפעילות שלנו, אלא גם עקב פעולות חמאס. נמשיך לעשות את מה שאפשר ונשתדל לא לפגוע באזרחים. מומלץ לתושבי עזה להתרחק ממקומות בהם חמאס פועל, כי אנחנו נגיע לשם – וזה יכאב". הוא הוסיף כי "המציאות הביטחונית בדרום תהיה טובה יותר. צה"ל יוסיף לפעול על פי הנחיות של הדרג המדינית. אנחנו מצפים לקבל גיבוי".

20:35: שר הביטחון, משה יעלון, אמר הערב כי "לא נהסס להרחיב את פעילות צה"ל. צר לנו על כל אזרח ותשתית אזרחית שנפגעת, אבל אנחנו מגנים קודם כל על האזרחים שלנו ולא נתנצל על כך. ידעו תושבי עזה והעולם כי חמאס משתמש באנשיו כמגן אנושי ומקריב אותם, בעוד אנחנו מגנים על הילדים והאזרחים. לא נתפשר על ביטחון אזרחי ישראל: נמשיך להכות בחמאס גם בימים הבאים. אנחנו נכה בהם קשה ונמשיך עד שחמאס יבין שהמציאות הנוכחית הרסנית עבורו".

20:30: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הערב כי "צה"ל לא יסיים את המבצע ללא ניטרול המנהרות. זהו צעד ראשון בפירוז עזה. חמאס הפר את כל ההבנות להסכם אש. זהו ארגון טרור אכזר שמנצל את האזרחים, לא רק שלנו אלא גם תושבי הרצועה. אנחנו צריכים להיות ערוכים למערכה ממושכת".

20:14: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר מחוץ ליישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים.

20:10: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

19:47: תקרית החדירה באזור נחל עוז: מרדף מתנהל אחרי חשודים.

19:31: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח באזור חיפה. אין נזק ואין נפגעים.

19:22: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

19:18: צה"ל העביר אזהרה לכל תושבי שכונת זייתון ועזבת עבד רבו ברצועת עזה, לעזוב את בתיהם מיד.

19:13: תושבי נחל עוז במועצת שער הנגב מתבקשים להישאר בבתיהם מחשש לאירוע ביטחוני. כביש 232 מצומת סעד ועד צומת גבים נסגר לתנועה.

19:11: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בקיסריה, בחדרה, בזיכרון יעקב ובאזור חוף הכרמל. לא דווח על נפגעים.

18:59: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נזק או נפגעים.

18:55: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בסמוך לבית ספר בעיר אופקים. נזק נגרם למבנה, אין נפגעים.

18:45: מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי הפגיעה בבית החולים שיפא בעזה היא כתוצאה משיגור רקטה ארוכת טווח של חמאס לעבר שטח מדינת ישראל.

18:41: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון.

18:40: אזעקה נשמעה באופקים ובמועצה האזורית מרחבים. לא דווח על נזק או נפגעים.

18:31: בית החולים ברזילי באשקלון נערך לקליטת פצועים רבים מתקרית התפוצצות הפצמ"ר במועצה האזורית אשכול. אמבולנסים רבים של מגן דוד אדום נפרשו במנחתים של בית החולים, לקראת הגעת מסוקי חיל האוויר עם הנפגעים.

18:30: שלוש רקטות יורטו בשמי אשדוד. לא דווח על נזק או נפגעים.

פינוי פצועים לבית החולים סורוקה. יולי 2014. ניב אהרונסון, צילום מסך
פינוי הפצועים מהתפוצצות הפצמ"ר באשכול לבית החולים סורוקה/צילום מסך, ניב אהרונסון

18:20: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באשדוד ובמועצת חוף אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים. לא דווח על נזק או נפגעים.

18:19: שלוש רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

18:17: ראש הממשלה בנימין נתניהו ייתן הצהרה לתקשורת הערב בשעה 20:00 מהקריה בתל אביב.

18:16: הפלסטינים מדווחים כי עשרה בני אדם נפגעו היום מתקיפה בגן ציבורי במחנה הפליטים שאטי בצפון רצועת עזה.

18:06: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

18:05: לפחות ארבעה הרוגים בהתפוצצות הפצמ"ר באשכול.

17:55: ארבעה נפצעו באורח אנוש ושלושה במצב קשה מהתפוצצות פצצת מרגמה בשטח סמוך ליישב במועצה האזורית אשכול. הם פונו לבתי החולים סורוקה וברזילי בבאר שבע ואשקלון.

17:42: רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בשטח פתוח באשקלון. לא דווח על נפגעים.

17:37: הפלסטינים מדווחים כי 50 בני אדם, בהם ילדים, נפצעו היום כתוצאה מהפצצת כלי רכב במחנה הפליטים א-שאטי. עוד דווח על תקיפה נוספת, בקרבת גן ציבורי סמוך למרפאות החיצוניות השייכות לבית החולים שיפא, בית החולים המרכזי של הרצועה. ככל הנראה ישנם נפגעים רבים בתקיפה.

17:32: סוללת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה בגזרת אשקלון.

17:30: חילופי אש מתנהלים משעות הצהריים בין חטיבה 401 של חיל השריון לבין מחבלים במזרח ג'באליה בצפון רצועת עזה. המחבלים פתחו באש מרגמות ונקל לעבר כוחות צה?ל מתוך השכונה, וחטיבה 401 השיבה בפגזי טנקים בשילוב טילי תמוז. במהלך חילופי האש חוסלו חמישה מחבלים, בהם גם מפקד החוליה, מפקד בכיר בכוח הקומנדו היבשתי של חמאס בג?באליה.

17:13: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות.

17:13: חבר הכנסת עופר שלח התייחס (יש עתיד) במשדר וואלה! חדשות לפעילות הקרקעית ברצועת עזה ולניסיונות להביא להפסקת אש. "השאלה הגדולה היא אם צה"ל מסיים את המשימה שהוטלה עליו מהדרג המדיני ואם צה"ל פגע מקסימלית ביכולת הצבאית של חמאס", אמר. "אם הכוחות זקוקים לעוד יום-יומיים כדי לפגוע במנהרות, ואם נעשתה פגיעה כבדה ביכולות אחרות של חמאס, אז ייתכן שבימים הקרובים נגיע להפסקת אש". לדבריו, הליכה לכיוון של הסדר והפסקת אש היא נכונה. "יש כאן הזדמנות ללכת לקראת התקדמות בהסדר הסוגיה הפלסטינית בכלל", הוסיף.

17:08: סוללת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים.

17:02: מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, התייחס לפני זמן קצר ללחימה ברצועת עזה ולהפסקת האש שהתקיימה בסוף השבוע. במסיבת עיתונאים אמר באן קי מון כי במהלך הפסקת האש "אפשר היה לראות כמה נזק גרמה המתקפה הישראלית בארץ. היו שתיארו את הנזק כהוריקן מעשה ידי אדם". לדבריו, "נהרגו יותר מ-1,000 פלסטינים ושלושה אזרחים ישראלים, וכל הצדדים צריכים לתת את הדין על פשעים שבוצעו".

חיילים ביציאה מרצועת עזה – 28 ביולי 2014. רויטרס
לוחמים בכניסה לרצועת עזה, היום/רויטרס

17:00: מזכ"ל האום באן קי מון התייחס במסיבת עיתונאים למבצע "צוק איתן" ואמר כי במהלך הפסקת האש ההומניטרית אפשר היה לראות כמה נזק גרמה המתקפה הישראלית בארץ. "היו שתיארו את הנזק כהוריקן מעשה ידי אדם. כל הצדדים צריכים לתת את הדין על פשעים שבוצעו", אמר. הוא הוסיף, כי "כל בית כל פליט, כל בית ספר הוא מטרה. הנזק וההרוגים מעלים שאלות על המידתיות של התקיפות. יותר מ-173 אלף עזתים מחפשים מקלט".

16:47: ד"ר אלון ליאל, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, התייחס לניסיונות הדיפלומטיים להביא להפסקת אש בין ישראל לחמאס. במשדר וואלה! חדשות, אמר כי לא ניתן להרתיע את חמאס מלחפור מנהרות חדשות. "אם יש את הרצון הזה אז יהיו עוד מנהרות. אני לא הדובר של קרי אך נדמה שהכעס שלו על אבו מאזן דומה לכעס שלו עלינו. אין לאף אחד אפשרות להכריח את הניה לחתום על הסכם מלבד טורקיה וקטאר ולכן קרי נאלץ להכניס אותם פנימה".

16:20: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או נזק. בטרם הנפילה נשמעה ביישובים אזעקת "צבע אדום".

זירת הנפילה של הפצמ"ר באשכול. יולי 2014. שי מכלוף
אזור התקרית באשכול/שי מכלוף

16:00: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ותקף את הטון הפייסני לדבריו של הארגון: "הודעת הנשיאות של מועצת הביטחון של האו"ם מתייחסת לצורכי ארגון טרור רצחני, שתוקף אזרחים ישראלים, ללא מענה לצורכי ביטחון ישראל ובכלל זה פירוז רצועת עזה על פי העיקרון שכבר נקבע בהסכמי הביניים עם הפלסטינים". לדברי ראש הממשלה, "אין בהודעה זו התייחסות לפגיעה באזרחים ישראלים או התייחסות לעובדה שחמאס הפך את תושבי עזה למגן אנושי, וכן שהוא משתמש במתקנים של האו"ם כדי לפגוע באזרחי ישראל". הוא הוסיף כי "ישראל נענתה שלוש פעמים להצעת האו"ם להפוגות הומניטאריות – וחמאס הפר את כולן. הם ממשיכים לירות גם עכשיו לעבר אזרחים. ישראל תמשיך לטפל במנהרות הטרור, זהו רק צעד ראשון בפירוז. הקהילה הבינלאומית צריכה לפעול לפירוז עזה".

15:30: משלחת מטעם הפתח והרשות הפלסטינית צפויה לצאת בימים הקרובים לקהיר כדי לנהל שם מגעים עם בכירים בחמאס, בנוכחות נציגים מצריים, באשר להפסקת אש בלחימה ברצועת עזה על פי המתווה המצרי - כך מסרו מקורות פלסטיניים בכירים לוואלה! חדשות.

15:23: "כל הצדדים" בעימות ברצועת עזה, בהן ישראל וחמאס, "הביעו עניין רציני" בהארכת הפסקת האש ההומניטרית ב-24 שעות נוספות, אך טרם סוכמה עסקה לגבי התחלתה - כך אמר גורם באו"ם לסוכנות הידיעות רויטרס.

15:10: שר הפנים גדעון סער פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ההתפתחויות האחרונות במבצע "צוק איתן" וסוגיית הפסקת האש, וביקש לכנס את הממשלה בהקדם לשם עדכון חבריה בהתפתחויות וקיום דיון בנושא. "במצב הנוכחי, דיון בממשלה, שחבריה נושאים באחריות משותפת, הוא חיוני במיוחד", אמר סער.

15:04: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה היום, יולי 2014. יותם רונן
כוח צה"ל בגבול הרצועה, הבוקר/יותם רונן

14:57: אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

14:56: שתי רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

14:47: אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

14:43: משלחת מטעם הפתח והרשות הפלסטינית צפויה לצאת בשעות הקרובות לקהיר כדי לנהל שם מגעים עם בכירים בחמאס, בנוכחות נציגים מצריים, באשר להפסקת אש בלחימה ברצועת עזה על פי המתווה המצרי - כך מסרו מקורות פלסטיניים בכירים לוואלה! חדשות.

14:37: רקטה שנורתה מרצועת עזה לשטח ישראל התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, ולא גרמה לנזק או לנפגעים. בטרם הנפילה לא נשמעה אזעקה באזור.

14:29: יו"ר מרצ, זהבה גלאון, קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו לאמץ את "מתווה אובמה" להפסקת אש הומניטרית, שתוביל להפסקת אש קבועה. לדבריה, "המתווה צריך לדאוג לאינטרסים הביטחוניים של ישראל, ולחיים נורמליים לפלסטינים. זאת, תוך שילובה של הרשות הפלסטינית כחלק מהפתרון".

14:16: גופותיהם של שבעה פלסטינים חולצו מהריסות מבנים ביישוב חיזעא, שליד חאן יונס. השבעה מתו בימים האחרונים. כמו כן, נודע כי פלסטיני נוסף נהרג לפני זמן קצר בעיר ג'בליה שבצפון הרצועה.

הרס בשכונת שג'אעיה – עזה, 27-25 ביולי 2014. רויטרס
הריסות בשכונת שג'אעיה/רויטרס

13:48: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

13:46: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

13:30: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שדות נגב. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

13:15: ילד בן ארבע נהרג בהפגזה על ביתו בעיר ג'בליה שבצפון רצועת עזה. שני פלסטינים נוספים מתו היום מפצעיהם. בכך עלה מספר ההרוגים הפלסטינים ברצועה ל-1,035, על פי נתוני משרד הבריאות בעזה.

12:53: ארבע רקטות שנורו לשטח ישראל התפוצצו ברצועת עזה.

12:39: אזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

חייל ישראלי על טנק 27 ביולי 2014. רויטרס
חיילים עומדים על טנק בגבול הרצועה/רויטרס

11:42: יו"ר הוועדה למוכנות העורף, חבר הכנסת אלי ישי (ש"ס) התייחס הבוקר למאמצי ארצות הברית להביא להפסקת אש ברצועת עזה, ואמר: "הפסקת אש בתנאים הנוכחיים תהייה בפועל רק הפוגה קצרה לפני סבב לחימה נוסף וקשה יותר. על ממשלת ישראל להמשיך בכל הכלים העומדים לרשותה למיגור המנהרות, והחזרת השקט לתושבי הדרום לזמן הארוך ביותר".

11:33: צה"ל תוקף בכמה מוקדים ברצועת עזה.

11:26: ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר היום כי ישראל "משנה כל הזמן את עמדותיה לגבי חמאס, ועל כן ודאי שחמאס לא מאמין לה" - כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית. "אתם תראו שגם לאחר שתוכרז הפסקת האש, ישראל תמשיך בהתקפותיה", אמר.

11:20: חייל צה"ל שנפצע קל במהלך מבצע "צוק איתן" פונה לבית החולים שיבא בתל אביב.

10:58: שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי רוסיה תומכת ביוזמה המצרית, ובהפסקת אש מידית בעזה. לדבריו, ביוזמה המצרית יש "אופק רב" עבור תושבי הרצועה, ויש לפעול למען הפסקת אש ארוכת טווח בעזה.

10:11: "אסור לממשלה להסכים למדיניות שעל פיה צה"ל מגיב כאשר החמאס יורה" - אמרה הבוקר שרת התרבות הספורט לימור לבנת. "זאת מדיניות שתאפשר לחמאס להמשיך ולהתעצם, להמשיך לירות ולפגוע באזרחי ישראל". לדבריה, "מערך הרקטות ספג פגיעה קשה מאוד, אבל עדיין לחמאס יכולת ירי, הם עדיין פועלים וההנהגה עדיין קיימת".

הפצצת בית ספר של אונר"א בבית חאנון. רויטרס
"ההרוגים נפגעו במקומות אחרים לפני כן והובאו לאזור בית הספר לשם קבלת טיפול ראשוני". בית הספר בבית חאנון שנפגע מאש צה"ל/רויטרס

9:57: שר החקלאות, יאיר שמיר, טען במשדר וואלה! חדשות כי "אנחנו צריכים להמשיך לתמרן, לנצל את זמן הפציעות שאולי יש לנו. לא סיימנו את המלאכה". לדבריו, "אני מתוסכל. יש לנו צבא נפלא ועם חזק שמוכן לרוץ קדימה ולהמשיך הלאה ולא ניצלנו את זה. יש תחושה של החמצה".

9:11: דובר צה"ל הודיע כי בתגובה לירי הרקטה לעבר אשקלון, שנפלה בשטח פתוח, צה"ל ירה פגזים לעבר אזור השיגור בבית לאהיא שבצפון רצועת עזה. טרם דווח על נפגעים.

9:04: "יש סיכונים לחיילים, אבל צריך לסיים את המשימה" - כך אמר הבוקר חבר הכנסת שאול מופז, לשעבר שר הביטחון, במשדר וואלה! חדשות. "המנהרות ההתקפיות הן איום משמעותי על מדינת ישראל, וצריך לסיים את הטיפול בהן". לדבריו, במצב הנוכחי, של הפוגה בלחימה, יש יותר סיכון לחיילים שנמצאים בשטח.

8:31: נציג פלסטין באו"ם, ריאד מנסור, הביע תרעומת על ההחלטה לקרוא להפסקת אש. לדבריו, הנוסח שגיבשה מועצת הביטחון אינו כולל דרישה רשמית שישראל תיסוג מרצועת עזה. "כבר מזמן היה צריך לגנות את מעשי התוקפנות הללו, ולקרוא לעצור אותם מיד", אמר. לדבריו, הפלסטינים ימשיכו להפעיל לחץ על מועצת הביטחון כדי שחברותיה יצביעו על נוסח מחייב יותר.

8:09: שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, הגיב לקריאת מועצת הביטחון של האו"ם להפסקת אש מידית וללא תנאים. "חמאס הפר את כל הפסקות האש, אפילו את אלו שהוא ביקש. חמאס השתמש במיליארדי דולרים שאתם תרמתם לבניית מנהרות טרור", אמר, "כדי לחפור תעלות ליד הקהילות שלנו, כדי לרצוח אזרחים ולחטוף חיילים שלנו".

7:50: שירות התעסוקה מסר כי היום לא תתקיים קבלת קהל בלשכות התעסוקה בקריית גת, קריית מלאכי, אופקים ויבנה. זכויות דורשי העבודה יישמרו. לשכות התעסוקה באשקלון, אשדוד, באר שבע, נתיבות, שדרות ורהט פתוחות לקבלת קהל, אך אין בהן חובת התייצבות, וזכויות דורשי העבודה שלא יגיעו אליהן יישמרו. הדבר תקף גם ללשכות תעסוקה ביישובים הנמצאים בטווח של עד 40 קילומטרים מהגבול עם הרצועה.

7:33: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצה בשטח פתוח בעיא אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

7:15: אזעקה נשמעה באזור אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון. זאת לאחר שלא נשמעה אזעקה במשך כל הלילה.

6:50: צה"ל "הוריד" הילוך בהתאם להוראות הדרג המדיני, ותקף ביממה האחרונה רק 40 מטרות ברצועת עזה. עם זאת, קצין בכיר אמר: "המצב כרגע מוגדר בתור 'הפוגה ללא מגבלות', ואנחנו פועלים בשטח תוך ריכוז מאמץ בנושא המנהרות". לדבריו, אתמול הושמדו שתי מנהרות. עד כה אותרו 32 מנהרות ברצועה.

הפגנת תמיכה בישראל ובפעולות צה"ל ברצועת עזה, פריז. AP
"עצרו את ירי חמאס לעבר ישראל". הפגנת תמיכה בצרפת, אתמול/AP

5:13: חברי מועצת הביטחון של האו"ם הגיעו להסכמה בנוגע להצהרה הקוראת ל"הפסקת אש הומניטרית באופן מידי וללא תנאים" בלחימה בין חמאס וצה"ל ברצועת עזה. דובר האו"ם הודיע כי המועצה תכנס ישיבת חירום בשעה 7:00 על מנת להצביע על ההצהרה.

3:26: דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף אל-קודרה, מסר כי מניין ההרוגים הפלסטינים ברצועת עזה מתחילת מבצע "צוק איתן" עומד על 1,035, מהם 236 ילדים, 93 נשים ו-47 קשישים - כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". מניין הפצועים לפי שעה עומד על 6,233 בני אדם, מהם 1994 ילדים, 1,169 נשים ו-257 קשישים.

2:32: מלך ערב הסעודית, עבדאללה בין עבד אל-עזיז אל-סעוד, נפגש הלילה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בארמון המלכותי בריאד, על מנת לדון במשבר הנוכחי ברצועת עזה – כך דווח בסוכנות הידיעות הממשלתית של ערב הסעודית. במהלך הפגישה, השניים דנו בלחימה ברצועת עזה, כמו גם במצב בגדה המערבית.

2:00: פיטר לרנר, הממונה בדובר צה"ל על התקשורת הזרה, הצהיר כי צה"ל ירה פגז לעבר בית ספר של האו"ם בבית חאנון בצפון רצועת עזה ביום חמישי האחרון, אולם הדגיש כי לא נהרג אף אחד מהירי – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. עם זאת, דווח על 15 הרוגים במתקפה. לדברי לרנר, יכול להיות שההרוגים נפגעו במקומות אחרים לפני כן והובאו לאזור בית הספר לשם קבלת טיפול ראשוני.

1:07: שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, הביע בפני מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, את אי-שביעות רצונו מ"חוסר הפעילות הרצינית של האו"ם למען הפסקת פשעי הישות הציונית בעזה" – כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס". בשיחת טלפון שערכו השניים, אף קרא זריף להרכבת ועדת חקירה בנושא "הפשעים ומעשי הטבח שמבצעת הישות הציונית" ברצועת עזה.

0:08: שלוש רקטות נפלו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק.

(עדכון ראשון: 00:27)

הפגנת תמיכה בישראל ובפעולות צה"ל ברצועת עזה, פריז. AP
הפגנה פרו-ישראלית במרסיי, אתמול/AP
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה היום, יולי 2014. יותם רונן
כוח צה"ל מתכונן לכניסה לרצועה/יותם רונן
תקיפות צה"ל בעיר עזה. 27 ביולי 2014. AP
תקיפת צה"ל בעיר עזה, אתמול/AP
הלווייתו של סגן רועי פלס, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין קריית שאול בתל אביב, יולי 2014. דרור עינב
סגן רועי פלס מובא למנוחות בבית העלמין קריית שאול, אתמול/דרור עינב
הפצועה מרסיסים של רקטה בשער הנגב מפונה לבית החולים סורוקה, יולי 2014. ניב אהרונסון
פצועה מרסיסי רקטה מפונה לבית החולים סורוקה/ניב אהרונסון
הלווייתו של סמל-ראשון עמית יאורי, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, יולי 2014. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמל-ראשון עמית יאורי בהר הרצל/נועם מושקוביץ
מתאבלים על מות קרוב משפחה בעזה 27 ביולי 2014. רויטרס
מתאבלים על מות קרובי משפחה בעזה/רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה 27 ביולי 2014. רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה/רויטרס
הרס בעזה לאחר הפצצות צה"ל 27 ביולי 2014. AP
אתר שהופצץ על ידי צה"ל, אתמול/AP
מפגינים נגד מבצע צוק איתן – לונדון, 26 ביולי 2014. GettyImages
הפגנה נגד מבצע צוק איתן בלונדון, אתמול/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    11
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully