וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעה מוראלית בחמאס: מחבלים הניחו נשק - ונכנעו

25.7.2014 / 1:08

בצבא מזהים פגיעה קשה בארגון הטרור. בתיהם של 300 מפקדים הושמדו, והיום אף הרימו ידיים שני פעילים בעת חילופי אש עם לוחמי צה"ל. "חמאס ניסה להגיע לתמונת ניצחון - ונכשל"

צילום: שי מכלוף, עומר מירון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

אתמול (חמישי), בשלהי יומו ה-17 של מבצע "צוק איתן", מזהים במערכת הביטחון באופן מובהק פגיעה מוראלית משמעותית בתוך ארגון חמאס בחזית – הן בשדרת הפיקוד הבכיר והן בסביבת אנשי השטח הפועלים פנים אל פנים מול לוחמי צה"ל. למשל, אמש, לראשונה מאז תחילת התמרון הקרקעי בשטח הרצועה, נכנעו שני פעילי חמאס במהלך קרב מול לוחמי צה"ל. במהלך חילופי אש מול חיילים בשכונה במרכז הרצועה, הניחו שני מחבלים נשקם, יצאו כשידיהם מורמות והסגירו עצמם. הם הועברו לחקירת שירות הביטחון הכללי.

במקביל, בצבא מעריכים כי העובדה כי בהפצצות לעבר מטות חמאס בעזה, הושמדו כ-300 בתים של מפקדים בארגון, תרמה לפגיעה הקשה במוטיבציה של ארגון הטרור להמשיך להילחם בישראל במסגרת המערכה הנוכחית.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
גם בוושינגטון נכנסים למקלט: "עומדים לצד אחינו"
המזל"ט המתקדם שמאתר את מחבלי חמאס לפני חיסולם
ירידה תלולה בירי: רק 46 רקטות שוגרו עד הערב

תותחנים יורים לעזה. יולי 2014. בן קלמר
לוחמי תותחנים יורים לעבר יעדים ברצועה/בן קלמר

"חמאס מיצה את הנקודות האסטרטגיות שבנה", מסרו גורמים במערכת הביטחון. "הוא מתוסכל. התמרון הקרקעי הפתיע אותו. אנשיו הבינו שצה"ל יכול לתמרן, אבל הפתענו אותו בעיתוי ובמרחב הפעולה". לטענת אותם גורמים, ההערכה הזהירה ביותר מדברת על כך שנהרגו לפחות 200 מחבלים מאז החלה הפעולה הקרקעית בשטח הרצועה. "חמאס נותר ללא הישג מבצעי. בנקודה זו, הארגון חש כישלון", הבהירו. "חמאס רצה מאוד להגיע לתמונת ניצחון ולא הצליח להשיג אותה. הוא ניסה להפתיע מהים, מהאוויר, דרך המנהרות על ידי כוחות מיוחדים, אבל בשורה התחתונה הוא לא הצליח לפגוע באזרחים".

מבצע "צוק איתן" - עדכונים שוטפים

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הרס ברצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל. רויטרס
"הפתענו את חמאס בעיתוי ובמרחב הפעולה". מבנה שנהרס בהפצצות צה"ל בעזה/רויטרס

סיבה נוספת העשויה להסביר את הפגיעה הקשה שספגה רוח הלחימה של חמאס, היא כי בידי חמאס נותרו כ-4,500 רקטות בלבד, מחצית מהכמות שהייתה בידיו בעת תחילת הלחימה מול ישראל. לפי נתוני הצבא, הכוחות שפועלים ברצועה מהים, האוויר והיבשה הצליחו להשמיד 35% מסך הרקטות שבידי הארגון, ו-15% נוספים שוגרו על ידי הפעילים. לכן, טוענים בצבא, חמאס מפחית בימים האחרונים את היקף השיגורים שלו לעבר ישראל מחשש להימשכות המערכה הצבאית מול צה"ל.

במהלך השבוע האחרון ניתן לראות באופן מובהק את היריה בכמות השיגורים. במהלך היממה האחרונה נורו לעבר ישראל 46 רקטות בלבד משטח רצועת עזה. זאת, לאחר שבמהלך שאר ימי השבוע האחרון, נורו מאות רקטות מדי יום. ביום רביעי נורו 115 רקטות, ביום שלישי מאה, ביום שני 163 וביום ראשון 127 רקטות.

לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully