וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין מתאר: כך ניצלנו בקרב הקשה ביותר במבצע בעזה

27.7.2014 / 17:50

כמה ימים מתחילת המבצע הקרקעי ברצועה, נתקל כוח גולני באש כבדה ופתאומית. תגובה מהירה והשבה באש הצילה את הלוחמים. "ללא התקפה ארטילרית האירוע היה מסתיים בעשרות הרוגים"

צילום: דו"צ, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

כשבוע וחצי לאחר תחילת הפעילות הקרקעית בשטח רצועת עזה, קצין ארטילריה בכיר מספר היום (ראשון) לראשונה על הקרב הקשה ביותר שאירע שם עד כה. לדברי הקצין, ביום ראשון שעבר, סמוך לשעה 10:00, שעות ספורות לאחר התבססות לוחמי חטיבת גולני בקו הגנה בשכונת שג'אעיה, החלו מפקדי החטיבה לצעוק בקשר על כך שתוקפים אותם במטחים של טילי נ"ט, ירי צלפים מנשק קל ופצצות מרגמה מכמה כיוונים.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
ישראל סירבה להפסקת האש: מטח לעבר יישובי הדרום
פרשנות | על ארה"ב להבין: הפתרון נמצא אצל הגנרל בקהיר
תיעוד: לוחמי גבעתי מאתרים בית ממולכד ומטענים ברצועה

חטיבת גולני חשפה מנהרה ובה תשתיות שונות בלב הכפר שג'אעיה. יולי 2014. דובר צה"ל
שמעתי את הדיווחים בקשר על כך שפגזים נופלים על הכוחות". מנהרה שחשפה חטיבת גולני בשג'אעיה/דובר צה"ל

הלוחמים לא הצליחו לזהות את מקורות האש. על פי הערכת הקצין, תצפיות של גדודי חמאס בשג'אעיה, המונים 870 אנשים, ביצעו באופן מתוזמן ירי לעבר כוחות חטיבת גולני. "תקפו אותם מכל הכיוונים, שמעתי את הקריאות בקשר וכינסתי את קצין המודיעין שלי", סיפר הקצין. "לאחר שהבנתי באופן כללי את מיקום האויב – הנחתי, בגיבוי הפיקוד הבכיר, להסיג את חיילי החטיבה 150 מטר לאחור בתוך נגמ"שים (טווח הבטיחות, באופן כללי, הוא 250 מטר למי שנמצא בתוך רכב, ו-350 למי שנמצא מחוץ לרכב – א"ב). בפועל הם ירו בטווחים של 100 מטר".

מבצע "צוק איתן" | היום ה-20: עדכונים שוטפים

לדברי הקצין, התזמון המדויק והתגובה המהירה הצילו חיים רבים. "הצלחנו לקחת את כל חטיבת גולני בתזמון מדויק מרחק של 150 מטר אחורה. לאחר מכן הגדרנו לכוחות את המיקום ופתחנו עליהם באש במשך 20 דקות, באמצעות 600 פגזים נפיצים", הסביר. "שמעתי את הדיווחים בקשר על כך שפגזים נופלים על הכוחות, אבל במקביל הבנו שהם נמצאים בקו פתוח וללא ההתקפה הארטילרית, שנועדה לחלץ אותם מהאש, היה מסתיים האירוע בעשרות הרוגים ומספר רב של פצועים".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
כוח גולני בתדרוך ע"י מפקד החטיבה, אל"ם רסאן עליאן. יולי 2014. דובר צה"ל
כוח גולני בתדרוך עם מפקד החטיבה/דובר צה"ל

הפעם האחרונה שהשתמשו בפעולה זו של שיגור ארטילרי על כוחותינו, הסביר הקצין, נעשתה בקרב המפורסם בסולטאן יעקוב במלחמת לבנון הראשונה ביוני 1982. קרב שהסתיים עם אבדות רבות לצה"ל, עם פצועים, הרוגים ושבויים רבים.

על פי ההערכות, כתוצאה מהירי הארטילרי נהרגו 15 מחבלים ועוד עשרות נקברו תחת ההריסות. בין ההרוגים: שעבדאן דחדוח – מג"ד זייתון מהגיהאד האיסלמי, מחמד עודה – סמח"ט דרום העיר מחמאס, טימן שוידח – מ"פ שג'אעיה מחמאס, גמיל ודיע - אחראי נ"ט בשג'אעיה מחמאס והיתם חדאד שהיה אחראי על חפירת מנהרה. יחד איתם נהרגו גם שמונה ראשי חוליות ירי תלול מסלול. טרק עפור, מ"פ בגדוד שג'אעיה וראש מערך ההנדסה, אבו סלאם, הותקפו גם כן באותה תקרית.

"נתנו להם חצי שעה לסגת לאחור", סיפר הקצין, שלדבריו לא נשמעה אפילו ירייה אחת אחרי התקפה זו. במקביל להתקפה הארטילרית של כוחות צה"ל, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר עשרה בניינים רבי קומות והפילו אותם, מאחר שמהם נפתחה אש לעבר הכוחות בתחילת הקרב. מתחילת מבצע "צוק איתן" ועד כה שיגרו סוללות הארטילריה של צה"ל יותר מ-20 אלף פגזים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

הרמטכ"ל בני גנץ מבקר בעוצת הפלדה ובחטיבת השריון במבצע "צוק איתן", יולי 2014. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בני גנץ מבקר בחטיבת השריון, היום/דובר צה"ל
כוח צה"ל מפטרל בצפון רצועת עזה. רויטרס
כוח צה"ל מפטרל בצפון רצועת עזה/רויטרס
סיכול פיגועים ופיצוץ מנהרות: פעילות צה"ל ברצועה. דובר צה"ל
פעילות לסיכול פיגועים ופיצוץ מנהרות ברצועה/דובר צה"ל
חיילים בגבול רצועת עזה 27 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול הרצועה, היום/רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה 27 ביולי 2014. רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה 27 ביולי 2014/רויטרס
חיילים שבים מעזה לגבול ישראל. רויטרס
חיילים שבים מעזה לגבול ישראל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully