וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה תלולה בירי: רק 46 רקטות שוגרו עד הערב

24.7.2014 / 20:01

לפי גורמים בצבא, הארגון מפחית בשיגורים משום שהוא מחזיק רק כ-4,500 רקטות מתוך אלה שהיו בידיו בפתח הלחימה. הערכה: חמאס איבד מחצית ממלאי הרקטות שלו

צילום: אבי כהן, עומר מירון, דו"צ, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

בערב יומו ה-17 של מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, ההערכה הרווחת בצבא היא כי בידי חמאס נותרו כ-4,500 רקטות בלבד, מחצית מהכמות שהייתה בידיו בעת תחילת הלחימה מול ישראל. לפי נתוני הצבא שפורסמו הערב (חמישי), הכוחות שפועלים ברצועה מהים, האוויר והיבשה הצליחו להשמיד 35% מסך הרקטות שבידי הארגון, ו-15% נוספים שוגרו על ידי הפעילים. לכן, טוענים בצבא, חמאס מפחית בימים האחרונים את היקף השיגורים שלו לעבר ישראל מחשש להימשכות המערכה הצבאית מול צה"ל. עם זאת, לא ניתן להוציא מכלל אפשרות כי בסיום המבצע ישלב חמאס את היכולות הרקטיות שלו עם שאר ארגוני הטרור ברצועה ויבצע מתקפה משולבת בעורף מדינת ישראל עם מאות רקטות.

במהלך השבוע האחרון ניתן לראות באופן מובהק את הירידה בכמות השיגורים. במהלך היממה האחרונה נורו לעבר ישראל 46 רקטות בלבד משטח רצועת עזה. זאת, לאחר שבמהלך שאר ימי השבוע האחרון, נורו מאות רקטות מדי יום. ביום רביעי נורו 115 רקטות, ביום שלישי מאה, ביום שני 163 וביום ראשון 127 רקטות.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
משפחות נעדרים על אורון שאול: "לא לאבד תקווה"
שחר הובא למנוחות: "אין לי אח קטן יותר"
הפלסטינים: כ-15 הרוגים בתקיפת בית ספר של האו"ם

כוחות צה"ל הבוקר בגבול רצועת עזה, יולי 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל בגבול הרצועה/יותם רונן

בתוך כך, חרף הפחתת מצבור הרקטות שבידי חמאס, נמשך הערב ירי הרקטות לשטח ישראל. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באשדוד. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זמן קצר לאחר מכן, יירטה מערכת "כיפת ברזל" שתי רקטות בשמי המועצה האזורית מרחבים. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח באזור המועצה, ולא גרמה לנפגעים או לנזק. כמו כן, שלוש רקטות התפוצצו במועצה האזורית אשכול. רקטה אחת התפוצצה בסמוך לחממה בתוך יישוב ופצעה אדם באורח קל. שתיים נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים בבאר שבע. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תקיפה בעזה לאחר מטח רקטות ששוגר לישראל. יולי 2014. רויטרס
שיגור רקטות משטח רצועת עזה/רויטרס

משעות הלילה תקפו כוחות צה"ל 90 יעדי טרור ברצועה, בהם משגרים מוטמנים, עמדות תצפית ותשתיות ירי. כמו כן, בשעות הבוקר נורה טיל נגד טנקים לעבר כוחות צה"ל מתוך מבנה בית החולים וואפא, שהותקף אתמו על ידי הצבא. במהלך חילופי האש נהרגו שני מחבלים, ובית החולים הותקף בשנית על ידי חיל האוויר. מבנה סמוך, ששימש באתר לאחסון אמצעי לחימה, הותקף גם הוא.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

תותחנים פועלים ברצועת עזה. יולי 2014. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועה/דובר צה"ל
כוחות צה"ל הבוקר, יולי 2014. יותם רונן
כוחות שריון בגבול הרצועה/יותם רונן
ראשי הפדרציות היהודיות בביקור בגבול עזה. משה מילנר באדיבות JFNA,
אזרחים מסתתרים מפני הרקטות/משה מילנר באדיבות JFNA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully