וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המג"ד ספד לדמיטרי בקשר: "לקח את הפלוגה על כתפיו"

מג"ד השריון נפרד ברשת הקשר ממפקד הפלוגה, סרן דמיטרי לויטס, בן 26, שנהרג שלשום מירי צלפים בעזה. "נירה מטח כבוד על הנקודה שממנה ירו הנבלות על הטנק שלו וקיפחו את חייו"

צילום: דובר צה"ל, יותם רונן; עריכה: יותם בן-דוד

מפקד גדוד בשריון בחר בדרך מיוחדת להיפרד מסרן דמיטרי לויטס, מפקד פלוגה בן 26 שנפל בעזה שלשום. המג"ד פנה לחייליו במהלך פעילות מבצעית ברשת הקשר, וסיפר על הקצין הצעיר, שנהרג מאש צלפים. "אתמול, פה בדיוק במקום הזה, איבדנו את דימה", אמר המג"ד בפתח דבריו. "דימה שלא הספיק להיות הרבה זמן מפקד של הפלוגה הספיק בזמן קצר להראות איזה קצין רציני, איכותי, מיוחד ובעל מוטיבציה הוא היה. בזמן מאוד קצר הוא נכנס לפלוגה, לקח אותה על הכתפיים והוביל אותה גם במבצע הזה להצלת תושבי הנגב וישראל בכלל".

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
גם בוושינגטון נכנסים למקלט: "עומדים לצד אחינו"
המזל"ט המתקדם שמאתר את מחבלי חמאס לפני חיסולם
משפחות נעדרים על אורון שאול: "לא לאבד תקווה"

סרן דמיטרי לויטס שנהרג מירי צלפים ברצועת עזה במבצע "צוק איתן". 22 ביולי 2014. דובר צה"ל
"יפה תואר ויפה נפש". דמיטרי לויטס/דובר צה"ל

"תראו את ההבדל בינינו לבינם", המשיך. "בעוד שאנחנו נכנסנו לכאן כדי להגן על תושבי הדרום מהרקטות והפגזים והפצמ"רים, הם נכנסים לתוך המסגדים, המרפאות, בתי החולים ובתי הספר ומשם יורים עלינו. זה בדיוק הבדל בינינו לבינם. ודימה שהבין את ההבדל הזה כל כך טוב מסר את הנפש בצורה מעוררת כבוד הראויה להערכה והערצה".

"בשעה הזאת בדיוק, בשעה שדימה נקבר בהר הרצל בירושלים, הלב היה רוצה להיות שם. אבל הראש אומר שצריך להיות כאן ולהמשיך. לא באנו לכאן בשביל הכיף. יש לנו משימה חשובה שאני גאה מאוד לראות אתכם לוקחים בה חלק. אני סומך עליכם שתמשיכו על אף כל הכאב והקשיים שמלווים כל לוחם, להמשיך ולעשות אותה בצורה הכי טובה שאפשר. אני רוצה שאנחנו פה, באמצע שכונת שג'אעיה בעזה נצטרף לכל האנשים שמלווים את דימה בדרכו האחרונה ונירה מטח של כבוד ושל הצדעה לקצין הזה על הנקודה שממנה ירו הנבלות על הטנק שלו וקיפחו את חייו". "כאן קודקוד", פנה בסיום המג"ד לחייליו. "אני גאה בכם וסומך עליכם. היכוני למטח לזכרו של דימה. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים, אמן".

סרן דמיטרי לויטס, שנהרג מירי צלפים, חי בשנה האחרונה בקיבוץ גשור שברמת הגולן. לאחרונה סיים את לימודים בפו"מ. חנן בורובסקי, מנהל הקהילה של הקיבוץ ספד לו לאחר מותו: "דימי הוא חלל צה"ל הראשון של הקיבוץ שלנו. זאת אבדה גדולה מאוד. הוא היה יפה תואר ויפה נפש. נשמה ענקית. המילה 'אחרי' בצה"ל זה הוא. דימי היה מאוד אהוב על חבריו. יזם, עזר כל הזמן. אינטליגנטי ברמות. הוא תכנן גם קריירה צבאית". דימיטרי נולד בקיבוץ וחי בו עד גיל 15, אז הוריו נפרדו ואמו עברה להתגורר, ביחד עם אחיו ואחותו, בירושלים. "לאחרונה הוא החליט שהוא רוצה לחזור לקיבוץ. שמחנו ונתנו לו דירה בה הוא התגורר שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully