וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מתרכך? משעל: "דורשים הבטחה להסרת המצור"

25.7.2014 / 2:10

ראש הלשכה המדינית של הארגון אמר לבי-בי-סי כי הוא מעוניין בהפסקת אש, אך לא התנה אותה בביטול הסגר הימי, והכחיש שחמאס יורה רקטות מבתי ספר. "יש טבח בעזה, והעולם מתעלם"

צילום: שי מכלוף, עומר מירון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר אמש (חמישי) בריאיון לרשת בי-בי-סי כי הוא מעוניין בהפסקת אש עם ישראל במקביל להסרת ה"מצור" על רצועת עזה. עם זאת, הוא הדגיש כי הוא מעוניין ב"הבטחה אמיתית להסרת המצור", בניגוד לדרישות שהציב בימים האחרונים, שלפיהן תופסק הלחימה רק לאחר שיופסק הסגר הימי על הרצועה.

"אני קורא לאו"ם, לארצות הברית ולבריטניה ללכת לאנשים בעזה ולשאול אותם מה הם רוצים. אני מבטיח שהסרת המצור תהיה התשובה", הוסיף משעל. "יש לנו 1.8 מיליון אנשים, הם צריכים לחיות ללא מצור. אנחנו רוצים נמל תעופה, נמל ימי ורוצים להיפתח לעולם", איננו רוצים להיות נשלטים על ידי מעבר גבול שהופך את עזה לבית הכלא הגדול בעולם. למה אנשי עזה נענשים במוות איטי בכלא הגדול בעולם?".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
אלפי פלסטינים מפגינים בגדה; "3 הרוגים, מאות פצועים"
מפקד גדוד 12 של גולני נפצע קשה בשג'אעיה
המוסרי בעולם: הקולונל הבריטי שמעריץ את צה"ל

חאלד משעל - ראש הלשכה המדינית של חמאס. דוחה, קטאר, 23 ביולי 2014. AP
"יש לנו 1.8 מיליון אנשים, הם צריכים לחיות ללא מצור". משעל במסיבת עיתונאים בקטאר, ברביעי/AP

משעל הכחיש את טענות ישראל שלפיהן חמאס משגר רקטות מתוך בתי ספר ברצועת עזה. "בכנות, מדובר בשקר. תנו לישראל להראות היכן ממוקמות הרקטות בעזה. הן שייכות להתנגדות ונמצאות מתחת לאדמה", טען משעל. "ישראל לא מסוגלת להגיע אליהן, ולכן היא אומרת שהן ממוקמות באזורים מיושבים. ישראל ביצעה מעשי טבח בשג'אעיה, בתופאח ובחזאעה. יש טבח בעזה, והעולם יושב חסר מעש ומאשים את החמאס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עזה, 24.07, צוק איתן. AP
בתים ברצועת עזה שנהרסו בהפגזות צה"ל/AP

ביום רביעי הבהיר משעל כי אינו מסכים למתווה המצרי להפסקת אש מלאה כל עוד לא ימולאו כל הדרישות שהארגון הציב. "כולם ביקשו מאתנו לקבל את הפסקת האש ואז לשאת ולתת על זכויותינו", אמר משעל במסיבת עיתונאים שכינס בדוחא, בירת קטאר. "דחינו זאת, ואנו דוחים זאת פעם נוספת היום. אנחנו מוכנים למות למען הסרת המצור על עזה", הדגיש. עם זאת, הוא ציין כי חמאס "לא יסגור את הדלת" להפסקת אש הומניטרית אם ישראל תסיר את המצור על עזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכ"ל האו"ם באן קי-מון במסע"ת. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"נתניהו הכושל, חסר האונים והיהיר האשים את חמאס בחטיפת שלושת המתנחלים". ראש הממשלה ומזכ"ל האו"ם/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"אני קורא לפתיחת המעברים ולכניסת צוותים רפואיים וסיוע ל-150 אלף פליטים בתוך עזה", אמר משעל במסיבת העיתונאים. באשר לדרישה לפרק את ארגונו מנשק, שישראל הייתה שותפה לה, הסביר כי "יש תנאים לפירוז: סיום הכיבוש הציוני ופירוז הישראלים מנשקם. היום יש מצור אווירי מעל ישראל", הוא הוסיף בהתייחסו לירי הרקטות לעבר ישראל. "האם אתם רוצים מצור תמורת מצור?", שאל. "אנחנו מוכנים". הוא הוסיף והתרברב: "בעבר לא היו מסוגלים לשים אתכם תחת מצור, אך כעת אנחנו בהחלט יכולים".

"התוקפנות על עזה החלה ללא הצדקה", טען משעל, והבטיח: "אנו הקורבנות ונגיב על התוקפנות". לדבריו, "ההתנגדות של עמנו נכונה ונבונה. בעזה יש אריות שלא יקבלו את הכיבוש והתוקפנות". על ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "נתניהו הכושל, חסר האונים והיהיר האשים את חמאס בחטיפת שלושת המתנחלים (הנערים שנחטפו בגוש עציון ונרצחו, א"י) ואחר כך העביר את הקרב לעזה, וכך החלה התוקפנות". לדבריו, "לנוכח ההטעיה הישראלית והצביעות הבינלאומית, אין מנוס מלהתנגד לדברים".

עוד טען משעל כי כי הוא "לא מייחל למלחמה ולא מייחל להמשכה", אך עם זאת הדגיש: "לא ניכנע. אנו מתגאים בהתנגדות, אבל עינינו ולבנו לא מתעלמים מהעם שלנו בעזה". לדבריו, "חזרת הפליטים לאחר מלחמת עזה הפכה קרובה יותר. היא קיצרה את המרחק בין הפליטים לבין אדמותיהם".

עזה, 24.07, צוק איתן. AP
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה,אתמול/AP
הפלסטינים דיווחו לפחות15 בני אדם נהרגו בתקיפת צה"ל על בית ספר של אונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטיניים. אתר "א-רסאלה",
ילד פלסטיני שנפגע מתקיפת בית ספר של אונר"א, אתמול/אתר "א-רסאלה"
נפילה ליד רפת במועצה האזורית יואב. יולי 2014. חטיבת דובר המשטרה
רקטה שנפלה ברפת ביישוב במועצה האזורית יואב, אתמול/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully