וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים המשכיות": 13 חיילים חתמו על צוואה ביולוגית

25.7.2014 / 3:31

13 מילואימניקים מילאו את המסמך המשפטי מאז תחילת מבצע "צוק איתן", שלפיו קרוב משפחה יכול להשתמש בזרעם כדי להביא ילדים אם ימותו במהלך הקרבות. "זה חשוב להם כמו החיים עצמם"

צילום: שי מכלוף, עומר מירון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

מאז תחילת מבצע "צוק איתן", 13 לוחמים שגויסו לשירות מילואים חתמו על צוואות ביולוגיות - כך מסרה אמש (חמישי) עורכת הדין אירית רוזנבלום, מנכ"לית ארגון "משפחה חדשה". משמעות הצוואה הביולוגית, שהיא בעלת תוקף משפטי, היא מתן אישור לקרוב משפחה - הורה, בת זוג או אח - להשתמש בזרעם על מנת להביא ילדים לעולם, במקרה שיקרה להם משהו בשדה הקרב. לדברי עו"ד רוזנבלום, ניתן להפיק זרע מגופה כ-48 שעות לאחר המוות, ואז להקפיאו.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
אלפי פלסטינים מפגינים בגדה; "שני הרוגים, מאות פצועים"
מפקד גדוד 12 של גולני נפצע קשה בשג'אעיה
פגיעה מוראלית בחמאס: מחבלים הניחו נשק - ונכנעו

"צוואה ביולוגית" של חייל צה"ל אם ימות בשדה הקרב בעזה. פייסבוק, צילום מסך
חייל שחתם על צוואה ביולוגית, בשלט שבו הוא מסביר על רצונו/צילום מסך, פייסבוק

מעל ל-40 אלף חיילי מילואי גויסו מתחילת המבצע, והצוואה הביולוגית - מונח שטבעה רוזנבלום עצמה - אינה מחייבת את אותם לוחמים לתת זרע במקום, אלא נותנת את הרשות להפיק אותו מגופם מאוחר יותר. על פי הארגון, "הצוואה מתייחסת לרצונו של אדם להוריש ליקיריו את החומר הגנטי שלו, שממנו ניתן להמשיך את החיים. הכוונה לזרע, ביצית או עוברים של אדם, שיש להם פוטנציאל חיים באופן שניתן יהיה להשתמש בהם גם לאחר הסתלקות האדם מן העולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אדם שמבקש לערוך צוואה ביולוגית נפגש עם נציג מהארגון בליווי אותו קרוב משפחה המופקד על קיום הצוואה, אולם החתימה נעשית רק בין עורך הצוואה והנציג, על מנת לשלול את האפשרות שהדבר נעשה תחת לחץ. "הגיוס ההמוני מביא אלינו גל פניות של חיילי מילואים, ששמעו על האפשרות להשאיר הוראות גם בקשר להמשכיות וילדים", אמרה עו"ד רוזנבלום. "הם רוצים לומר - אנחנו רוצים שיהיו לנו ילדים ותדאגו לזה במקרה שחס וחלילה משהו ישתבש. רובם אומרים שהם מאמינים שלא יקרה להם כלום, אולם האפשרות להמשיך חשובה להם כמו החיים עצמם. אחד מהם אמר לי שהחיים לא מסתיימים בגוף עצמו".

הצוואה נשמרת בכמה עותקים - אצל האדם המצווה ובני משפחתו, ובבנק הצוואות הביולוגיות, שכולל עד עכשיו כ-500 צוואות. לאחר פטירתו של אדם, מימוש הצוואה הביולוגית נעשה בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה בבית משפט לענייני משפחה, שמוסמך לעסוק בענייני ירושות וצוואות.

כוחות צה"ל הבוקר בגבול רצועת עזה, יולי 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, אתמול/יותם רונן
היום ה-17:  צה"ל פועל בעזה; אירופה מסירה את איסור הטיסה. אבי כהן
עשן מיתמר מרצועת עזה, אתמול/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully